101

Jalla , Svårt att säga- men  om så vore  är det bara vissa delar  vi  kommer ta ifrån den- och andra delar  från andra bilar. Skulle kanske skrivit "en av donatorbilarna" då det  blir  fler... ICQ/ad

Fille, Du som vart med länge - Visst var det Bladguldskungen som byggde en silverflakead VWbuss för en massa år sen  och hade på Hot Rod Show??
Har Du någon bild på den som jag kan visa och tracka han  för ?? ICQ/ad

102

Kult..får nog ta en djupdykning i arkivet av bl.a. Colorod snart igen,roligt med dylika artiklar.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

103

Den bilden var underbar!!
Har Du fler??
Tony s rod är frän,,,,Jag vet hur det är med poppade trattar då jag körde en hel sommar utan huv och justerade in mina 4 webrar (första uppsättningen) och bara 20 cm vindruta...
Man vill ju njuta av varenda decibel- å ha koll på det om det börjar brinna...

104

Phileas Fogg skrev:

en riktigt ball ljusblå typ 3 Ghia som byggdes av Dan på Bug In

Det tog ett tag innan poletten skramlade ner- Menar Du Danne Jonsson som drev Bug in ihop med Lennart??
Danne som numer jobbar på Jobman  och  säljer lite  böcker och Offenhausergrejs på marknader?

105

Vi har tur med vädret då jag  är tvungen att meka utomhus ( Har för många andra hobbybilar/ för litet garage)   ICQ/af

Post's attachments

Liten Boxterville 2.jpg, 264.54 kb, 738 x 553
Liten Boxterville 2.jpg 264.54 kb, 299 downloads since 2015-12-19 

106

Lite 18-årskänsla då..mekade alltid ute då,minns när man svetsade trösklar på sin PV under en presenning,inga problem.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

107

Ja vi tror alla att vi alla vil vara 18 år för jämnan. men tänk efter hur kul det var: finnig med ständigt stånd och fick meka i snödrivor- Nä ska vi vara ärliga vill jag nog inte tillbaks annat än för att man numer alltid har ett berg med räkningar som ska betalas å så är det  dom där  första 30 sekunderna när man kliver ut sängen numer(likstelhet)- För gjorde man alltid en kullerbytta ur sängen.
Nu är jag  ifs lyckligt lottad ( på alla nämnda fronter) men att jag mekar utomhus är bristen på utrymme och att man  håller ett högre tempo då  ICQ/ad

108

Hur är det med det ständiga ståndet då.. Default/lol

late,
in love,
and a little drunk..

109

Det  kommer bara fram på lördagar och vid festliga tillfällen numer( typ om man ser en ball Karma lr dyl.)- men än så länge utan piller etc ICQ/ad

110

Mer hanterbart alltså.. ICQ/ad

late,
in love,
and a little drunk..

111

Hur ser projektplanen ut?

112

Den ser bra ut.

ICQ/ad

113

ICQ/ag  Default/lol

114

Det är just detta jag  tycker är så uppfriskade och befriande skönt med B-ville ICQ/ab
Vilket annat forum på Internet och mitt korta svar hade bemötts med ilskna kommentarer om att jag  är kort  och snorkig.

Självklart kan jag  berätta mer ingående om vad vi ska göra- men det  kommer att ge sig självt under trädens gång och det är väl synd att avslöja allt i förväg va?

