De här är så vackert så man blir lite tårögd
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » vw cab 1302 renovering
Sidor Föregående 1 … 33 34 35 36 37 … 42 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
De här är så vackert så man blir lite tårögd
germanbug skrev:Hur gick det med beställningen av Camber+ kitet från ToplineParts?
Ja det undrar jag med.Fick mejl kontakt med han och han så frakt kostnaden och undrade om jag ville fullfölja
Och det ville jag.Sen fick jag ett mejl till för ca 4 dagar sen där han ville veta hur jag ville betala per pay pal eller
Med kontokort som jag kunde mejla kontokortsuppgifter.Svarade att jag ville betala med paypal känns inget bra att mejla kontokortsuppgifter.Sen dess har jag inte hört nåtthan kanske tyckte det blev jobbigt med paypal.
Hur betalade du ?
Då är det nog på gång! 
Fick samma frågor jag med. Och jag betalade med PayPal. Och det var inga problem. Jag fick vänta i en vecka ungefär tills det kom. Så bit ihop bara! 
Ibland får man ligga på lite, du skulle frågat efter E-mailadress att betala till.
sten
germanbug skrev:Hur gick det med beställningen av Camber+ kitet från ToplineParts?
Ja det undrar jag med.Fick mejl kontakt med han och han så frakt kostnaden och undrade om jag ville fullfölja
Och det ville jag.Sen fick jag ett mejl till för ca 4 dagar sen där han ville veta hur jag ville betala per pay pal eller
Med kontokort som jag kunde mejla kontokortsuppgifter.Svarade att jag ville betala med paypal känns inget bra att mejla kontokortsuppgifter.Sen dess har jag inte hört nåtthan kanske tyckte det blev jobbigt med paypal.
Hur betalade du ?
De här är så vackert så man blir lite tårögd
Det värmer
tack
hasse skrev:germanbug skrev:Hur gick det med beställningen av Camber+ kitet från ToplineParts?
Ja det undrar jag med.Fick mejl kontakt med han och han så frakt kostnaden och undrade om jag ville fullfölja
Och det ville jag.Sen fick jag ett mejl till för ca 4 dagar sen där han ville veta hur jag ville betala per pay pal eller
Med kontokort som jag kunde mejla kontokortsuppgifter.Svarade att jag ville betala med paypal känns inget bra att mejla kontokortsuppgifter.Sen dess har jag inte hört nåtthan kanske tyckte det blev jobbigt med paypal.
Hur betalade du ?Då är det nog på gång!
Fick samma frågor jag med. Och jag betalade med PayPal. Och det var inga problem. Jag fick vänta i en vecka ungefär tills det kom. Så bit ihop bara!
Fasen va bra.Hadde gett upp det där tänkte pressa i nya original i bärarmarna på lördag
men då väntar vi en stund
Ibland får man ligga på lite, du skulle frågat efter E-mailadress att betala till.
sten
hasse skrev:germanbug skrev:Hur gick det med beställningen av Camber+ kitet från ToplineParts?
Ja det undrar jag med.Fick mejl kontakt med han och han så frakt kostnaden och undrade om jag ville fullfölja
Och det ville jag.Sen fick jag ett mejl till för ca 4 dagar sen där han ville veta hur jag ville betala per pay pal eller
Med kontokort som jag kunde mejla kontokortsuppgifter.Svarade att jag ville betala med paypal känns inget bra att mejla kontokortsuppgifter.Sen dess har jag inte hört nåtthan kanske tyckte det blev jobbigt med paypal.
Hur betalade du ?
Hoppas på paypal
humm.... man kanske borde ta fram ett eget camber plus kit. de ser ju löjligt enkelt ut att tillverka. vanliga sådan bussningar fast i delrin istället för äcklig polyuretan som bara gnäller o gnekar har jag ju redan 
en sak till är ju infästningar för krängningshämmare osv .... har inte funderat på hur man gör med de iomed att man flyttar bärarmarna med de här varianten ..... inte säker på att det är den rätta vägen att gå.
för äcklig polyuretan som bara gnäller o gnekar har jag ju redan smile
ja något många inte fattar, är just att en gummibussning vrider sig i sig själv. genom att hylsorna sitter fast i gummit.. när man sen monterar Polyuretan, så är det en plast klump ,med lösa hylsor. som är som ett glidlager... dvs behöver regelbunden smörjning= skiten fastnar i fettet och bussningen slits med tiden ..alt så låter det.. om man använder en fet "plast", slipper man ljudet, men risken finns att det blir för lite flex, och saker brister pga utmattning.. mao så är inte gummibussningar att förakta... jag var mycket in för polyuretan innan, men vill nog hellre använda, just bra gummibussningar nuförtiden.
Men folk har olika uppfattningar vad som är bra... 
Jag har i alla fall inte haft några problem med mina urethane-bussningar, som jag har överallt där det var gummibussningar innan. Har kört så sen renoveringen -96...
Jag har i alla fall inte haft några problem med mina urethane-bussningar, som jag har överallt där det var gummibussningar innan. Har kört så sen renoveringen -96...
