Mycket relevant att lyfta detta ämne. Samtidigt som man vill att folk ska bete sig och vara medmänskliga mot varandra, vill man ju inte ha ett alltför hårt styrt och integritetskränkande forum, jag tror de flesta av oss kan skriva under på det.
I annonssammanhang kan jag personligen förbluffas av hur fåordig information man delger sina intressenter och det är inte bara här, utan även på blocket och liknande annonssajter. På Ebay är det inte ovanligt att annonsen HELT saknar beskrivning och man förväntas utgå ifrån bilden enbart! Som att man egentligen inte är intresserad av att sälja, eller? Men jag har också fått indikationer på att om man skriver för utförligt (som jag ofta gör), då tröttnar folk på att läsa och hoppar över resten av annonsen, trots att jag peronligen gillar att förkovra mig i detaljer om jag är intresserad av något. Men just om man annonserar ut en bil eller ett hus finns det troligtvis mycket mer att skriva, än om man säljer en kaffebryggare eller en kortlek. Så även där är det en övervägan, frågan är om den övervägan görs?
Trots att vi går mot en alltmer digital tidsålder och där en ökande del av kommunikationen är i skriven text, så tes det ironiskt nog som att folk blir mer och mer trötta på att läsa, men framförallt skriva. Det blir mer och mer bilder, fler och fler länkar, fler slarvfel, mindre stolthet och mindre egenproducerat innehåll. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att det bara är "den sura gubben" i mig som ser vardagen i svartvitt.
Själv har jag nog aldrig läst och skrivit så mycket som jag gör nuförtiden och det är bra mat för psyket.
Jag känner inte till något fall på detta forum där en DEL av en tråd flyttats, jag visste inte att det gick. Men allt går så länge man har den rätta viljan.
Personligen har jag inget att anmärka på modereringen av detta forum, däremot finns det ibland en del inlägg som "lämnar lite övrigt att önska" för att dra till med ett slitet uttryck.
Hoppas detta ses som ett sakligt och relevant inlägg i debatten och att det förstås att detta inte är riktat mot en enskild individ. Peace out! 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't