Dagens svacka hände nu ikväll.
Tysk långtradare stannar på vägen utanför gården o en gubbe kommer å frågar - "How many pallets?"
Jaha, Hazet hade bokat frakt med annat bolag....jag kan ju säga att det inte blev nåt bra. Han undrade var lastkajen o "the fork lift" var nånstans. "Bra fråga" svarade jag på samma gång som jag ringde Hazet i Tyskland....ja, där hade man ju gått hem för dagen.
Jag o Hazze körde runt i Åstorp o jagade ett företag med lastkaj o ramp, så att man kunde komma från markplan till lastkaj med bussen...det visade sej lite svårt när de flesta slutar jobba kl 16....till sist fick vi genom fraktfirman i Holland kontakt med ett lager i Helsingborg som vi kunde använda att lasta på. Tur det, för den polske lastbilschauffören tyckte annars att vi skulle ta mina ladportar o bygga en ramp av dom så att han kunde lasta bussen. Eller låna en "folk lift" truck som kunde fösa upp den på flaket. Jag fick upplysa åkeriet om att "nu pratar vi inte om en skrotbil här, o tar ni en truck till hjälp vid avlastning, så kommer ni att få en tämligen tung räkning på halsen, förstår vi varann?? Capiche??"
Jag hoppas verkligen att den polske idioten hittar fram till Hannover, även om han på halvdålig tyska sa att om han kör in i Polen med lastbilen, så tar Polska Tullen bilen i beslag. Han hade ingen adress dit den skulle i Hannover....stackars panelen. 
Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream