101

Visste inte då jag inte  själv köpt dem,,,, ICQ/ag

102

Händer det något??
Väntar varje dag på ny uppdatering av byggets framfart!

Efter som man byter kaross och kortar plattan så måste vell den registreringsbesiktigas med dom förändringarna???

Drömer själv om att bygga en 356 replika någon gång i framtiden.

103

Njae, händer inte mycket just nu.

Bråkat lite med UN ang delar som inte passar, förhoppningsvis löst sig på måndag.

Orkar inte fortsätta bygget innan detta löst sig, även om det finns hur mycket som helst att göra.

Sen har det varit planering inför Öppna Varv på Orust, nordens största flytande båtmässa.

104

Sådärja, då var helgen avklarad. Tre dagar med strålande sol och inget gjort med bilen förrän i dag.  ICQ/ac

Monterat bärarmar fram och sänkspindlarna som inte passar, har ju ett arbete åxå som gör att det  inte blir alltför sent i garaget.

Därför att på söndag ska chassit ner på backen och iväg till SFRO Vänersborg för besiktning av svetsarna, hoppas det går bra.  ICQ/ag

105

Hittat vit startknapp än? Verkar vara så att jag har tillgång till fler.. ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

106

Marantz skrev:

Sådärja, då var helgen avklarad. Tre dagar med strålande sol och inget gjort med bilen förrän i dag.  ICQ/ac

Monterat bärarmar fram och sänkspindlarna som inte passar, har ju ett arbete åxå som gör att det  inte blir alltför sent i garaget.

Därför att på söndag ska chassit ner på backen och iväg till SFRO Vänersborg för besiktning av svetsarna, hoppas det går bra.  ICQ/ag

Kanon! Håller tummarna! Men det ska nog inte vara nått problem!

Learning by experience is a great way to spend money...

107

Yess, äntligen på backen.  ICQ/ag
Tyvärr med de felaktiga spindlarna, bara för transport.  Default/hmm
Så nu får man gå i väntans tider på bes, hoppas på bra väder.

Post's attachments

P8270670 kopia.jpg, 266.48 kb, 1072 x 804
P8270670 kopia.jpg 266.48 kb, 390 downloads since 2013-08-27 

P8270671 kopia.jpg, 258.81 kb, 1072 x 804
P8270671 kopia.jpg 258.81 kb, 338 downloads since 2013-08-27 

108

Vill ha,,,,,,,,,,,,  ICQ/ag

Hebster52 skrev:

Hittat vit startknapp än? Verkar vara så att jag har tillgång till fler.. ICQ/ad

109

Det ser ju ut som om skivorna passar på spindlarna i alla fall? "bara bromsoken" som inte funkar med spindlarna då?

Hmm.. Makes me think.. Ska nog gå att göra... ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

110

Jodå skivorna passar för det ska de göra men inte ok hållaren.  ICQ/ac
Sänkpindlarna är för original skivbroms ok.
Det enda som passar är original osänkta trumbroms spindlar till skivbromssatsen som jag har.

111

Nu har vi börjat fundera på bilens kulör, skitsvårt då frun och jag ALDRIG kommer överens om något så kommer detta att bli lite jobbigt.
Har tittat igenom Porsche 356 bilder och hittar ingen som jag/vi tycker om.
Frun vill ha svart med allt underarbete som krävs, jag vill ha något som syns typ orange-lila-osv.

SUCK  Default/lol

112

Lastad för färden till SFRO, något nervis,,,,,,, Default/hmm

Post's attachments

Porsche höger fram,.jpg, 385.6 kb, 1072 x 804
Porsche höger fram,.jpg 385.6 kb, 340 downloads since 2013-08-31 

113

svart med inslag av oranga ränder +detaljer  ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

114

Hmmmmmmm,,,,,,, ICQ/ad

115

Har bollat lite med tanken på en halvmattgrå.
Ska ju köra med större hjul på min är det tänkt så det blir lite race stuk!

