Oförstånd inför trådskaparen....
de som är negativt inställda är "Umeåkille" å 1963 Highlight....
Gemensamt med er, om jag fattat saken rätt, är att ni höll på med vw (på något sätt ägt luftkyld) för länge sen (gissar, utan att veta, ca 20år sen) å sen har kanske "villa, volvo, vikadana vräningsoveraller, vusvagn, vovve, varn" kommit in i bilden, varför man sålde folkan för att man kanske inte hade tiden?
Är det så att ni är bittra över att "då" kostade en folkvagn "inget" och detta var före internet, så man sålde och köpte lokalt via små annonser i lokal-tidningar. är det så at ni är bittra över att "då kunde man ju få en folkvagn gratis" och att ni skulle behållit era bilar tills nu?
Jag skulle vilja veta vad som skapar er bitterhet över att "en folkvagn kostar pengar".... Detta ligger i er själva.
Själv sneglar jag åt early Porsche 911 sedan en tid tillbaka. Där kostar det pengar, men jag loggar inte in på early 911 forumet, för att starta diskution över att "såg ni liket som såldes för 200K" eller asså, jag vill ha en 67s men är inte beredd att betala internationella miljonpriser.
Jag har redan fattat att Porsche kostar pengar, och jag kommer att sälja något annat kärt, plus att jag kommer att låna några hundra tusen, men jag är ju införstådd med detta. Jag sitter inte och är bitter på ett forum för det.
Att sedan trådskaparen sågar argument efter argument, för att sedan känna att "nu kommer vi närmare svaret"
Det är väl individuellt vilka typer av svar, och vilka typer av upplevelser det är.
Prova köpa en splitbuss själv får du känna på känslan!
Tror inte heller att man kan "köpa sig alla rätt" genom att köpa en splitbuss och "bli Elvis" om man inte själv hör hemma där. Och, det märker folk i omgivningen också. Denna individen tror sig ha köpt gemenskap för att den köpt splitbuss, men så tror jag inte det funkar... Sen är vw sverige ett stooooooort kompisgäng, till stor del, där man lär känna folk, som känner folk osv. Att sitta å knappa på en dator gör inte att man faktiskt känner folket. Att köpa sig en splitbuss, gör inte heller att man känner folket.
Min blogg:
www.50split.wordpress.comDet blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden