1

Hade premiärtur idag, första lagliga turen i pickisen och märkte på motorvägen att det uppstog oroande ljud från hjulen, vobblade så in i helvete och jag drog mig ut mot vägrenen såklart för att inspektera, framför mig stannar en v70 och sätter på varningsblinkers.

"Behöver du hjälp?"

Bara den meningen gjorde min dag, behövs inte mkt för att göra en glad i de mest stressade situationerna som t.ex behöva stanna på motorvägen.

Var för farligt för att inspektera på den platsen jag stannade, så jag körde en bit och han täckte för mig längre bak tills vi kom till en poliskontroll flik som fick duga.

Tydligen var det hjulmuttrarna som hade släppt, hur vet jag inte då jag drog åt dom själv, en klantig grej som kunde ha slutat illa, men det är inte huvudgrejen, utan hur han var med hela vägen tills jag kunde fortsätta min färd, kolla till alla hjul med mig samtidigt som jag inspekterade under osv osv.

Efter några minuters pratande visade det sig att den härliga mannen hänger här på forumet, och kände igen mina projekt efter lite snack.

Det värmer att det finns folk som ställer upp sådär, och som han sa "jag kör efter dig tills du är i säkerhet om du vill"

Missade att fråga efter hans namn, eller hans användarnamn här men ännu en gång ett stort tack inte för bara hjälpen utan också för pratstunden ICQ/ag

2

ICQ/ab

3

Respekt! Folk i "vw svängen" har för mej alltid varit lite extra hjälpsamma vad det än gäller! Kanske en av anledningarna att man slutade med ett annat bilmärke  ICQ/af

4

Finns ju hopp om mänskligheten!

Stolt medlem av Das Auspuff

5

Så ska det vara

6

Jag vet att både du och han levde på den lyckan resten av dagen..

har själv stannat och hjälp med starthjälp på parkering, snödrivor och vanlig soppatorsk längs skogsväg.
Man blir glad i kroppen efter man har fått hjälpa någon och den i nöd blir nog snäppet gladare...

Så ser ni någon i nöd... hjälp den... Då blir det minst två gladare människor den dagen.

7 Senaste redigerad av michaelth (2016-02-11 14:35:44)

Då min far körde mycket i arbete, så såg han många haverier och olyckor längs vägarna på gotland.. Han stannade alltid, detta var före mobiltelefonernas intåg.. Och små vägar kan vara ganska så dåligt trafikerade..han uppfostrade oss att göra likadant.. "nästa gång kan det vara man själv som behöver hjälp "

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

Stannar också och frågar om det inte står någon där redan  ICQ/ab

9

Så var det på 70-talet bland hojåkare, man stannade alltid och hjälpte om någon fått stopp å det fick man ofta eftersom man åkte engelskt  ICQ/af
Idag är alla så stressade så de lättar inte på gasen ens om det står en ambulans eller brandbil Vid en olycksplats.
Men folkvagnsfolket är av en annan sort, vi hjälper alltid varandra, eller hur ?