Historian i korthet:
2009 oktober
- Motorblock utbytt
2009 december
- Bilen startar efter mycket felsökning
2010 januari
- Bilen körs 1,5 mil vid flytt till hus
2010 november
- Bilen har inte startats under hela året, pga husbygge
- Försöker starta men det klickar bara i startmotorn
Nu är vi här idag. Jag har ett fullladdat batteri som jag stoppar i bilen och försöker starta. Inget händer. Så jag misstänker att det är startmotorn då all övrig el funkar. Knackar på startmotorn likt ett gammalt husmoders tips och vrider nykeln igen. Startmoton går runt men motorn starar inte. Jag bestämmer mig istället för att ställa in motorns fördelardosa ifall det är gnistan som ej är rätt(bilen lät för jävligt när den kördes vid flytten, troligvis pga ej inställd motor)
Men nu till problemet. Efter jag ställt dosan så skulle jag starta igen men då gick det inte alls. Hepp. Mätte styrkan på batteriet och då var det i botten igen, wtf!
Så laddade batteriet under ett dygn och skulle testa igen. Idag gick startmotorn två varv sen dog allt igen. Inte äns de två röda lamporna i panelen tänds när jag slår på tändingen. Kollar batteriets styrka och då är det nere i botten igen!
Det ända jag gjort sedan jag hade en funkerande bil är ut med motorn och i med den igen.
Kan det vara någon kortslutning någonstans eller är det batteriet som är slut?
Köpte batteriet 2008 på biltema(där av jag misstänker att det är slut).
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW




