Jag är ju ny i - lr rättare sagt återinträdd i VW-svängen.
Jag är helt införstådd med att priserna på bussar- framförallt splits är larvigt dyra.
Har de sen massor med fönster i taket lämnar de all sans och vett.
Jag inser charmen designmäsigt- gillar speciellt den olivgröna som det står "Fokker fluegkraft" på.....men har någon tålamod att förklara för mig varför man betalar sådana enorma summor för att skumpa runt i en ålderstigen kärra som knappt kommer upp i motorvägsfart??
Obekväm, otymplig och långsam.....och charmig
Ändå väljer folk att betala skrämmande summor som Du kan få väldigt fina andra hobbybilar för.
Sverige är som vanligt ett U-land jämfört med vissa andra länder därDu får betala mer än Du här får en halvhyfsad Porsche 356 lr nåt annat kul...
Why??
Nu pratar vi inte en bil så som jag skule välja att bygga den( med Porschechassie lr raggarbilschassie under utan helt vanligt VW orginal...
Jag har sett priser uppåt 7-800.000 kr
Jag brukar vara "dum" och lägga för mycket pengar på mina bilar- men detta är lite som att humlor kan flyga....
Anyone?




men som prisbilden är idag så får man vara glad att man har en buss nu då det skulle vara svårt att få slantarna att räcka till en i dagsläget 
men som sagt, tillgång och efterfrågan
