3,226

Gräsklipparen bestämde sig för att packa ihop, med besked.....
http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/Mobile%20Uploads/image_zpspyj00lgr.jpg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3,227

Amen åååååå
Kunde du inte ens låta bli å trimma briggs å stratton?? ICQ/ag

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3,228

Nja, jag vill nog inte säga att jag trimmat den. Det beror kanske iof på vad man räknar med trimma ICQ/ad men jag har inte gjort nått som skulle kunna orsaka en vevhusexplosion....

Jag trodde ju att briggs&stratton var odödliga ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

3,229

Idag var vi i Emmaboda. "En dag på strippen". Det fanns ett par bubblor som rejsade, båda röda. Röd luftkyld Porsche på utställningen. Mycket gummirök och mycket gött ljud !!  ICQ/af

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

3,230

En vw-tok från Småland är just nu på väg ner hit.
Han behövde nya toppar till sin ep 1600.  Tur man har NOS på hyllan.

Vad ska man annars göra en lördagskväll som denna?  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3,231

Ordnat riktigt fint ikväll för katta..Klart att alla i familjen ska få sig en dos av VW.. ICQ/ag

http://i1381.photobucket.com/albums/ah219/elgrabben/B5565C7E-78B1-4E96-B544-8E1CB8480204_zps4vqshqcp.jpg

Bättre Ha Å inte behöva, än Å behöva Å inte Ha...!!

3,232

lasslo skrev:

Nja, jag vill nog inte säga att jag trimmat den. Det beror kanske iof på vad man räknar med trimma ICQ/ad men jag har inte gjort nått som skulle kunna orsaka en vevhusexplosion....

Jag trodde ju att briggs&stratton var odödliga ICQ/ab

jag ha dödat två b&s maskiner.. en jordfräs och en gräsklippare.. senaste 4 åren.. men sen har jag en unmagic touch med maskiner med.. =/

3,233

Träffade en gammal ägare till 63an idag i lödde, fick reda på att han hade blästrat hela bottenplattan in och utvändigt, tappat framhjulet, körde på tre cylindrar ett tag och att han tänkt bygga buggy av den ICQ/am  ICQ/ad
Fick även en gammal nummer skylt som satt på bilen en gång i tiden! Riktigt kul att höra vad som hänt med bilen genom åren ICQ/ab

http://i1339.photobucket.com/albums/o713/christofferpers/Mobile%20Uploads/image_zps2yzghbta.jpg

3,234

Herbie63 skrev:

Fick även en gammal nummer skylt som satt på bilen en gång i tiden! Riktigt kul att höra vad som hänt med bilen genom åren ICQ/ab

E = Östergötland. Fast det visste du säkert redan...  ICQ/af

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

3,235 Senaste redigerad av Björn J. (2015-05-27 08:18:48)

För kännedom:

Länsbokstäver på registreringsskyltar 1906-1973:

A, AA – Stockholms stad (Stockholms överståthållarskap; t.o.m. 1968)
AB – Stockholms län (fr.o.m. 1969)
AC – Västerbottens län
B, BA – Stockholms län (utom Stockholms stad, t.o.m. 1968)
BD – Norrbottens län
C – Uppsala län
D – Södermanlands län
E – Östergötlands län
F – Jönköpings län
G – Kronobergs län
H – Kalmar län
I – Gotlands län
K – Blekinge län
L – Kristianstads län (numera del av Skåne län)
M, MA – Malmöhus län (används numera ofta för Skåne län)
N – Hallands län
O, OA, OB – Göteborgs och Bohus län (används numera ofta för Västra Götalands län)
P – Älvsborgs län (numera del av Västra Götalands län)
R – Skaraborgs län (numera del av Västra Götalands län)
S – Värmlands län
T – Örebro län
U – Västmanlands län
W – Kopparbergs län (nuvarande Dalarnas län)
X – Gävleborgs län
Y – Västernorrlands län
Z – Jämtlands län

När det fanns "för många" inreggade fordon lade man till ett A och sedan ett B, undantag i Stockholmregionen.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

3,236

VW-mat... ICQ/ag

http://www.bluebusfoods.com/

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,237

Jag har kört gaspedalhaveri på Bornholm... ICQ/ab
Det ena "gångjärnet" i pedalen har släppt.
Jag har lagat provisoriskt med buntband och tejp ICQ/ad
hoppas det håller hem imorgon, eller iaf till båten.

Buss 65
Ghia 57

3,238

Idag har ett garage i Växjö blivit "pulvriserat"  Default/lol  av en bandgrävare och sedan nedtryckt i två kontainrar.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

3,239

Stefan F skrev:
Herbie63 skrev:

E = Östergötland. Fast det visste du säkert redan...  ICQ/af

Nja inte förrän förra ägaren sa det Default/yikes

3,240

Skrivit sista tentan på TeknisktBasår i Gävle. Året har varit tufft efter att har haft studie uppehåll i 12 år till att börja heltids studera, men än ångrar jag inte mitt val ICQ/ab Godkänt på Basåret ger garanti plats till ingenjör utb till hösten ICQ/ag

3,241

Tyckte jag såg en Fahrvergnugen t-shirt på Barcelona flygplats idag.Någon här på forumet,kanske?

3,242

Ahh nu ska jag äntligen få meka bd! ICQ/ag
Tyvärr inte min bara ICQ/ac

http://i1339.photobucket.com/albums/o713/christofferpers/Mobile%20Uploads/image_zpsuihoblvn.jpg

3,243

Besiktigade Aeron idag. Gick kanon! Nu slipper man tänka på det och alla pengarna ska gå på dom luftkylda istället  ICQ/af

✔  [o"☮"o]  Lyxbuss -72'
✔  [o"☮"o]  Adventurewagen -76'

"Satfläsk!"

3,244

Fan vad stora tulpanerna blev i år..ser nästan ut som ett gammalt Amerikakort.. Default/lol

Post's attachments

DSC_0885.jpg, 657.13 kb, 1000 x 1504
DSC_0885.jpg 657.13 kb, 177 downloads since 2015-05-29 

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,245

Var på en utförsäljning i en gammal bilverkstad idag. Fanns lite Luftkylda prylar, fick dessa med hem. 2 plåtar till typ1 och 2 till typ3.  ICQ/ab

Post's attachments

image.jpg, 91.01 kb, 640 x 480
image.jpg 91.01 kb, 186 downloads since 2015-05-30 

Typ 3 Variant -65

3,246 Senaste redigerad av michaelth (2015-06-03 21:28:51)

körde ut på E22 vid Ronneby  kl 1830.. framför mig rullade en något sänkt blå Bay camping buss killen bakom ratten såg nöjd ut och jag förstår honom.. jag vart rysligt avundsjuk att inte min buss är körbar och funderade på hur enklast fixa det...... jag blev bara så glad när jag såg den!!!

Sedan att jag vart irriterad på schenker som skickade tillbaka ett paket till mig, som jag trodde mig skickat pga. att dom som tog emot det inte gjort rätt... ICQ/am så nu ny fraktkostnad och köra till en annan terminal, som givetvis bara har öppet när jag jobbar.. och finns 3 mil bort... ICQ/am

Men bussen var trevlig!!!!!! nej jag hadde ingen kamera i bilen .. och mobilen är inte smart, eller med mig jämt!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3,247

Ja det är konstigt va glad man blir varje gång man ser en gammal VW i trafiken  ICQ/ab

3,248

Provkörde bay:en idag troligtvis första resan för egen maskin sedan 1990 ICQ/ab

3,249

ricke skrev:

Provkörde bay:en idag troligtvis första resan för egen maskin sedan 1990 ICQ/ab

Skön känsla va ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3,250

Jorå lite misständningar o felinställd framvagn men annars så ICQ/ab ställa tändning o lite smått sen åka o ställa framvagn o lysen så e det bara o bessa ICQ/ab