Visste inte då jag inte själv köpt dem,,,, 
Händer det något??
Väntar varje dag på ny uppdatering av byggets framfart!
Efter som man byter kaross och kortar plattan så måste vell den registreringsbesiktigas med dom förändringarna???
Drömer själv om att bygga en 356 replika någon gång i framtiden.
Njae, händer inte mycket just nu.
Bråkat lite med UN ang delar som inte passar, förhoppningsvis löst sig på måndag.
Orkar inte fortsätta bygget innan detta löst sig, även om det finns hur mycket som helst att göra.
Sen har det varit planering inför Öppna Varv på Orust, nordens största flytande båtmässa.
Sådärja, då var helgen avklarad. Tre dagar med strålande sol och inget gjort med bilen förrän i dag.
Monterat bärarmar fram och sänkspindlarna som inte passar, har ju ett arbete åxå som gör att det inte blir alltför sent i garaget.
Därför att på söndag ska chassit ner på backen och iväg till SFRO Vänersborg för besiktning av svetsarna, hoppas det går bra. 
Hittat vit startknapp än? Verkar vara så att jag har tillgång till fler.. 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Sådärja, då var helgen avklarad. Tre dagar med strålande sol och inget gjort med bilen förrän i dag.
![]()
Monterat bärarmar fram och sänkspindlarna som inte passar, har ju ett arbete åxå som gör att det inte blir alltför sent i garaget.
Därför att på söndag ska chassit ner på backen och iväg till SFRO Vänersborg för besiktning av svetsarna, hoppas det går bra.
Kanon! Håller tummarna! Men det ska nog inte vara nått problem!
Yess, äntligen på backen.
Tyvärr med de felaktiga spindlarna, bara för transport.
Så nu får man gå i väntans tider på bes, hoppas på bra väder.
Vill ha,,,,,,,,,,,,
Hittat vit startknapp än? Verkar vara så att jag har tillgång till fler..
Det ser ju ut som om skivorna passar på spindlarna i alla fall? "bara bromsoken" som inte funkar med spindlarna då?
Hmm.. Makes me think.. Ska nog gå att göra... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Jodå skivorna passar för det ska de göra men inte ok hållaren. 
Sänkpindlarna är för original skivbroms ok.
Det enda som passar är original osänkta trumbroms spindlar till skivbromssatsen som jag har.
Nu har vi börjat fundera på bilens kulör, skitsvårt då frun och jag ALDRIG kommer överens om något så kommer detta att bli lite jobbigt.
Har tittat igenom Porsche 356 bilder och hittar ingen som jag/vi tycker om.
Frun vill ha svart med allt underarbete som krävs, jag vill ha något som syns typ orange-lila-osv.
SUCK 
Lastad för färden till SFRO, något nervis,,,,,,, 
svart med inslag av oranga ränder +detaljer 
Hmmmmmmm,,,,,,, 
Har bollat lite med tanken på en halvmattgrå.
Ska ju köra med större hjul på min är det tänkt så det blir lite race stuk!
Nåå var SFRO elaka mot dig?
117 2013-09-01 16:03:25 Senaste redigerad av Marantz (2013-09-01 16:05:10)
Då var första SFRO bes avklarad, mycket trevlig person den här Uno.
Fick ett åläggande att förstärka plattans ytterkant med ett fyrkantsrör i falsen, tyckte det såg lite vekt ut.
Spelade ingen roll att jag nämnde att bubblan är originalbyggd så här, ja ja bara att hitta ett lämpligt rör och forma till.
Det är en 69a med krav på bälte, inget negativt med det men kanske lite svårt med axelfästet.
Plus ville ha reda på namnet på personen som kortade plattan.
Tyckte svetsen inte var riktigt genombränd därav förstärkningen i kanten på plattan.
Annars var det en trevlig utflykt, första för Porschen. 
Dom kan vara lite petiga ibland. Men det är ju bättre och lättare att åtgärda nu än senare med karossen på. Söker man på nätet så verkar det ju som om
Det är bilar från 70års modell som har krav
På bälte? Själv tänkte jag ha tvåpunkts bälte. Duger det i flygplan som startar i 250km/h så duger det åt mig 
Om du vill synas , Chock RÅÅÅÅÅSSSSSSAAAAA och SPYYYYGRRRRÖÖÖÖNNNNNN
Seriöst förslag: jag skulle tycka Mörkblå metallic med 2 st vita ränder , få lite shelby känsla
men du kommer nog på något 
har för mig jag la ett 25*25 rör i plattans kant eller om det var 30*30 kittade limmade sen några små strängar svets typ 15mm långa varje dm.
plattan e ju ganska så vek,
efter -68 krav på bälte. om man inte har en bra övre infästningspunkt, typ båge är det okey med 2 punktsbälte.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Det får bli något i den stilen med 25-25 rör, behöver inte vara fast räcker att dra åt med bultarna.
Och han ville helst inte se något två punkts bälte då panelen måste paddas mer än normalt, dvs en noggrann man.
Har hittat en färg jag gillar, metallic brun/beige/choklad något.
Såg den färgen på den nya PGO eller vad det nu var för speedster bygge.
Har föreslagit orange eller illgrönt men fick ej för chefen.
Hon vill glida inte synas.
Tycker jag är lite trångsynt av dom att kräva extra paddning på brädan. Hade du byggt på ett 66:a chassi så hade du inte behövt bälten alls! Dom plattorna är ju identiska. Blir lite pappersregler av det hela tyvärr...
Grattis till SFRO besiktningen.
Är det samma besikting som för ammatörbyggt fordon??
Eller hur funkar det?
Du det var så mycket info att ta in så hälften försvann.
Tror det var så att om man byggde med större motor, ändrade till skivor osv blev det krav på EU märkning av lampor-sidoblinkers ja allt en ny bil kräver och blir amatör byggt fordon TROR jag.
.
Grattis till SFRO besiktningen.
Är det samma besikting som för ammatörbyggt fordon??
Eller hur funkar det?
Enligt SFRO:s handbok så är har "buggy" byggen på vw platta egna regler. Det är därför tillåtet att både korta plattan och byta kaross och ändrå registrera som ombyggt fordon, dvs bilen behåller sin org identitet och kraven på bälte lysen etc är samma som
för bilen man utgick ifrån. Om man däremot byter till större motor ändrar från tex swing till IRS eller skivbromsar runt om så krävs registrering som amatörbyggt fordon. Bilen får då ny Identitet och krav på bälten och eu märkta lysen med tex gul
Blinkers.
