Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Dagens vw motor
Sidor Föregående 1 … 16 17 18 19 20 … 28 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Svwerker skrev:Det är väl Jake Raby som tagit fram den.
Njae... inte riktigt. Det var Joe Locicero på Oregon Performance som tog fram den. När Joe dog 2002 lyckades Jake Raby överta formarna och rättigheterna till DTM (Down The Middle) och har förfinat den sedan dess. Den togs i första hand fram för typ4-konverteringar, men om jag inte missminner mig så gjordes det en typ1-variant också.
För övrigt så VÄGRADE Joe Locicero´s dödsbo sälja formar och rättigheter till Jake Raby och den sistnämde bulvanköpte skiten . JÄVLIGT osnyggt ..... finns att läsa i en trå på samba om jag inte minns fel.
Sedan finns det en helt separat uvecklad variant av samma koncept som heter IMPI och är från sydafrika... Jake Raby gick bananas när han såg dem men fick se sig slagen då Tillverkaren av den hade hållt på lika länge som Oregon Performance......... utvecklats paralellt utan egentlig yttre inblandning då allt vara svårt att få tag på i Sydafrika....
The Better Half VW Engine™ by L. E. Milholland

Blir såå sugen att bygga en dylik 
vad e det man säger... less is moore 
luftkyld på hög nivå
Hmmm, det ser ju ut som om det är en omväg.
Men det kanske var så himla taskig kvalitet på Dafens och CV2:ornas tvåcylindriga luftkylda motorer, och de speciella luftkylda flygmotorerna var väl för dyra...
Jaa Asså!! Det här är nog det häftigaste jag sett på läänge
![]()
3 Liter...TRE liter och ser ut som en "old school" 30hk....och har inga problem att driva bussen i 200 blås när som helst!Vill ha faktorn är verkligen på topp
Mer info för dem som är intresserad och kan tyska :-)
fixade lite i motor hallen i dag
NEJ jag drömmde 
VAAA har du varit hemma hos mig!!!!!!!

-1641ccm
- Mahle
- JPM Raptor
- E85
- Precision turbo
- CB044
- 2.4 bar
= FUN!

Logfynd!
Viiiiiill ha!!
någon som har ett framfilter över som vill sälja??

Viiiiiill ha!!
någon som har ett framfilter över som vill sälja??
Visserligen en kopia för 379 Euro, men ändå. Säkert rent och funktionsdugligt och komplett.
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f … 0&all=
Rovan i frugans bil
1835 cc
W110 kam
Portade orginaltoppar
Vintage Speed avgassystem
Solex Kadron 40 mm * 2 (direkt ur kartong = bolt on)
Bosch 009 med brytarlöst
Något högre komp (hittar dock inte infon på hur mycket)
Sitter ihop med en 3,88 svinglåda och går kalas, lättstartad, bra tomgång, bra bottendrag, cruisingvänlig (är det ett ord?) 
Pendlar mellan 0,85-0,9 l/mil
Enda smolket i bägaren är att det läcker olja och det verkar komma från oljepumpen (dock osäker). Det blir vinterns jobb.

Nån som vet vad detta är för motor? Jag har letat i olika listor men inte hittat nåt som börjar på A 
Är det inte ett sånt där "VW utbytes" renoverings stämpel innan motor nr ?
En 30 Hkr är det ju i vilket fall.....
570 $...-rent krasst skulle jag nog hinna svetsa om/till något liknande på mindre tid än det tar att arbeta ihop dom kulorna ?-)
Sedan undrar man ju hur mkt bättre detta kylsystem är (och varför ?-)
Och "Birk", jag menade inte att dissa din motor, den ser verkligen bra ut !-)
Alltid varit nåt av det fulaste jag skodat ...
mvh
Är det inte ett sånt där "VW utbytes" renoverings stämpel innan motor nr ?
En 30 Hkr är det ju i vilket fall.....
Tänkte inte på det
så är det nog. Tack! Nu slipper jag fundera 
Vill ha!!!!!

Vill ha!!!!!
Var glad för det du har ;-)
Till de som dissar DTM-kiten:
Personligen skulle jag hellre åka med en typ4-motor som jag vet får ordentlig kylning och kommer fungera även i de mest krävande situationer, milslång kökörning på autobahn med släp, än att bry mig om motorns utseende när den ändå döljs av en motorlucka...
Annars kan man ju stå där vid vägkanten med en överhettad konvertering med öppen motorlucka och se snygg ut...
Och jag bara gissar att DTM riktar sig till de kunder som gör just denna prioritering och jag tror inte designen är lika enkel som den kan ge sken av att vara. Om jag förstått DTM rätt så är det många timmars provkörning som ligger bakom det färdiga resultatet och nog för att de vill marknadsföra sin grej, men de har siffror på hur kylningen står sig i kontrast till andra konverteringskit samt original. Och det verkar som om deras kunder är nöjda och i USA är det en ganska stor marknad med typ4-konverterade bussar som åker långt i hettan om jag förstått saken rätt.
Vad man tycker är snyggt är ju såklart en subjektiv åsikt och jag säger inte att någon har fel, men det är så tråkigt att läsa så negativa kommentarer om en produkt som inte förtjänar det tycker jag.
Peace! 
Hebster52 skrev:Vill ha!!!!!
Var glad för det du har ;-)
Iofs... Men ändå inte samma sak... 
Johannes JPM senaste skapelse, ren motor porr!
Small power houses and "New School" VW engines
By far the most extreme VW engine I built so far.
94x64 1776cc ultra high reving.
Soon dyno time:-).

image by flat4sprintstar, on Flickr

Sidor Föregående 1 … 16 17 18 19 20 … 28 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Dagens vw motor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.