Jag har skrivit det tidigare, det är viktigt att det är HÖGT i tak.
Alla stilar är, allt enligt MIN mening, godkända, men "alla kan ju inte älska alla här i världen, åtminstone så har jag svårt att älska er" som det sjungs i en låt som jag inte kommer ihåg vem som sjöng...
Jag tycker, som jag också skrivit tidigare, att det är kul med ett forum där alla har samma intresse.. nåja, nästan samma intresse då.
Alla tycker om luftkylt anyhow..
Ankor och svanar, i min lilla värld är de jämlikar..))
Jag tycker ärligt talat bäst om de trådar som handlar om motorer, växellådor, trimning, etc.
Kul om det finns NÅGON som ids läsa det här dravlet!)))
Men vi ska nog komma till motorer och dylikt också så småningom, hoppas undertecknad.
Målsättningen med Den Fula är att den ska bli lite "rallycross-aktig", körbar på gatan, men lite rå.
Och med en rejäl drivlina som ska kunna visa en och annan "sportbil" vem som bestämmer var det berömda skåpet egentligen ska stå...
Gärna på en krokig smal väg med härliga kurvor, och lite ojämn beläggning...)))
Men först ska den bli besiktningsmässig, sen får man väl prova sig fram med fjädring, etc. etc..
Och jag försöker hålla en stil på anksaten som jag tycker om. (jag är ombytlig av mig, jag tycker om den här stilen just nu, nästa bil, om jag lever och plånboken ger sitt medgivande blir sannolikt en Karmann Ghia, eller en dubbelhytt, dock inte en bay, det har jag redan haft en..))
Antennen på taket, Porschar hade såna förr, inga "hajfenor" det är FÖR snyggt och modernt..
(Hade en luftkyld röd 911:a en gång i tiden, var så urbota förbannat dum så jag sålde den, man skulle haft stryk! )
Att smiska den 911:an på en krokig väg var ett sant nöje, direkt hårresande ibland..snacka om körkänsla..en RIKTIG BIL har motorn bak!
Det ÄR roligast så.
Likadant med fälgar, jag VET att lättmetallfälgar är både bättre och snyggare, men jag vill att den här ankan ska se ut som den svan som Volkswagenwerk egentligen skulle byggt.
Jag ska, som vanligt var jag tänkt att skriva, bryta reglerna på det här forumet och lägga in en bild på den förbaskade ryssbilen som stör utvecklingen av Den Fula till en medlem av Svan-släktet..))
Bara så ni inte tror jag BARA ljuger..
Vad gäller frågan om Ryssland, har varit där till och från i snart 15 år.
Har sysslat mest med försäljning av gamla skogsmaskiner, lastbilar, hjullastare och dylikt, export från Sverige (bland annat) till Ryssland.
Sen blev det försäljning av nya såna maskiner, mest skogsmaskiner.
Numer avverkar jag skog där, har ett litet, litet företag med ett par skogsmaskiner.
Men jag börjar bli mätt på det.
Har mer och mer lust att flytta hem för gott och ta det lite lugnare.
Jag blir 58 år snart, och det går INTE lika lätt nu som det gjorde när jag var 28, eller 38 eller 48 för den delen..)))
Bilar och motorcyklar och FART har alltid varit ett stort intresse.
Jag skulle nog kunna skriva en läsvärd bok om alla episoder och eskapader tror jag..)))
Bubblor i Ryssland, finns knappt alls, har sett ett par stycken under alla år.
På den tiden som de var populära gick det inte att ta in utländska," kapitalistiska bilar", medelryssen stod i kö i många år för att få köpa en blek Fiat-kopia som i folkmun kallas "Shiguli".
Och numer så är det i princip omöjligt, eller åtminstone omåttligt dyrt, att ta in en bil som inte är "Euro" miljöklassad.
En typisk rysk paradox, man kan inte ta in annat än miljögodkänt, men de gamla inhemska skrothögarna som fortfarande finns, får fritt användas...
Ryssland är nog ett sånt land som måste upplevas, jag kan säkert skriva en hel del läsvärt om det landet också..))
Men inte i det här forumet, det passar nog inte så bra...
Tillbaka till den bistra verkligheten:
Den Fula har inte fått något mycket idag tyvärr.
1.Men takantennen kom på plats igår, och en tonad sidruta har också ramlat dit.
2. Bild på projektet som stört utvecklingen, synd att jag inte har någon "före-bild".
Post's attachments
bkr 002.jpg 357.26 kb, 153 downloads since 2014-04-27

c43 001.jpg 348.39 kb, 154 downloads since 2014-04-27
Visst finns det mål och mening med vår färd, men det är resan som är mödan värd....