2,251

millstream skrev:

Tillökning!
http://imageshack.us/a/img838/2691/5en8.jpg
Monarscoot 1961 med 2 växlad ILO-motor
/Anders

Monarscoot är en riktigt bra åk moppe, med det "bort tonade ljudet"
Eftersom min gjorde bara 32,4 km/h, så blev det lite trimning.
Borra cylindern och sätt dit en Suzuki kolv, då kommer den gå jättebra.
Hade en gång en riktigt trim kit till en Ilo motor.

2,252

michaelth skrev:

Misstänker att du menar en klammerpistol... har 2 Rapid.... har iofs haft dom i säkert 15 år..bra skit..din ligger säkert på något loft i issoleringen .. efter att du satt upp vindpapp.. ICQ/am

Nja, jag menar faktiskt en häftpistol, inte häftapparat som jag skrev igår. En häftapparat är en sån som jag häftar ihop bokföringens kvitton med. En häftpistol är en sån som man skjuter fast vindpapp, plast, etc med (det var en sån jag tappade bort och troligen i något vindsbjälklag). Klammerpistol kan man tro att det heter med tanke på hur "skotten" ser ut i magasinet. En klammerpistol förknippar jag med lite större grejer, typ en sån som polackerna använder när de skjuter ihop sådana där billiga staket man hittar på Jem & fix  ICQ/ag
För att inte göra detta allt för mycket OT ska jag nu berätta dagens händelse.  Idag har jag bytt ut ett gammalt  takfönster mot ett nytt Velux takfönster, då har jag invigt nya häftpistolen eller vad man nu vill kalla den, det spelar inte så stor roll egentligen ICQ/ag

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

2,253

Busåkning i grusgropen med Westyn.

Post's attachments

image.jpg, 312.98 kb, 800 x 800
image.jpg 312.98 kb, 169 downloads since 2013-10-03 

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

2,254

Känns som om man måste skaffa en lagomt höjd buss till fiskeresorna!

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

2,255

Budade på en ac-kompressor på Ebay för 1euro... då tar säljaren bort auktionen!

Varför tror man så fort man säljer något på ebay att man ska få fullpris? Är man helt pantad heller?

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

2,256

Var i mitt andra garage idag...suck har knappt hunnit med att använda Ghian i år  ICQ/ac

http://forumbilder.se/CFP92/3image.jpg

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

2,257 Senaste redigerad av lasslo (2013-10-04 05:26:51)

Vi har olika problem.. Jag sitter och dricker mitt morgonkaffe och fasar för att jag måste köra ghian till jobbet igen... Bruksbilen är trasig.
Det är ju i sig trevligt att "tvingas" köra ghia, det är bara den lilla bagatellen att termometern vägrar gå över 3-4 grader på morgonen.... Och det finns givetvis ingen värme i bilen ICQ/ab

Hem på eftermiddagen är en mycket behagligare resa ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2,258

lasslo skrev:

Vi har olika problem.. Jag sitter och dricker mitt morgonkaffe och fasar för att jag måste köra ghian till jobbet igen... Bruksbilen är trasig.
Det är ju i sig trevligt att "tvingas" köra ghia, det är bara den lilla bagatellen att termometern vägrar gå över 3-4 grader på morgonen.... Och det finns givetvis ingen värme i bilen ICQ/ab

Dagens I-landsproblem?

Hoppas bruksbilen lagar sig fortare än min, min går bara mer och mer sönder för varje dag....

Nytt mob nr...

2,259

lasslo skrev:

Jag kör splitbuss varje dag till jobbet men å andra sidan hinner jag inte börja frysa på den korta sträckan, man kan till och med ha t-shirt

Ät gul snö, det kan vara öl.

2,260

iooor_21 skrev:

....., min går bara mer och mer sönder för varje dag....

Det låter som att du har en Ford eller Volvo 740  ICQ/ag

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

2,261

Har hämtat hem panelen från lack idag....har fixat till en liten skada.  Default/hmm

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2,262

Den verkar inte ha det lätt, den där panelen.
Du kraschade den innan lacken lades på också väl?

