Ush.. skogsbränder är skrämmande. hoppas att det kommer regn och vinden avtar..
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 113 114 115 116 117 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ush.. skogsbränder är skrämmande. hoppas att det kommer regn och vinden avtar..
Tillbaka hemma efter två veckor på dom svenska vägarna, boendes i bussen. Med Fis såklart.
Runt 180 mil blev det. Kollade oljan en gång.
Vilken semester! Rekommenderar detta till fler.
Bad Camber. Så sjukt härlig träff. Roffade åt mig "Long distance", inte helt oväntat.
Sen upp till Kuus och Angelica och Joline i Rättvik för en knapp vecka där tillsammans med en ständigt varierande ström av likasinnade.
Bröllop samt kräftskiva avverkades där med. Varpå tre överförfriskade gossar vinglade på cykel ner i byn och hamnade på en husbåt tills solen gick upp.
Tillbaka i bussen halv fem tydligen. Ljust som fan.
Avslappnad atmosfär och 100% stekande sol med dagliga bad i dom lokala sjöarna.
50 split anordnade sin Viking MotorRennen där Leffe och j:son satt som kontrollanter på första kontrollen.
Sen vidare för ett par dagar runt Göta kanal. Söderköping för kraftigt glassintag såklart. Och mer sjöbad.
Vidare till Sydostträffen på Tyrolen i Blädinge utanför Alvesta.
Liten gemytlig träff med en massa roliga lekar samt ett par brutala musikquiz. Kudos för dom!
Lotteri såklart och prisbordet fungerade enligt "först till kvarn"-principen.
Undertecknad fick förstapriset till alla andras stora glädje...... och burop.
Efter att på söndagen, till sist, lyckats blåsa godkänt i Mattis alkotester så blev det mer bad. Och sen vidare till Böda camping.
Var ju tvungen att kolla upp det.
Fantastiskt dyrt och rätt svårt om man hade hund med sig är väl recensionen.
Men det blev lite bad och slappande iaf. Rykten sa att där skulle va en röd -65a, men hittade aldrig den.
Hemma upptäckte jag att AC´n hade stått igång så det var inte direkt svettigt i huset. 
Stort tack till ALLA som man träffat och som gjort denna resan så fantastiskt rolig!
Ni vet vilka ni är.
Hej på dej själv, mycket trevligt att råkas 
Var på onsdagsträff, veteranbilsträff, inte speciellt många VW, kanske bara 6-7 st. Plus några Porschar. Förra onsdagen var det långt över 30 VW, och nästa vecka är det ju en annan VW klubb som står för värdskapet, då blir det nog fler.
"Polisen" var där idag, men en tvådörrars Amazon som tillhört länstrafikgruppen i Uppsala (tillhör numera Volvomuseet), sedan var där en -69 Amazon herrgårdsvagn i flällkoskrud också. Det var nämligen Volvotema idag.
Annars som vanligt en massa cittror och en massa plåt och V8:or, dom är ju trevliga dom med, jänkarna, men det finns ju så himla många.
Det har du förmodligen redan gjort 
Nej, jag har 2 veckor betänketid.
Nja, jag gillar ju inte skärmkanter av silvertejp, så det hade väl fått bli den röda 
O jag gillar inte bilar/bussar som är så höga så att man måste använda syrgastub för att kunna köra/åka i dem så jag hade oxå valt den röda.. 
Vad ni är petiga
Skärmkant på rulle e grejer de!
Vi rejsade från parkeringen men han van...det berodde bara på att jag hade båten med mig 
trist...
Jag har monterat diskmaskin i köket idag och det känns som en smärre uppenbarelse. Första gången i mitt vuxna liv har jag diskmaskin!
En stor bidragande orsak till att det dröjt har varit att köket inte varit lämpat för diskmaskin, udda mått hos skåpen och ingen el framdragen. Men det har jag fixat nu, fram med fogsvansen och med borr i skruvdragaren, så har jag moddat skåpen och gjort plats för en testvinnande 60-maskin och jag känner mig grymt nöjd med dagens övningar.
Det finns en liknelse mellan diskmaskiner och bilar, som jag inte visste förut. De luktar likadant när de är flång nya!
Tyckte det kunde vara kul med några bilder på processen, de är tagna med någon månads mellanrum pga leveranstid av maskinen:

Den uppmärksamme noterar att skåpsdörrarna till höger om maskinen är kortade och sen kan ni ta en funderare på hur jag sågade all skåpsinredning på plats med fogsvans. 
Igår var det...jag är på jobb i Norge, o plötsligt kom man på en oprövad väg o fick syn på Norges motsvarighet till CSP, nämligen Hot Shop. Efter lite märkesorienterat snack med ägaren, så blev det så småningom dags för The Grand Tour. Först de hyllor med de delar man förväntar sej ska finnas...CB, WW, TMI, etc. Sen hyllorna med NOS-delar, Gerson plåt (skärmar, trösklar o bottenplåtar till splitt) o brandsprutor. De flertalet splitkarosser som stod högst upp under taket på lagret gjorde att lagret såg väldigt inbjudande ut.
Sen ut på gården i stora beg-dels tältet...här fanns det massor med brukta delar. Jag upplyste om inredningars tillverkningsår o hitta till o med en skjutdörr från en 67 års splittbuss...det var tydligen okänt innan, o de slickade i sej informationen. 
Det är tur att du finns till Tomas, den affären skulle jag själv vilja gå och titta i 
Är det butiken som ligger i typ Skjønhaug? Jag har själv vägarna förbi där och är sugen på att stanna till isåfall.
Gjort en hållare till varvräknaren. Tog en stund att polera up aluminiumen.
Anses man vara oförsiktig om man parkerar sin buss på Ica maxi, går in och handlar, med nycklarna kvar i tändningslåset 
Den var iaf kvar när jag kom ut 
Egentligen gårdagens händelse. .
Troligen sålt pickisen. . 
Egentligen gårdagens händelse. .
Troligen sålt pickisen. .
vad blev det då då??? 
Qqqqen...japp, det stämmer. Skönhaug heter orten. Jag bor i Båstad en bit norrut.
A. Okej! Jag är i Enebakk över helgen, vilket är ungefär 4 mil ifrån men de verkar ha stängt imorgon ändå.. Synd.
Sitter och ler, efter att läst artickeln om ett vw hembesök hos "Mogge" i senaste Gasoline, som damp ner i lådan hos mig (prenumerant) i dag,,,
snacka om att han har en del vw.....
och en schyst barre också..
roligt skriven och trevliga bilder!!
Sidor Föregående 1 … 113 114 115 116 117 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.