Ja jävlar i min låda
Lite nöjd nu då! Men vilket jävla sjukt fel alltså.
Tog av ventilkåpan för att kolla att tändningen var helt rätt så för att säkerställa att TDC var rätt. Hm vad är de där för svarta fläckar i ventilkåpan när jag skulle skruva tillbaka den.... torka lite, hm ser ut som något tagit i, som skruven på vippan. Jaha borde väl jag sett när jag kollade ventilerna efter att jag provkörde, eller?
Nope, för så här var de, då satt kåporna på en pinnbult å åt skruvad med en låsmutter. När jag hade motorn i bilen så märkte jag att de inte skulle komma att gå att få av kåporna om jag har pinnbult så jag tog bort pinnbulten å skruvade fast kåporna med en vanlig bult... vilket ledde till att jag drog åt kåporna lite mer för att de inte skulle ramla av tänkte jag. Då åkte kåporna in kanske 1mm längre å då började de ta i!! Båda ventilerna står lite lite öppna när de ska va stänga å de lär inte bli något komp...
MEN kanske ni säger, du gjorde väl kompprov, jo men de gjorde jag INNAN jag kollade ventilerna
ja vad säger man...
Nu då, jo fram med borren å slipstiftet å kör bara!

Innan slipning, när jag såg att de hade tagit i

Efter, kletade i en bit modellera i botten på hålet och monterade kåpan och drog runt, inga spår av skruvar i leran, SUCCÉ!!
Dit med förgasarna, hade glömt bensindunken hemma... sprutade lite startgas i trattarna körde på starten brumma igång direkt! WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Hämta dunken å prova, går på alla å även 3'an på tomgång. Man såg i kåpan att de tagit i mest där, så där har de nog alltid tagit i vilket borde vara anledningen till allt strul där.

Nu sitter den i bilen, orkade inte mer idag, saknas avgas å förgasare... för fortsätta till veckan för jag ska bort i helgen =\
STORT tack till alla som försökt hjälpa mig genom att låna ut grejer, Fidde, Herman, Blom, Mats, Tony. De som kommenterat här på forumet Jimmy som kom med El Maco och höll mig sällskap nu ikväll.
Kommer sova gott tro jag!
PS: Jävlar vilken uppsats de blev

Så här ser vipporna ut, sticker ju ut som satan så jag får inte ens dit en originalkåpa, brukar väl vara justering på stötstångssidan på andra utväxlade vippor va?