Vilsen/ kolla pinnarna med fjädrar som håller backarna på plats de har vart för långa på min 58a samma med 2 olika märken på monteringssatser.
Hjulbultarna tog i dem och skrapade för mig.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 130 131 132 133 134 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vilsen/ kolla pinnarna med fjädrar som håller backarna på plats de har vart för långa på min 58a samma med 2 olika märken på monteringssatser.
Hjulbultarna tog i dem och skrapade för mig.
byte växelådsolja och försökte få igång växellådan på min buss. Men det ville sig inte, är väl bara att inse att sommaren är körd nu.
![]()
![]()
WOHOOO... den funkar igen. Som ett sista hamnstrå så rev jag ner båda lådorna och flyttade över oljepumpen till den som fungerade förra året och nu rullar den igen. Glädjen är stor i hela familjen.
Satte in innertaket idag och idag ska jag försöka få in mattan. Imorgon blir det årets första familjetur till Fri Fart i Linköping.
Gick igenom min motor idag och konstaterade till min fasa hur mycket som kan gå sönder när något fastnar i fläkthjulet och obalans uppstår..tur man har vänner som går igenom sina hyllor i jakt på det som spruckit/gått sönder..hoppas bara det slår väl ut och jag blir rullandes snart...har svår abstinens på bussåkande..aldrig mer en sommar utan buss.. 
Besök på skroten idag med hustrun ivrigt påhejande och fotograferande
Det trodde jag inte att det fanns 1600 kortnos på skroten. 

Såg denna på förmedlingscentralen i Tyringe. charmigt ful
Hämtade en yngre kompis till ovalen.
Besökte denna man idag, och lånade ut synk-test verktyg samt bidrog med glada tillrop...
Sedan i höstas har han karosslyft, svetslagat allt, bytt innertak och resten av inredningen - samt ny lack av svärson (eller hur det var?)
Motor är 82 x 94mm, originaltoppar samt weber40 IDF och ett (dyrt) rostfritt avgassystem..... ;-) Provkördes i min Buggy på BR Tierp 2013
På min inrådan sågades det upp "luckor" i hjulhusen innan motorn monterades för bättre åtkomlighet.
-Jag är imponerad !!

Köpte i helgen min första bubbla och idag gick 'Niklas' igenom besikningen med blanka papper.
//Kalle
Svetsat min första tunnplåt... fan va svårt det var... 
Övning ger färdighet,bra jobbat! 
Behövdes det mycket luft i hjulen
handlade en dylik kopia för några år sedan men ... man får inte plats med så mycket verktyg i dom tyvärr.. får väl ha den som Camping vagn i bussen i stället... för att ha bestick och muggar o tallrikar i den 
Nej ringtrycket var perfekt
Behövdes det mycket luft i hjulen
handlade en dylik kopia för några år sedan men ... man får inte plats med så mycket verktyg i dom tyvärr.. får väl ha den som Camping vagn i bussen i stället... för att ha bestick och muggar o tallrikar i den
Tankade bussen första gången efter motorbytet. Från 2,5-3l/mil till exakt 1l/mil är ju en klar förbättring. Känns väldigt bra med en sån förbrukning på en bay automat måste jag säga.

Ja det var stor skillnad Grattis 
På dagens geocachingrunda fann vi en sorglig plats utanför Värnamo.
Nu är det iofs för sent för det.. men sätter man en remsa masktejp längs kanten,som man plastar över.. så kan man lätt lätta på laminatet, genom att dra loss tejpen....
Det hade jag räknat ut själv oxå så kanterna är tejpade! 
Smidigt med lastare 
Lyfte ner två st hus i återvinningshålet för dom har gjort sitt och stod i vägen för den nya ligghallen som snart är klart, det andra var det järnskrot i så det var tur att man har 4wd 
Smidigt med lastare
Lyfte ner två st hus i återvinningshålet för dom har gjort sitt och stod i vägen för den nya ligghallen som snart är klart, det andra var det järnskrot i så det var tur att man har 4wd
Ligghallen... wtf!!!??? 
Här är en om du blir sugen GB.. 
Här är en om du blir sugen GB..
Nje...duger med en säng...eller soffa...eller...
Så här såg den ut för 2v sen och den har plant (3g) tak så givetvis blir det trall och räcken runt om med insynsskydd så man kan ligga där och ramp till stenen bakom sen trappa där
Och sola alltså
Inte dagens men helgens !
Fick samtal av en snubbe ifrån Katrineholm , som jagar bilar för kunders räkning.
Han frågade om jag ville sälja min 51a bubbla ! Nej sa jag det har jag inte tänkt mig.
Men ev ska jag avyttra min 64a Ghia cabb , det tyckte han var intressant och tog prisuppgift.
Sen gick det nån timme och jag fick ett sms att det var för dyrt, då vart min tanke att han trodde nog jag skulle sälja splitten billigt !
Sidor Föregående 1 … 130 131 132 133 134 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.