1

Köpte i söndags en -71 bay buss till salu här på forumet för begärt pris 45" och satte in handpenningen direkt i söndags.

Avtalade med "Figaro" att bussen skulle hämtas till helgen

Fixade pengar ordnade med biltransport osv

Idag ringer Figaro och berättar att han sålt bussen till någon annan för 60" och att jag får tillbaka handpenningen!!!!!

Fy fan för oseriösa säljare  ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am

Mathias

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

2

Dåligt gjort!

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

3

Ne fy.. Inte okey. Ett muntligt avtal är också ett avtal..

Nissan Figaro är för övrigt en ganska ful bil...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Nissan_Figaro_Front.jpg

4

Grattis!
sätt över 5000kr i handpenning så är bilen tingad.
Andreas Figaro

Har det skriftligt också  ICQ/ad

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

5

Samma kille som säljer "Vw typ 1 1959/66" kanske?

6

forumsmedlem...

7

Om det är han så kan ni ju bjuda in honom till denna tråd så han kan förklara.

Typ 2 Buss -72 Renovering pågår

8

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=31334

9

Fy fan va ruttet!! Läst om ett liknande fall där domstolsbeslutet senare blev att förtjänsten tillföll den "nya" ägaren. Alltid äckligt med folk som får stånd av pengar!

Typ1 1956
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977

10

Han förstår nog själv att han gjort bland det fittigaste man kan göra så att han skulle kommentera här och försöka förklara sig lär nog inte ske.
har själv vart med om liknande fall och då är man inte på bästa humör.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

11

Nåja, ingen lär väll vilja göra affärer med honom mer ICQ/ae

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

12

Det kommer alltid finnas individer utan ryggrad. Köpte en Beach-buggy av en Rickard i Partille i höstas. När jag skulle hämta den så kollade jag av en tillfällighet mejlen, vilket var tur. Då har han mejlat att den var såld. Då hade vi bestämt plats och tid och allt var klart. Man blir bara trött av att ha med sådant bottenskrap att göra. ICQ/ac

13

Trist när sånt här händer...

Men jag köpte lite delar av Figaro på tradera häromveckan. Det var bra grejor, och snabb leverans ICQ/ab
Så helt genomrutten är han nog inte endå. Inte hos mig iaf.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

14 Senaste redigerad av 25hpman (2014-10-28 20:58:59)

Både jag å Demian har blivit blåsta på deal av en annan väldigt aktiv forumsmedlem här. Vi bjöd ovetande om varandra, gjorde upp dealen o var redo att köra o lasta o betala, när den gode herrn sålde till en tredje person för än mer.
Min deal var bara pengar, men Demian tömde loftet på bytesdelar o var lastad o klar när beskedet kom...

Surt när folk lovar runt men håller tunnt....tyvärr så är nog denna stil här för att stanna. För stolpskottet ifråga förstår inte själv att han gjort nåt fel.  ICQ/am  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

15

Köpte en röd T3 campingbuss i göteborg i förra veckan, vi var överens om priset 20K och jag frågade om den var besad o skattad jajamensan det var den så det var bara att åka hem.
Köpte den osedd då jag förstod att det var en hyfsat bra affär.
Jag var på banken och plockade ut pengar hämta polarn hann åka tre mil så smsar säljaren att -det var 1500 kvar på skatten och dom pengarna ville han också ha,??? ringde upp snubben och sa att affären är ju uppgjord och jag är på väg till dig med 20k
Nänä du har redan prutat 2000k så jag vill ha pengarn suck, jag föreslog att jag kunde lägga till 1000k på dealen om det hjälpte trots att det är emot mina principer att bryta ett avtal. då bara han sa -NU HAR DU BLÅST AFFÄREN sen var det över.
Hade varit mycket mer ryggrad att säga att han fått ett så bra bud att han valde att blåsa mig. usch o fy för såna säljare alltså

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

16

Det suger när folk gör så men tyvärr blir det allt vanligare.

Jag vet en som råkade ut för en bil var såld när han dök upp på avtalad plats men valde att gå vidare med det. Han fick i alla fall dubbla handpenningen tillbaka plus alla utlägg för kärra och bränsle.
Surt ändå men då blev det i alla fall lite plåster på såren.

17 Senaste redigerad av Reine (2014-10-29 12:21:01)

Som jag ser det så borde Figaro vara skyldig dig 15000kr minus säljarvode på någon tusing.  ICQ/af

Vore det någon stake i skithögen så skulle han i alla fall dela mellanskillnaden med dig, 7500kr till er var.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

18

Jag anser också att det är riktigt ruttet gjort och har man lite stolthet så får man inse sitt "misstag" med att man var för snabb att acceptera utgångspriset och handpenningen på den. Givetvis finns det ju alltid ett egenintresse att få ut "ok" betalt för sina prylar, men jag tycker att det är viktigare att ha sin stolthet kvar än att ha fått lite extra betalt.  Jag talar av egen erfarenhet också då jag nyligen sålde en bil där det hade ringt 8st personer redan efter 10timmar som annonser varit ute och ville ha bilen,  jag sa att den första som ringde skulle få kolla först och ville han ha den för utsatt pris så skulle han få köpa den, och även fast dom som ringde senare erbjöd mer pengar osett och skulle sätta in handpenning med mera så kändes det ändå bättre att stå för sitt ord och låta första killen kolla först utan budgivning eller nå sånt..
Och jag förstod ju innan den var såld att jag hade begärt för lite, men jag får ju stå mitt kast där! Sen är det ju såklart också beroende på om den första personen inte kunnat komma förens om en vecka eller så, men nu var det ju samma dag det gällde..

