Hade premiärtur idag, första lagliga turen i pickisen och märkte på motorvägen att det uppstog oroande ljud från hjulen, vobblade så in i helvete och jag drog mig ut mot vägrenen såklart för att inspektera, framför mig stannar en v70 och sätter på varningsblinkers.
"Behöver du hjälp?"
Bara den meningen gjorde min dag, behövs inte mkt för att göra en glad i de mest stressade situationerna som t.ex behöva stanna på motorvägen.
Var för farligt för att inspektera på den platsen jag stannade, så jag körde en bit och han täckte för mig längre bak tills vi kom till en poliskontroll flik som fick duga.
Tydligen var det hjulmuttrarna som hade släppt, hur vet jag inte då jag drog åt dom själv, en klantig grej som kunde ha slutat illa, men det är inte huvudgrejen, utan hur han var med hela vägen tills jag kunde fortsätta min färd, kolla till alla hjul med mig samtidigt som jag inspekterade under osv osv.
Efter några minuters pratande visade det sig att den härliga mannen hänger här på forumet, och kände igen mina projekt efter lite snack.
Det värmer att det finns folk som ställer upp sådär, och som han sa "jag kör efter dig tills du är i säkerhet om du vill"
Missade att fråga efter hans namn, eller hans användarnamn här men ännu en gång ett stort tack inte för bara hjälpen utan också för pratstunden