Haha... anade att det var något lurt med det hela! 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Frix transformer - 1303S till något G-Lookeraktigt...
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Haha... anade att det var något lurt med det hela! 
Ja va händer nu då ?
CSP har tydligen fått in den saknade termostaten, fick en betalningsanvisning igår. Så nu är det betalt och det är bara att vänta på leveransen
Har några AN-kopplingar på väg också (eBay).
Ah såpass. gött
Jo, den där "Cali Upright Conversion" var väl kanske inte bra till 100%. Utan att ha plockat isär den så är jag ganska säker på att det är den där modifierade oljekyl-adaptern som läcker 
Jo, den där "Cali Upright Conversion" var väl kanske inte bra till 100%. Utan att ha plockat isär den så är jag ganska säker på att det är den där modifierade oljekyl-adaptern som läcker
Då håller vi tummarna på det! 
Ja men så länge det är sådana "små" saker som jävlas så är det ju värt o hålla på o fixa. Jag är så otroligt glad att vi har vår uppstartsbänk nere i verkstaden . Vi torrkör ju motorn o ordnar alla små-fel INNAN vi monterar den i bilen . en av de bästa grejor vi gjort helt klart !
Det kom lite prylar med posten...
+ att jag var o handlade slang och AN-övergångar på H2M Racing i Östersund när vi ändå var där 
Plockade bort de gamla slangarna med pressade kopplingar och satte plastlock över anslutningarna:
Nästa gång motorn plockas ur ska jag ta bort den gamla oljekylaren, och det vore förmodligen bäst att byta hela fläktkåpan till en utan doghouse.
Tänkte använda de här vinklade AN-kopplingarna för att ansluta den externa kylaren:
Det innebär dock att oljeflödet får två 90-graders passager innan det hamnar i slangen, och det är förmodligen inte helt optimalt
Tyska CSP har en speciell adapter för typ4:orna (http://csplink.de/LDnCNHYQoM) men 39€ + frakt känns lite väl mycket just nu. Jag provar med de jag har, så får vi se hur det går.
Ok, den bakre delen av reservhjulsbaljan ser numera ut så här:
När den ändå var lite nerplockad bestämde jag mig för att försöka lokalisera oljeläckan på v. sida. Efter att ha plockat bort vipparmsstället så kunde man se det här:
Hoppsan.. det ska INTE sticka ut delar av O-ringen där. Förmodligen har den skurits loss av någon kant när jag monterade den första gången. Bytte O-ring, och det visade sig att stötstångsröret mycket lättare kom på plats om det vreds samtidigt som det trycktes inåt. Typ4 - you know 
Så här ska det ju inte se ut...
En riktig smart idé det där med demonterbar reservhjulsbalja 
Med tätningslist monterad:
och på plats i bilen:
Blev rätt ok, om jag får säga det själv... 
Som vanligt ser det mycket bra ut!!!! 
Det är bara att hålla med!!
Stiligt! 
Riktigt fint gjort!!!
Mycket ambitiöst minsann 
Snyggt! 
Tack, tack... Fast bilden ljuger lite, jag är inte helt nöjd med finishen. Men å andra sidan ska det bara ligga ett reservhjul där, sååå.... 
Det innebär dock att oljeflödet får två 90-graders passager innan det hamnar i slangen, och det är förmodligen inte helt optimaltTyska CSP har en speciell adapter för typ4:orna (http://csplink.de/LDnCNHYQoM) men 39€ + frakt känns lite väl mycket just nu. Jag provar med de jag har, så får vi se hur det går.
vad är det för gänga på blocket? 3/8" ? Det finns riktigt bra an-kopplingar till det.
Antingen rak 3/8" - an8 + 90 graders lång an-böj
Eller ännu bättre såna här som jag satte en på mitt block: 
Ja, det är 3/8" NPT på adaptern. Jag har också två raka 3/8"->AN8, problemet är att det bygger så mycket på höjden med en AN8 böj ovanpå dessa. Röret du har vore ju bra, om det gick att få dit två stycken. Men det är så tätt mellan dem att det inte går att skruva dit den andra när den första är på plats. De som syns på min bild är av typen "swivel", så det är bara att börja med den inre. CSPs adapter går ju att få antingen för AN- eller banjokoppling, men priset är som sagt lite saftigt.
I väntan på att lite fler AN-kopplingar till oljekylaren dyker upp (ner?) i brevlådan, så blev det lite jakt på delar till skivbromskonverteringen bak istället. Gick lättare än jag trodde, två av de lokala skrotarna hade ok-fästena.
Ett helt nytt för 200:- och ett lite mindre nytt för 180:-
Det är f.ö. samma fäste till båda sidor, de är symmetriska.
gött ! har du redan typ3 nav ? annars kan jag rekommendera dig att låta svarva av ett bar bromstrummor istället. naven är enligt uppgift mycket mjukare än trummorna om det nu spelar någon roll...
Njae... det blir CSPs färdiga skivor med 4x100mm bultcirkel. Jag har sett att man kan använda typ3 nav med lösa skivor, men jag räknar inte med att behöva byta skiva inom överskådlig tid. Tormeks fästen, som jag har, är ju anpassade för SAAB-ok och Mercedes-skivor på just den typen av nav. Men jag gör som Woffe gjorde på sin firmabuss, skivor med splines.
Till oljekylet kan du ju ha lång 90-böjar istället annars.. lär minska flödet avsevärt mkt mindre än den tvära 90-böjarna du har.
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Frix transformer - 1303S till något G-Lookeraktigt...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.