Ät gul snö, det kan vara öl.

2,263

Det var inte jag den gången, det var frun som backade hej vilt med v70:n...  ICQ/ad

2,264

Idag har det varit rusning i Shopen. 4 mannar från Småland o 4 mannar från Norge svängde inom på hemvägen från Dynoday.

Igår monterade jag nya bakljus på skåpet, o sålde de gamla idag till en Norrman. Nu sitter det en liten panel med LED-dioder i ett litet kretskort i varje bakljus. ca 40 st/lykta. Det ger ett säkert o garanterat synligt ljus, kan vara bra i både svensk o tysk trafik.

Imorron eller på tisdag reser panelen tillbaka till Tyskland o denna gång blir det verktygsmässa i Hannover.  ICQ/ab

2,265

Var skaffade du det? ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,266

ICQ/ae
Fick besked idag! Min Rex Duplex kommer hem på fredag!!!!!  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Hur f-n ska man kunna koncentrera sig på nåt annat till dess?

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

2,267

Har äntligen hittat rätt bilmärke...En stålmus! ICQ/ag

http://img4.imageshack.us/img4/5595/bd8u.jpg

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

2,268

pompejus skrev:

På andra sidan pölen...

2,269

Dagens svacka hände nu ikväll.

Tysk långtradare stannar på vägen utanför gården o en gubbe kommer å frågar - "How many pallets?"  ICQ/ad

Jaha, Hazet hade bokat frakt med annat bolag....jag kan ju säga att det inte blev nåt bra. Han undrade var lastkajen o "the fork lift" var nånstans. "Bra fråga" svarade jag på samma gång som jag ringde Hazet i Tyskland....ja, där hade man ju gått hem för dagen.  ICQ/ac
Jag o Hazze körde runt i Åstorp o jagade ett företag med lastkaj o ramp, så att man kunde komma från markplan till lastkaj med bussen...det visade sej lite svårt när de flesta slutar jobba kl 16....till sist fick vi genom fraktfirman i Holland kontakt med ett lager i Helsingborg som vi kunde använda att lasta på. Tur det, för den polske lastbilschauffören tyckte annars att vi skulle ta mina ladportar o bygga en ramp av dom så att han kunde lasta bussen. Eller låna en "folk lift" truck som kunde fösa upp den på flaket. Jag fick upplysa åkeriet om att "nu pratar vi inte om en skrotbil här, o tar ni en truck till hjälp vid avlastning, så kommer ni att få en tämligen tung räkning på halsen, förstår vi varann?? Capiche??"

Jag hoppas verkligen att den polske idioten hittar fram till Hannover, även om han på halvdålig tyska sa att om han kör in i Polen med lastbilen, så tar Polska Tullen bilen i beslag. Han hade ingen adress dit den skulle i Hannover....stackars panelen.  ICQ/ac

2,270

Visst var den väl rejält försäkrad Tomas?  Default/hmm

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2,271

Det hoppas jag, Hazet har ansvaret sen den lämnat min gård. Den blir väl ramponerad i Tyskland o fuskrenovoverad i Polen....så har jag tillbaka den här lagom till 2 dagar efter Bug Run 2014.  ICQ/ac

2,272

25hpman skrev:
pompejus skrev:

På andra sidan pölen...

Tänkte väl mest på vilken leverantör.. Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,273

Sök på samba, LED tail lights. Säljer till Oval, buss o 62-67 bubbla också har jag för mej.

2,274

Köpte ett litet reservdelslager idag. Kunde knö in 20 proppfulla banankartonger med delar till typ 1,2,3,4  i min bil innan fjädringen var helt körd. Det blir ett släpvagnslass karossdelar o stötfångare till helgen också.

2,275

25hpman skrev:

Köpte ett litet reservdelslager idag. Kunde knö in 20 proppfulla banankartonger med delar till typ 1,2,3,4  i min bil innan fjädringen var helt körd. Det blir ett släpvagnslass karossdelar o stötfångare till helgen också.

Bakre golvhalva typ 1 ? Om intresserad att köpa

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967