Ja jag har ju aldrig kört med min bil men det sitter specialframtagna Delrinbussningar med hylsor med smörfickor med mera . att det bryter på bilens framvagn kan jag säga att det är något som jag VET händer och det mer än vad många är villiga att medge. Ju hårdare bussningar desto värre brytningar med den vansinniga konstruktion vw valde på 1302/1303 där krängningshämmaren gör dubbel tjänstgöring .
Samma typ av bussningar sitter dock i en riktigt vass 1302 från borlänge och där har de fungerat MYCKET MYCKET bra.
Min bil kommer väl knappast köras på gatan så blir ju ett mindre problem för mig än för någon som önskar åka mycket och ofta i trafiken.
Gummibussningar är absolut inte att förakta .
De här är så vackert så man blir lite tårögd
+1 på den!
Det här blir så bra Hasse!
Vem är det soom har tonat de rutor du redan har. Dvs de som har fel mått? Borde det inte att gå att få fram nya den vägen? Fast det kanske skedde för många år sedan?
Keep up the good work. Voff!
anders bergh skrev:De här är så vackert så man blir lite tårögd
+1 på den!
Det här blir så bra Hasse!
Vem är det soom har tonat de rutor du redan har. Dvs de som har fel mått? Borde det inte att gå att få fram nya den vägen? Fast det kanske skedde för många år sedan?Keep up the good work. Voff!
Hej voff.Rutorna följde med bilen när jag köpte den men endast rutorna bak var monterade resten fick jag bredvid.Det här skedde nån gång på 90 talet sen ställdes bilen av 99. Blir nog svårt att leta fram tillverkaren på dom fönsterna.Har nu monterat dit originalet i fram dörrarna för att komma vidare i renoveringen.Får hoppas på en varm sommar och åka.nercabat o kanske hitta em bättre lösning (2015)
Märkligt, jag har handlat vid ett par tillfällen från TopLine och det har aldrig varit några problem. Har betalningen dragits från ditt PayPal-konto?
du skall inte vara ledsen . originalbussningar räcker långt om de är fräscha.
topline är gravt överskattade i min mening . vill du ha rejsinggrejor kan jag eventuellt hooka upp dig och skicka med fjäderbenen när det återvänder till dig.
du skall inte vara ledsen . originalbussningar räcker långt om de är fräscha.
topline är gravt överskattade i min mening . vill du ha rejsinggrejor kan jag eventuellt hooka upp dig och skicka med fjäderbenen när det återvänder till dig.
Original gummibussningar kan säkert räcka lika bra det med. Men... bussningarna från TopLine, har mera justermöjligheter av cambervinkeln än en originalbussning.
Och det var väl just den justeringsmöjligheten som det handlade om...
... och förresten är inte dessa bussningar lika hårda som tex Urethane. Utan de är bara något hårdare än vanliga gummibussningar... 
Märkligt, jag har handlat vid ett par tillfällen från TopLine och det har aldrig varit några problem. Har betalningen dragits från ditt PayPal-konto?
Jag fick frågan per mail om hur jag ville betala med kort eller med paypal och jag svarade med paypal.Sen desshar jag inte hört nått.
riseabove skrev:du skall inte vara ledsen . originalbussningar räcker långt om de är fräscha.
topline är gravt överskattade i min mening . vill du ha rejsinggrejor kan jag eventuellt hooka upp dig och skicka med fjäderbenen när det återvänder till dig.
Original gummibussningar kan säkert räcka lika bra det med. Men... bussningarna från TopLine, har mera justermöjligheter av cambervinkeln än en originalbussning.
Och det var väl just den justeringsmöjligheten som det handlade om...
Som German bug säger är jag ute efter den utökade gjustermånen med toplines bussningar.Har lovat frugan att det ska vara original motorn i denna har tillochmed köpt en original ljudfämpare
trimma / åka fort får jag göra med min 2276a- typ1 68a
Har precis läst hela din byggtråden och är imponerad.
Dock kommer vi in på mitt område och jag ska försöka hjälpa dej.
Glas:
Alla nya gummimister smörjs med däckfett innan montering. Sillicone är inget att rekommendera av en mängd olika anledningar ... Men till problemet. Klart att du ska ha rätt glasfärg hela vägen runt i en så fint renoverad bil, allt annat ser ju cirkus ut.
Har du en vanlig handhållen bandslip?
Montera isf ett nytt och fint 180 papper på den, lägg glaset plant mot ett bord och den kant som skall slipas utanför bordskanten. Lyft andra änden några grader med lämpligt stöd ex en regel.
Låt kallt vatten porla över glaset och rinna mot den kant som skall slipas ochslipa med rotation BORT från glaset.
Börja med en 45graders vinkel och öka försiktigt men aldrig till fullt 90 grader.
Vänd på glaset och kör igen.
Värmen är faran. För hårt tryck eller för länge på samma ställe glödgar kanten och rutan går i "några" bitar.
Malla orginalrutan uppepå med spritpenna så ser du när du är klart.
Tar du 3mm/sida så har du ju 6.
Dock har jag aldrig hört att man bara kan ta 3mm, har själv slipat 15mm med handslip.
Glöm ej vatten.
Rädda glaset i all ära men glas innehåller kvarts (stavning) vars damm i en stillastående verkstad dödar dina lungor.
Byt slippapper hela tiden, se till att glaskanten alltid är rund.
Med vänlig hälsning, Robin
germanbug skrev:riseabove skrev:du skall inte vara ledsen . originalbussningar räcker långt om de är fräscha.
topline är gravt överskattade i min mening . vill du ha rejsinggrejor kan jag eventuellt hooka upp dig och skicka med fjäderbenen när det återvänder till dig.
Original gummibussningar kan säkert räcka lika bra det med. Men... bussningarna från TopLine, har mera justermöjligheter av cambervinkeln än en originalbussning.
Och det var väl just den justeringsmöjligheten som det handlade om...Som German bug säger är jag ute efter den utökade gjustermånen med toplines bussningar.Har lovat frugan att det ska vara original motorn i denna har tillochmed köpt en original ljudfämpare
trimma / åka fort får jag göra med min 2276a- typ1 68a
Camberjustering är ju inte helt optimalt att göra där nere oavsett kan man säga då för de förändrar en del mer i framvagnsgeometrin än bara camber . Justerbara topplagringar är dock lite krångligt och dyrt att lösa. jag har uniball-lösningar i min . Om det inte är för frigång mot skärmkant du bhöver camberjustering så skulle jag om jag var som dig kolla mer på att få mer caster ... något som blir kraftigt eftersatt när man sänker med den här framvagnen ......
offset bussnignar är det du är ute efter helt enkelt om jag har förstått det hela rätt ?
Mvh
Dann
Har precis läst hela din byggtråden och är imponerad.
Dock kommer vi in på mitt område och jag ska försöka hjälpa dej.
Glas:
Alla nya gummimister smörjs med däckfett innan montering. Sillicone är inget att rekommendera av en mängd olika anledningar ... Men till problemet. Klart att du ska ha rätt glasfärg hela vägen runt i en så fint renoverad bil, allt annat ser ju cirkus ut.Har du en vanlig handhållen bandslip?
Montera isf ett nytt och fint 180 papper på den, lägg glaset plant mot ett bord och den kant som skall slipas utanför bordskanten. Lyft andra änden några grader med lämpligt stöd ex en regel.
Låt kallt vatten porla över glaset och rinna mot den kant som skall slipas ochslipa med rotation BORT från glaset.
Börja med en 45graders vinkel och öka försiktigt men aldrig till fullt 90 grader.
Vänd på glaset och kör igen.
Värmen är faran. För hårt tryck eller för länge på samma ställe glödgar kanten och rutan går i "några" bitar.
Malla orginalrutan uppepå med spritpenna så ser du när du är klart.
Tar du 3mm/sida så har du ju 6.
Dock har jag aldrig hört att man bara kan ta 3mm, har själv slipat 15mm med handslip.
Glöm ej vatten.
Rädda glaset i all ära men glas innehåller kvarts (stavning) vars damm i en stillastående verkstad dödar dina lungor.
Byt slippapper hela tiden, se till att glaskanten alltid är rund.
Med vänlig hälsning, Robin
Hej Robin!Det där låter ju bra.Dock får jag isåfall antingen vänta till våren så jag kan stå ute eller skriva ut det här och visa dessa ovilliga glasmästare.Stort tack för tipset
hasse skrev:germanbug skrev:Original gummibussningar kan säkert räcka lika bra det med. Men... bussningarna från TopLine, har mera justermöjligheter av cambervinkeln än en originalbussning.
Och det var väl just den justeringsmöjligheten som det handlade om...Som German bug säger är jag ute efter den utökade gjustermånen med toplines bussningar.Har lovat frugan att det ska vara original motorn i denna har tillochmed köpt en original ljudfämpare
trimma / åka fort får jag göra med min 2276a- typ1 68a
Camberjustering är ju inte helt optimalt att göra där nere oavsett kan man säga då för de förändrar en del mer i framvagnsgeometrin än bara camber . Justerbara topplagringar är dock lite krångligt och dyrt att lösa. jag har uniball-lösningar i min . Om det inte är för frigång mot skärmkant du bhöver camberjustering så skulle jag om jag var som dig kolla mer på att få mer caster ... något som blir kraftigt eftersatt när man sänker med den här framvagnen ......
offset bussnignar är det du är ute efter helt enkelt om jag har förstått det hela rätt ?
Ja tyckte det lät smidigt att ha dem möjligheten att kunna gjustera där men nu verkar jag inte få hem dom.Sätter dit original bussningar o gjuster bultar det kanske räcker.Har ingen erfarenhet av dessa framvagnar.För mitt bruk kanske det funkar ska väl mest glida lite lugnt
Mvh
Dann
Jaha där hamna mitt citat på riseaboves citat.Skriver det här istället för att försöka ändra med den här jäkla telefon för annars lär jag sitta o trycka hela jäkla natten 
Hasse ja kanske har lösning på problemet med rutorna. Ring mig imon när du får tid.
Sidor Föregående 1 … 33 34 35 36 37 … 42 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » vw cab 1302 renovering
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.