Hej.
Dom är helt ok att prata med på 'Speedster clinic', men dom har sitt pris enligt hemsidan.
Om man möter upp och hämtar på plats hos dem och betalar in på kontot/kontant direkt så ger dom rabatt.
Dom är inte momsreggade i England så dom kan inte dra av momsen vid köpet.
MEN....
Jag har pratat om 2st kit från dom, båda är kittet avsett för vw platta.
Till det ville jag ha lite extra tillbehör, som fönster ramar till dörrar, lite emblem, lister, grill till bakluckan m.m.
Å det priset jag fick totalt på den dealen var med nästan 8000.- kr rabatt.
Kankse inte all värdens men 8000.- är en del pengar i min budget i alla fall 
Om jag sedan kom och hämtade dem på plats så skulle dom dra av sina omkostnader på frakt till båt m.m. så det blir nån tusingar där med.
I alla fall en trevlig firma att prata med, får se om jag gör affär och hur betyget blir när det är handlat och klart.
Det finns en chans till att få ner priset.
Om jag beställde 10 kit från dom så skulle vi prata helt andra rabatter.
Jag har inte vidareutvecklat den diskutionen då jag inte har belägg för att prata om 10 kit.
Men om flera här är sugna så skriv här, får vi ihop 10st så kan jag ta den prataen med dom i UK.
Som antydning så kunde det röra sej om 800pund/enhet vilket då blir från 64309,85 SEK till 55031,60 SEK.
Kan hända att om man går in i förhandling med dom att man kan komma lägre, eller få deal på andra delar.
/n.
PS: Jag kommer att beställa ett kit med 100% säkerhet, men det lutar åt 2 kit.
Men jag hade fortfarande önskat att man hade fått formar till svedala så man kunde slippa allt av tull problem med mera..
Kan inte helt släppa den ideén ännu..
- vw typ1 1955 med 2.3L Turbo IC Megasquirt och UN-1 5vxl. låda
- vw typ1 1965 med 1.2L Turbo, vattensprut, megasquirt UN-1 5vxl. låda
- Ghia 1960 med ragtop, Kawasaki ZX14 motor, kjedjedriven diff.
- Splittbuss 65'a projekt.
- Racebilen, kawasaki ZX14 motor, turbo, PC-V insprut, kjedje diff.