Kul med bubblor i grannbyn, jag hoppas vi ses på vägarna i sommar. Om inte annat på Ulva's veterankvällar.
Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Korallröd 58a
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kul med bubblor i grannbyn, jag hoppas vi ses på vägarna i sommar. Om inte annat på Ulva's veterankvällar.
Inga bilder i dag heller men det börjar ta sig som mordbrännarn sa
ett lite hål bakom napoleonhatten och lite fix med den obligatoriska plåten under batteriet, sedan så är plattan uppsvetsad! Sedan ska resten av det som går att ta loss bort och så ska den blästras vid tillfälle.
Idag fick jag till och med den åttaåriga sonen att intressera sig för svetsandet, tidigare har han försvunnit ur garaget som en avlöning så fort jag börjat 
Pysslat lite i garaget idag, började fixa plåten under batteriet. Har köpt en bit ekonomiplåt och den är pressad efter 12v batterier och jag kommer köra med 6v. Med risk för att bli fullständigt idiotförklarad och redo för "tyckomsigsjälv" tröja så gav jag mig på att massera den till samma pressning

Här ska den passa sedan
När denna är färdig och isvetsad och alla lagningar är färdigslipade så får jag anse rostlagningen av plattan färdig 
Klart att det skall va rätt pressning
Kämpa på! Snart är det vår 
Så är det många som är här 
Noggrannhet är bara finfint!
Det tog ett tag innan jag hade tid att läsa tråden igen
. Jo, jag och Ove bor i Tibble, på var sida om pensionärshemmet. Han har tre vws och jag förnärvarande en
Det tog ett tag innan jag hade tid att läsa tråden igen
. Jo, jag och Ove bor i Tibble, på var sida om pensionärshemmet. Han har tre vws och jag förnärvarande en
Jag är inte så bevandrade i den änden av "byn" men grabben har börjat umgås med en kompis i de trakterna så får väl smyga runt ett extra varv i kvarteret och se om ni lämnat några luftkylda spår 
Efter 3,5 månaders stiltje i garaget så hittade inspirationen tillbaka. En ny svets är införskaffad och lite mer plåt är beställd
Har svetsat med flusstråd tidigare så jag behöver fixa en gastub till den nya i veckan sedan är det bara att börja fräsa på igen!
Har sett flera bubblor framplockade från sin vintervila de senaste dagarna så då måste jag vara klar åtminstone till nästa sommar

Härligt kör hårt 
Nya friska tag! Snart är det dax att vända håll på spärrskaftet o börja att skruva ihop istället 
Du som snodde motorn attans, hoppas du inte gav 5lappar, skulle åka å köpa den för 2300 men han fick en annan köpare sa han 1h innan jag skulle få komma å köpa... 
Du som snodde motorn attans, hoppas du inte gav 5lappar, skulle åka å köpa den för 2300 men han fick en annan köpare sa han 1h innan jag skulle få komma å köpa...
Ja där ser man, sorry
2300 var ett bra pris, jag fick allt ge lite mer, inga 5 lakan dock
Lika motor som jag har i min! Går som en klocka
Du verkar ha riktig generator på! Min var tom.
Lika motor som jag har i min! Går som en klocka
Du verkar ha riktig generator på! Min var tom.
Ja den gick förbaskat fint
vet inte hur det är med generatorn på dessa, den är inte tom men frågan är om det är tillräcklig effekt i den?
Idag har det hänt lite i garaget
hittat sugen igen, nu gäller det bara att hitta tiden...
Tröttnade på att lappa och laga kring golvet under batteriet och köpte en bit färdig plåt istället. Sparar så mycket som möjligt av det friska golvet och använder därför inte hela biten. Passade även på att snygga till mina tidigare svetsar lite.
Ja när nu "alla" varit på Bug Run i helgen och festat och roat sig så har flitens lampa lyst i mitt garage
All rost på plattan svetsad, nu ska lite lösdelar bort och sedan ska den blästras. Om någon känner till någon som blästrar i Uppsalatrakten tas tips tacksamt emot
Efter blästring så finns det säkert något ytterligare ställe som behöver snyggas till med svetsen....
Skönt att fått tag i en svets som funkar bra, det är nästan som att måla med flytande metall!
Snyggt..härlig verkstadslyrik.. 
Skön med så lite rost.. original plåt e alltid bäst.. blir bra detta 
Då var det dags för uppdatering igen, BRC gav tillbaka inspirationen
Plattan är nu rostlagad och klar, alla rör, öppningar och annat som inte är lämpliga att fylla med blästermedel är tätade. Klar för blästring helt enkelt! Framvagnen är påväg isär, tänkte skicka med åtminstone mittdelen samtidigt, resten kan jag köra i blästerskåpet på jobbet
Snyggt jobbat! Då är det bara det roliga kvar nu 
Känns som vi går hand i hand.. Med min 59a
Känns som vi går hand i hand.. Med min 59a
Jag håller såklart ett öga på hur det går för dig på din tråd 
Snart dags att bygga ihop igen! Vilken känsla.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Korallröd 58a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.