Hallå där ute i stugorna!
Tänkte först dra detta i "moderering av/på forumet", men insåg att det var ett snedsteg från ämnet.
Jag har länge tänkt på det här med att det på detta forum ofta förutsätts att det är typ1 man talar om i de forumkategorier som är gemensamma för alla vagnar. Detta är ju ofta inget problem, men just i annonsdelen kan det vara lite frustrerande att inte veta om delen hör till bubbla, buss eller variant.
Jag vill inte att ni ska sitta här och tänka "ännu en som bara gnäller", jag vill lyfta frågan på ett konkret sätt och inga starka känslor är inblandade. Men yttrar man sig inte kan inte andra människor veta vad man tänker.
Ett enkelt sätt att lösa detta på är att man skriver i annonsrubriken, eller åtminstone i annonsen vilken vagn delen hör till. Men det kräver ju uppmärksamhet av annonsören och det kanske inte efterlevs i så stor utsträckning?
Ett annat sätt vore att dela upp annonsdelen, åtminstone bland "delar säljes/köpes" i de respektive bilmodellerna. Det kanske inte heller kommer skötas till hundra procent och kanske till och med inte uppmärksammas och delarna hamnar ändå fel? Kanske finns det ett stort motståd bland medlemmar och besökare mot en "segregering" av annonserna?
Ett sk "I-landsproblem" kanske? Och kanske är jag den enda som känt av det? Men jag ville ändå lyfta frågan, för det är väl vad forum är till för? Hur lyder era tankar i ämnet?
Peace!