De flesta har väl insett att vi tar en fin och vacker, strömlinjeformad, klassisk kaross och förser den med lite moderniteter under skalet så min fästmö ( som inte alls gillar hobbybilar) får en driftsäker och trevlig bil. Hon åker idag Toyota Corolla och nöjd med det då hon absolut inte vill ha en bil som går fortare än hastighetsbegränsningarna.... Här kommer hon få en bil med  nästan 3 gånger den effekten hon har idag och den är stabil och driftsäker som en Volvo 244. Kan det  bli bättre??
Den kommer ta henne från A till B. Golfbanan och hundpromenader ute i skogen- vilket är hennes  huvudsysslor nuförtiden.
Jag bygger den  lite ihop med mina  kamrater som är väldigt kunniga och vi kommer inte alltid välja det billigaste alternativet- men det blir bra.
Kamraternas tid styr lite hur det rullar på- men jag  är a pain in the ass för dem och knuffar på  lite lagom hela tiden...
En del  kan vara läsvärt  för de  som är intresserade....en del kanske inte
God Fortsättning!!

115

Jul lr inte- Det är bara att gnida på!!

Post's attachments

Liten Boxterville 3.jpg, 200.92 kb, 738 x 553
Liten Boxterville 3.jpg 200.92 kb, 293 downloads since 2015-12-26 

116

Kul läsning kör på bara ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

117

Tack Johan!
Dom orden värmer nu då det  är bistert att skruva utomhus.
Här ser man hur bra det är att börja med en bil som är i bra skick och rätt utrusyad från början.
Man behöver inte köpa så mycket fräna grejor- De sitter ju redan på bilen,,,,,
Nu är hela fronten demonterad och vi sliter på i snålblåsten!!
Gott Nytt 2016!!

Post's attachments

LIten Boxerville 4.jpg, 154.48 kb, 738 x 553
LIten Boxerville 4.jpg 154.48 kb, 282 downloads since 2016-01-03 

118

Som jag kan tyda bilderna håller du dig till "familjen", vilket är trevligt!!
Kan nog bli en rolig bil! Hur är bredden jämfört med ghian? Måste den breddas?

119 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-01-04 16:25:24)

Fram får vi bredda 1.5 cm / sida  vilket  borde gå att ljuga bort
Bak är det betydligt bredare. Där ska vi flytta ut skärmarna en bit  och sen  ljuga bort det med hjälp av lackeringen

Sporten i detta projekt ligger i att hålla sig inom familjen. Det finns färdiga satser annars för att lägga i en LS-Chevy i aluminium bak, men då blir det som alla mina andra bilar- För mycket.
Tror FV får mer än tillräckligt med   nästan 300 pålitliga/driftsäkra hk i denna. Hon gillar bara utseendet. Resten av detta är för att kittla mina byggnerver

120

Nu vart det lite mildare väder ute så vi kör ett ryck igen...

Post's attachments

LIten Boxsterville 5.jpg, 161.08 kb, 738 x 553
LIten Boxsterville 5.jpg 161.08 kb, 271 downloads since 2016-01-09 

121

Det fina med att "skrota" / bygga på en bil som är i bra skick och är poppis, är att man kan få in en och annan krona på avyttrande av delar  på "donatorbilen".
Idag när vi börjar få plusgrader igen fick vi ihop en hel pall som gick iväg. Man trivs när det blir ett sånt här väderomslag   ICQ/ad

Post's attachments

Liten Boxsterville 7.jpg, 188.41 kb, 738 x 553
Liten Boxsterville 7.jpg 188.41 kb, 262 downloads since 2016-01-10 

122

Och bra drag på gräset med ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

123

Solen skiner alltid där jag är....å gräset är alltid grönare på min matta    *blink*

124

Idag var det mildväder ute så vi har idag kapat ur allt i karossen som vi inte ska ha.
Jag ska gå igenom min inbox och kolla vilka som ville ha vilka delar. Ni får dem i den turordning som Ni anmält intresse
En del var instrumentbrädan och plåten nedanför hela vägen fram till tanken
En del är allt från A-stolpen fram till fronten ( förutom ytterframskärmarna
sista delen är  från B-stolpen hela vägen bak till motoröppningen tar slut, inkl hjulhus

Jag hör av mig under veckan.
Delarna kommer finnas för avhämtning i Östergötland under veckan - Är man inte på går turen till någon annan

125

Då väntar jag med spänning...

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram