301

Haha... anade att det var något lurt med det hela!  ICQ/af

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

302

Ja va händer nu då ?

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

303

CSP har tydligen fått in den saknade termostaten, fick en betalningsanvisning igår. Så nu är det betalt och det är bara att vänta på leveransen ICQ/ab Har några AN-kopplingar på väg också (eBay).

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

304

Ah såpass. gött

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

305

Jo, den där "Cali Upright Conversion" var väl kanske inte bra till 100%. Utan att ha plockat isär den så är jag ganska säker på att det är den där modifierade oljekyl-adaptern som läcker ICQ/ac

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

306

Stefan F skrev:

Jo, den där "Cali Upright Conversion" var väl kanske inte bra till 100%. Utan att ha plockat isär den så är jag ganska säker på att det är den där modifierade oljekyl-adaptern som läcker ICQ/ac

Då håller vi tummarna på det! ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

307

Ja men så länge det är sådana "små" saker som jävlas så är det ju värt o hålla på o fixa. Jag är så otroligt glad att vi har vår uppstartsbänk nere i verkstaden . Vi torrkör ju motorn o ordnar alla små-fel INNAN vi monterar den i bilen . en av de bästa grejor vi gjort helt klart !

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

308 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 17:04:43)

Det kom lite prylar med posten...

https://3w8qbw.db.files.1drv.com/y4mXRUSo9tKJatSAB8awG6dt_pikzgfXxcTMT-yn8H5EJLbUrjToJo_lQZdvqJjMnrxYe3cmzHcajDXirLOLDdyDC1faBKXTo-HWGg3xorGi5bCpE3DolHEnX3mgcgyl90d_bMamp6XBGT7CYA7hFO2nh-hkE52A0WHwvkf6AHN-ZtAXU5DLQr-oRGpAcbGcth6P-wYl7c78EyHHx77EbWgLA?width=800&height=600&cropmode=none

+ att jag var o handlade slang och AN-övergångar på H2M Racing i Östersund när vi ändå var där  ICQ/ae

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

309 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 17:08:38)

Plockade bort de gamla slangarna med pressade kopplingar och satte plastlock över anslutningarna:

https://7aphpg.db.files.1drv.com/y4mNUMj94vDdeV1VN9UD3xRVqvnqEhT2DgjrUs0JmE2WRgGlkDTHzhQ8NKeIjDM6Q0JHeTWG0WLx-wQt_Xw613tLeSiJCns7U2li_0RIO8U3lYkmDiEA4bTjkxFktHM0gl6ic20zZfYEYsWGM5tfBPiTS2yUSH4bI4H4tL5nZXMBRoT5NKZ980U3g0bBatKTQByK6Xt6DNUeJfk-fGuaA90YA?width=800&height=600&cropmode=none

Nästa gång motorn plockas ur ska jag ta bort den gamla oljekylaren, och det vore förmodligen bäst att byta hela fläktkåpan till en utan doghouse.

Tänkte använda de här vinklade AN-kopplingarna för att ansluta den externa kylaren:

https://5gpmpg.db.files.1drv.com/y4m5aX6baK-jB888QbOjdosgfoLlfJ5aIi9Xg1MnNFePkDMVn2amYF7mr_C0giAUZL6z1V75lUpDQq-TC3zZW0CreC4JNkuj0hWXIXYf4FrVl-pJ6bfiTUs-xCr1yVe8WA_rRhk2Db6QKYOX7PaAXgFsMIRcoF-1RFWZRgWpikWx3yot8xri77fvrnr8cKmXc4flSv9RBJFwl0KvaDSjBQUOw?width=800&height=600&cropmode=none

Det innebär dock att oljeflödet får två 90-graders passager innan det hamnar i slangen, och det är förmodligen inte helt optimalt ICQ/ac  Tyska CSP har en speciell adapter för typ4:orna (http://csplink.de/LDnCNHYQoM) men 39€ + frakt känns lite väl mycket just nu. Jag provar med de jag har, så får vi se hur det går.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

310 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 17:11:22)

Ok, den bakre delen av reservhjulsbaljan ser numera ut så här:

https://3wpfpg.db.files.1drv.com/y4m9YiOfWlp2Xm1ooumP33RGmGcNEYczUX0a4hHIkZlf7epUW6hA79OXcAMklyDx3UfKZ3mekk4M_K2gErg8XOowkVKXNzYamqPmg1b9bkzW5p4A_PCgpFs8YsFgnCJL1QkuioVyxTEPMD7e-n7I-3JXgw3EvZhWbCu5KezHV1sS6Z0HXslPkDOzWI83eHlP3SQPwlDkWHqtPYTNgIUqlOw6g?width=800&height=600&cropmode=none

https://6aphpg.db.files.1drv.com/y4mGNsITKF4Dnu-nZXCaz4FQdWiTaAl6VADTIrGp_pBmcaybjdDH7soEMfKpUv3oNdUUvc-A9db262AFYxxH0qEv2P1AXNv-zBNL8Mxhx2FWFYHPDuXSTPuKbWwOxkefIMJpk9WOyiRlxdxlH6Rl9S4XdClXNQPmTDFtveo3VYMZYGaGPlHO4QOnLhRhxHofp8ngN_hDpEj32nVVWXNeeNp3A?width=800&height=600&cropmode=none

När den ändå var lite nerplockad bestämde jag mig för att försöka lokalisera oljeläckan på v. sida. Efter att ha plockat bort vipparmsstället så kunde man se det här:

https://3w88bw.db.files.1drv.com/y4mjtdgYdEZKOt6ygnsCjHpTY78mBFHABK3fxYSJOtOwHSX-GH0y6S2-5_s25B5GEilpHFPHwxjUp5VFNrs-HJwvwaHZt0gCxdItTCpigJEeevoP-e4DHTp2ZCJkSEjfDan2lMmIp3qwHcFGNBbOxiJfpyeH165cENtvuOIBSmnUEkPL99WM_O11EOAYnE1OMkI9hfHO7RjV2ogGSqMgF4EGg?width=800&height=600&cropmode=none

Hoppsan.. det ska INTE sticka ut delar av O-ringen där. Förmodligen har den skurits loss av någon kant när jag monterade den första gången. Bytte O-ring, och det visade sig att stötstångsröret mycket lättare kom på plats om det vreds samtidigt som det trycktes inåt. Typ4 - you know ICQ/ab

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

311 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 17:12:35)

Så här ska det ju inte se ut...

https://6gpbpg.db.files.1drv.com/y4mETxDQmI-sawp6Ni8Uly1Y_KiC3Yp3dmBreZkbf7xjfj7u8JifRhyTwZiDj9PgMFu4ktaSDI4Rawc67rNqEwR1hibAz0onefiQYFEIVnNAtBbEJ2pVdT7RNcl7VWMviqYPTbrxRDBBlfsENQCVstBNXeFfGSkFRxmfbOu-7zl9mBuYdnANtS8by0BNvyz-Fl5s7D8eVeuyWfGzGN1mZZopA?width=800&height=600&cropmode=none

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

312

En riktig smart idé det där med demonterbar reservhjulsbalja ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

313 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 17:17:38)

Med tätningslist monterad:

https://5wqikg.db.files.1drv.com/y4mlhWaMnYlEFiWAvv4HCgOWN1O1UsN7O8M9fUSFOlI90ZbWbHSkPFZW7Ijynq2gCs8nTzInjISsDXpgzWvrR4sYmYNqQ60P0V6XOYQ2Dtr-FveL9pXG4IHK8DTlFQYTfbc_T9xMGl7SkBKi2d8ozHwRf9bG1AgrIAOtCHXGq70J_BRa6pcynnzJlkw4JGkVgEk8CG9jXsQcOY-loFZDjialw?width=800&height=600&cropmode=none

och på plats i bilen:

https://7apbpg.db.files.1drv.com/y4mzF0Cs-alkP6yzREoGKI_RCj210Xd6HmubtJDvsCR0i_icGLTPzqe2XtHtMxmmuxHz8LBzHhhryYYKvTmYm_nBojQmkrAkOWS_NAUVeDnxpyp0vK-LjKhNqNtBrp1QDTbO3tVoaUlHQRFdKOe7tN-plfxrJvtcBSsPCdjaJdx_NxANZBb6hTETasbIL5yVy0t63YlRfTXRiGme2KepK22Kw?width=800&height=600&cropmode=none

Blev rätt ok, om jag får säga det själv...  ICQ/ab

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

314

Som vanligt ser det mycket bra ut!!!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

315

Det är bara att hålla med!! ICQ/ab Stiligt! ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

316

Riktigt fint gjort!!!

317

Mycket ambitiöst minsann  ICQ/ab

Fat chick fanatic

318

Snyggt! ICQ/ag

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

319

Tack, tack... Fast bilden ljuger lite, jag är inte helt nöjd med finishen. Men å andra sidan ska det bara ligga ett reservhjul där, sååå.... ICQ/af

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

320

Stefan F skrev:

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_4839_zps4724f19c.jpg
Det innebär dock att oljeflödet får två 90-graders passager innan det hamnar i slangen, och det är förmodligen inte helt optimalt ICQ/ac  Tyska CSP har en speciell adapter för typ4:orna (http://csplink.de/LDnCNHYQoM) men 39€ + frakt känns lite väl mycket just nu. Jag provar med de jag har, så får vi se hur det går.

vad är det för gänga på blocket? 3/8" ? Det finns riktigt bra an-kopplingar till det.

Antingen rak 3/8" - an8 + 90 graders lång an-böj

Eller ännu bättre såna här som jag satte en på mitt block:
http://www1.garaget.org/gallery/images/142/141742/141742-0c2d805d26c2f3b38db0784c89b97555.jpg

321

Ja, det är 3/8" NPT på adaptern. Jag har också två raka 3/8"->AN8, problemet är att det bygger så mycket på höjden med en AN8 böj ovanpå dessa. Röret du har vore ju bra, om det gick att få dit två stycken. Men det är så tätt mellan dem att det inte går att skruva dit den andra när den första är på plats. De som syns på min bild är av typen "swivel", så det är bara att börja med den inre. CSPs adapter går ju att få antingen  för AN- eller banjokoppling, men priset är som sagt lite saftigt.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

322 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-22 17:20:37)

I väntan på att lite fler AN-kopplingar till oljekylaren dyker upp (ner?) i brevlådan, så blev det lite jakt på delar till skivbromskonverteringen bak istället. Gick lättare än jag trodde, två av de lokala skrotarna hade ok-fästena.

https://6gphpg.db.files.1drv.com/y4mM98aCnmd3EB1gxja83pR0Q8dSWCSFBInJMMgXrwn9SIpwc8PiFVOQ-VLIOmKwmZYbaCFYF4W8bJ2nDvUnR-qfufhsQaKekQy4jT-IGWnZdhryac1UvYCuUjwQKNY87lDpgQryFGRXEpQ_ao_X7Z2LtptQWbbYgLpkWehc2bjB1mfdqdR_Mu31a5a4VYH00PBiFcVJYMUTQtSEKBOS7faOg?width=800&height=600&cropmode=none

Ett helt nytt för 200:- och ett lite mindre nytt för 180:-
Det är f.ö. samma fäste till båda sidor, de är symmetriska.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

323

gött ! har du redan typ3 nav ? annars kan jag rekommendera dig att låta svarva av ett bar bromstrummor istället. naven är enligt uppgift mycket mjukare än trummorna om det nu spelar någon roll...

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

324

Njae... det blir CSPs färdiga skivor med 4x100mm bultcirkel. Jag har sett att man kan använda typ3 nav med lösa skivor, men jag räknar inte med att behöva byta skiva inom överskådlig tid. Tormeks fästen, som jag har, är ju anpassade för SAAB-ok och Mercedes-skivor på just den typen av nav. Men jag gör som Woffe gjorde på sin firmabuss, skivor med splines.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

325

Till oljekylet kan du ju ha lång 90-böjar istället annars.. lär minska flödet avsevärt mkt mindre än den tvära 90-böjarna du har.