Hej,
Pris på en kaross kan jag omöjligt svara på innan jag tagit fram ett upplägg.
Om det visar sig att det finns intresse och om dom som är intresserade har en öppen mening om vad "Rätt Pris" är i kronor och ören, så har jag pengar/möjligheten att köpa formarna från holland, samt en kunnig man som kan använda formarna.
Men .... Jag måste ju på ett eller annat sätt i slutänden räkna hem min investering. Jag har ingen egen erfarenhet av att gjuta av en bil i en form och vad det kostar i material kostnad och hur många timmar som läggs i varje bil från start till leverans klar bil.
Så.. Jag får nog prata runt lite och sätta mej ned och se på det lite.
160-170 000kronor blir lite tungt att försvara bara för att gjuta av en bil 
Som jag ser det så har jag några alternativ:
- Köpa formarna och gjuta av x antal bilar och sälja för att betala formarna material, arbetskraft å sedan sälja vidare formarna.
(Här är det tiden som inte riktigt räcker till
...)
- Vara finansiär för ett större projekt där jag kan stå för en stor del av inveteringen att ta formarna hit till Sverige, och att ni andra som drömmer om att äga en 356 cupe kit-car får hyra in formarna av mej och gjuta av dom, och sedan lämna de över till nästa man.
(Detta är jag mycket tveksam till)
- Kan även tänka mej ett gruppköp där vi är ett gäng som lägger pengar och sedan får använda formarna, och efter en viss tid så lägger vi formarna för försäljning,
Här kan man ju gå ihop och vara flera grupper som hjälps åt att gjuta bilarna.
Grupp köp på material m.m.
Jag hoppas nog att jag skall kunna köpa en färdig från UK, men jag håller kontakten med holland. (Flygande Holländaren efter som han är pilot
...)
Jag bygger föresten rör chassi med mitt monterad MC motor och kjedje diff för både typ 1 kaross och kortad för speedster kaross om nån är sugen. Det är baserat på "rorty design" sitt rör bygge men med omarbetad framvagn och anpassat för motorcykel motor. Det avkortade skall passa direkt till kit som bygger på vw plattan kortad 300mm där man har möjlighet att avstå från baksäte 
Till bubbla kaross är det "Bolt On" efter att har skurit bort stora delar av plåtarna vid baksäte och allt av plåt runt tanken fram.
Jaja..
Skriv vad ni tänker, jag hade gärna sett att vi fick till en lösning där vi kunnat vart flera som fick loss en 356 cupe till ett pris en vanlig dödlig kan ha råd med.
/n.
- vw typ1 1955 med 2.3L Turbo IC Megasquirt och UN-1 5vxl. låda
- vw typ1 1965 med 1.2L Turbo, vattensprut, megasquirt UN-1 5vxl. låda
- Ghia 1960 med ragtop, Kawasaki ZX14 motor, kjedjedriven diff.
- Splittbuss 65'a projekt.
- Racebilen, kawasaki ZX14 motor, turbo, PC-V insprut, kjedje diff.