116

Nåå var SFRO elaka mot dig?

117 Senaste redigerad av Marantz (2013-09-01 16:05:10)

Då var första SFRO bes avklarad, mycket trevlig person den här Uno.

Fick ett åläggande att förstärka plattans ytterkant med ett fyrkantsrör i falsen, tyckte det såg lite vekt ut.
Spelade ingen roll att jag nämnde att bubblan är originalbyggd så här, ja ja  bara att hitta ett lämpligt rör och forma till.
Det är en 69a med krav på bälte, inget negativt med det men kanske lite svårt med axelfästet.
Plus ville ha reda på namnet på personen som kortade plattan.
Tyckte svetsen inte var riktigt genombränd därav förstärkningen i kanten på plattan.

Annars var det en trevlig utflykt, första för Porschen.  ICQ/ag

118

Dom kan vara lite petiga ibland. Men det är ju bättre och lättare att åtgärda nu än senare med karossen på. Söker man på nätet så verkar det ju som om
Det är bilar från 70års modell som har krav
På bälte? Själv tänkte jag ha tvåpunkts bälte. Duger det i flygplan som startar i 250km/h så duger det åt mig ICQ/ad

119

Om du vill synas , Chock RÅÅÅÅÅSSSSSSAAAAA och SPYYYYGRRRRÖÖÖÖNNNNNN  ICQ/ae  ICQ/af  ICQ/ag  ICQ/ad  Default/lol

Seriöst förslag: jag skulle tycka Mörkblå metallic med 2 st vita ränder , få lite shelby känsla ICQ/ab

men du kommer nog på något ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

120

har för mig jag la ett 25*25 rör i plattans kant eller om det var 30*30 kittade limmade sen några små strängar svets typ 15mm  långa varje dm.
plattan e ju ganska så vek,
efter -68 krav på bälte. om man inte har en bra övre infästningspunkt, typ båge är det okey med 2 punktsbälte.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

121

Det får bli något i den stilen med 25-25 rör, behöver inte vara fast räcker att dra åt med bultarna.
Och han ville helst inte se något två punkts bälte då panelen måste paddas mer än normalt, dvs en noggrann man.
Har hittat en färg jag gillar, metallic brun/beige/choklad något.
Såg den färgen på den nya PGO eller vad det nu var för speedster bygge. ICQ/ae

Har föreslagit orange eller illgrönt men fick ej för chefen. Default/lol
Hon vill glida inte synas.

122

Tycker jag är lite trångsynt av dom att kräva extra paddning på brädan. Hade du byggt på ett 66:a chassi så hade du inte behövt bälten alls! Dom plattorna är ju identiska. Blir lite pappersregler av det hela tyvärr...

123

Grattis till SFRO besiktningen.
Är det samma besikting som för ammatörbyggt fordon??
Eller hur funkar det?

124

Du det var så mycket info att ta in så hälften försvann.
Tror det var så att om man byggde med större motor, ändrade till skivor osv blev det krav på EU märkning av lampor-sidoblinkers ja allt en ny bil kräver och blir amatör byggt fordon TROR jag. ICQ/ad .

Alverby skrev:

Grattis till SFRO besiktningen.
Är det samma besikting som för ammatörbyggt fordon??
Eller hur funkar det?

125

Enligt SFRO:s handbok så är har "buggy" byggen på vw platta egna regler. Det är därför tillåtet att både korta plattan och byta kaross och ändrå registrera som ombyggt fordon, dvs bilen behåller sin org identitet och kraven på bälte lysen etc är samma som
för bilen man utgick ifrån.  Om man däremot byter till större motor ändrar från tex swing till IRS eller skivbromsar runt om så krävs registrering som amatörbyggt fordon. Bilen får då ny Identitet och krav på bälten och eu märkta lysen med tex gul
Blinkers.