Tack för alla inspark.
För att sammanfatta: har en og dämpare. Vill köra ganska og med den lilla avvikelse av roligare avgas för det sportiga ljudets skull.
Men så visa sig att förvärmningsanslutning begränsade utbudet starkt, framför allt uteslöts #1 i önskelistan, phatboy/phyton.
Då jag inte tänker gå över till 2 fuggar bara för att kunna köra med önskad dämpare (känns som att resonera omvänt) finns det
några få alternativ som t ex http://www.vwcsp.se/product.asp?search= … r=3-106-02 som jag länkat tidigare.
Johannes: märkligt att dom inte tillverkar en ormbo variant med förvärmning, minsta modellen är 38mm i diameter just för
otrimmad motor, man borde kunna tänka sig att någon vill köra en förgasare. Man kan ju plugga anslutningen fall i fall.
Michaelth: är inte så insatt så jag kan argumentera emot olika konstruktioner men kan tänka att de inte behövs så mycket
värme. Jämför båtar på vintern som inte fryser bara man håller en enkel glödlampa tänt. Men vad vet jag, är inte expert.
Xtreme-Street-VW: det är fina grejer du länkar till men vi landar på 550USD + 100USD frakt + tull o moms. Då väljer jag
hellre modellen ovan från vwcsp.se bra kvalité och betydligt mindre pengar. Tack iaf.
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│