Jag måste bara berätta vad jag var med om i fjor.
.
Vi hade inte mycket snö här i skåne förra vintern, men just den lördag morgonen vi fick snö var det kaos på vägarna.
Min gode vän och granne som är arab hade krockat sin bil och behövde en ny, han hade hittar en på blocket
ca:8 mil bort, som på sommaren tar en timme att köra.
Till saken.... Han ringer mig, och frågar om jag kan köra med han och hämta en bil. Okej vi träffas om en kvart sa jag yrvaket.
Väl i bilen frågar jag var vi ska.... Åstorp säger han och samtidigt ringer säljaren och undrar när vi kommer. Då säger han att vi är på väg och är där inom en timme. Då tänker jag hur fan? och hoppas på att motorvägen är öppen.
När vi är i Åstorp efter en timme med livet med insats, ringer vi säljaren som vi skulle träffa vid en affär - som nu inte svarar.
Då såg jag något i hörnan på parkeringen som såg ut som någon som visa upp en bil, jag fråga är det inte en sådan bil du ska köpa.
Ur bilen flyger min granne svär och skriker, på mannen med bilen som ser ut att vara kosovoalban, även han går i luften och de som köpt bilen medan vi var på väg står med fågelholkar..... Sen snackar vi rasister.... oj va de hagla bla. han sålde inga bilar till arab j**** och efter detta spottar min granne
säljaren i ansiktet, då fick jag gå ur bilen för nu kommer nog snart knivarna fram.
MEN NÄ SÅ FEL JAG HADE, efter lite mer häftig ordväxling tar albanen upp och ger min granne en femhundring för bensinen...
Jag kan säga att jag fick fråga flera gånger? så jag rätt? spotta du han i ansiktet?? och sen fick fem hundra....
.....
speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©
Snabb länkar till projekt trådar:
Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) &
Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|