Så jag tycker ju att Figaro gjort jättefel, och det enda jag tycker skulle kunna få honom att framstå aningen bättre är att han skulle erbjudit dubbla handpenningen tillbaka som någon sorts kompensation.

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

19 Senaste redigerad av 25hpman (2014-10-29 12:39:03)

Det förekommer allt som oftast att då jag svarat på en köpesannons, då dyker det upp både mail o pm från kreti o pleti som tycker att jag lika bra kan sälja till dom istället för ett högre pris än till personen som annonserat, o som jag svarat.
Det är mej ett sant nöje att vid varje sådant tillfälle, be dessa individer att dra nåt gammalt över sej.  Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

20

Man kan ju åtminstone fråga lite snäll och säga att man fått ett högre bud och om det går bra annars får man snällt sälja till den som lagt handpenning..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

21

Jag måste bara berätta vad jag var med om i fjor.  ICQ/ab .

Vi hade inte mycket snö här i skåne förra vintern, men just den lördag morgonen vi fick snö var det kaos på vägarna.
Min gode vän och granne som är arab hade krockat sin bil och behövde en ny, han hade hittar en på blocket
ca:8 mil bort, som på sommaren tar en timme att köra.

Till saken.... Han ringer mig, och frågar om jag kan köra med han och hämta en bil. Okej vi träffas om en kvart sa jag yrvaket.
Väl i bilen frågar jag var vi ska.... Åstorp säger han och samtidigt ringer säljaren och undrar när vi kommer. Då säger han att vi är på väg och är där inom en timme. Då tänker jag hur fan? och hoppas på att motorvägen är öppen.

När vi är i Åstorp efter en timme med livet med insats, ringer vi säljaren som vi skulle träffa vid en affär - som nu inte svarar.
Då såg jag något i hörnan på parkeringen som såg ut som någon som visa upp en bil, jag fråga är det inte en sådan bil du ska köpa.

Ur bilen flyger min granne svär och skriker, på mannen med bilen som ser ut att vara kosovoalban, även han går i luften och de som köpt bilen medan vi var på väg står med fågelholkar..... Sen snackar vi rasister.... oj va de hagla bla. han sålde inga bilar till arab j**** och efter detta spottar min granne
säljaren i ansiktet, då fick jag gå ur bilen för nu kommer nog snart knivarna fram.
MEN NÄ SÅ FEL JAG HADE, efter lite mer häftig ordväxling tar albanen upp och ger min granne en femhundring för bensinen... ICQ/ae

Jag kan säga att jag fick fråga flera gånger? så jag rätt? spotta du han i ansiktet?? och sen fick fem hundra....

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

22 Senaste redigerad av trekronor (2014-10-29 19:40:28)

Hahaha fan va bra. Lite osvenskt kanske men oj va man önska att man vågade göra så ibland  Default/lol  Default/lol

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

23

hade en liknande händelse i somras, skulle sälja av lite grejer till en gammal bil, bestämde träff halvvägs ca 6mil med tid och plats. kommer dit inte en ändå kotte. väntar en timme och kör hem igen, smsade och ringde flera gånger utan svar. på kväll får jag ett sms att han slåde bilen och inte behövde sakerna. skit kul när man ställer upp och kör.  ICQ/ac

24

Vänta nu ett avtal är ett avtal, muntligt gäller i rätten & har du det skriftligt med skulle jag utan att tveka anlita en advokat! ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am

Hur många har inte lovat en köpare att få köpa varan man säljer för att sedan se att nån annan velat betalt mer.. men man har sagt att den varan är såld..  för så ska det gå till

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

25

Sålde en 60a på Blocket för ett antal år sen. Begärde 21k. Det ringer en kille och bjöd 19k på telefon vilket jag sa ok till. Han skulle hämta den några dagar senare. Innan hämtningen ringer det en annan kille som "bara skulle ha den". Han bjöd 23k men jag försökte förklara att jag redan lovat bort bilen. Jag blev kallad både det ena och det andra, men en deal är en deal.
Köparen hämtade sedan bilen som utlovat och allt var frid o fröjd, men jag blev jävligt lack när jag två dagar senare ser bilen igen på Blocket, med mina gamla bilder, för 35k!!!!
Det hade man för att man var ärlig.........

VW 1200 -60
VW 1300 -66