326

It's alive!!!

Några problem, för små lågfartsmunstycken... har 52 nu, vad tror ni 55 eller 60?

Fortfarande så att den inte går på treanscylinder verkar de som?!? Var ju där förgasaren var knaz men är samma problem nu... men på varv verkar de funka. Avgasröret blir inte alls lika varmt på tomgång men när man varvar låter de ju som att den går på alla, eller vad säger ni?

Jag har gnista när jag provar på starten
Har bytt tändstift med ett från en annan cylinder - ingen skillnad.
Det är inte samma tändkablar utan nya Bosch
Iofs samma fördelare och samma brytarlösa, ska nog prova att vrida på magnetskivan ett hack i fördelaren å se hur de blir då. Annars fattar ja inte vad de kan vara för fel, tips mottages gärna!!!

Jag kan skruva in "blandskruven" i botten utan att de blir någon skillnad, jag kan hålla för tratten med handen utan skillnad. Gör jag detta på någon annan cylinder så hör man ju hur den dör!

Glad och bekymrad Default/smile

327

Mmm det låter härligt ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

328

Kan ju inte svara på dina frågor men hoppas du får i den snart Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

329

Är det spjällen som står olika så ser du det med syncmätaren för då suger den olika.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

330 Senaste redigerad av hasse (2013-06-30 07:50:44)

MrIcka skrev:

It's alive!!!

Några problem, för små lågfartsmunstycken... har 52 nu, vad tror ni 55 eller 60?

Fortfarande så att den inte går på treanscylinder verkar de som?!? Var ju där förgasaren var knaz men är samma problem nu... men på varv verkar de funka. Avgasröret blir inte alls lika varmt på tomgång men när man
Hvarvar låter de ju som att den går på alla, eller vad säger ni?

Jag har gnista när jag provar på starten
Har bytt tändstift med ett från en annan cylinder - ingen skillnad.
Det är inte samma tändkablar utan nya Bosch
Iofs samma fördelare och samma brytarlösa, ska nog prova att vrida på magnetskivan ett hack i fördelaren å se hur de blir då. Annars fattar ja inte vad de kan vara för fel, tips mottages gärna!!!

Jag kan skruva in "blandskruven" i botten utan att de blir någon skillnad, jag kan hålla för tratten med handen utan skillnad. Gör jag detta på någon annan cylinder så hör man ju hur den dör!

Glad och bekymrad Default/smile

Hadde samma bekymmer med min en gång inget liv på tomgång men vakna till liv vid gaspådrag .Igensatt  kanal Dellorto förgasare

331

Vilken kanal var de som var igensatt?

Ska kolla suget med synksnigeln nästa gång.

332

Du kan prova byta / skifta tändstift och tändkabel ? Och se om problemet flyttar ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

333

Tändstift har jag flyttat utan skillnad, tändkablarna är nya sedan förra gången men ska prova att flytta den också. Tack för alla tips, mottages gladeligen allt jag kan prova. En fullt fungerande fördelade med tändkablar å byta mot kanske skulle vara nått att prova med. Borde väl funka att flytta originalen från motorn i bilen, funkar väl inte toppen med en dubbel vacum men borde väl hjälpa mig att felsöka för funka på tomgång ska de väl iaf göra

334

Du har ju 2st till förgasare, prova en av dom.
Prova med lite startgas först om den tänder då.

335

Han hade 2st till Fidde..... :-)

Har du kollat Tändkablar?  Fördelarlocket? Har du gnista på stiftet på tomgång?
Skit i förgasare?

336 Senaste redigerad av MrIcka (2013-06-30 21:30:59)

Blir gräsänkling nu till veckan så ska bo i garaget tills detta är löst... hoppas jag inte lovar för mycket Default/smile

Saker att kolla, utan imbördes ordning Default/smile
* Kolla kompet - om mätaren jag lånat funkar
* Kolla med stifftet ur om jag har gnista på tomgång
* Flytta tändkablar
* Kugga runt magnetplattan på fördelaren
* Spruta startgas å se om den går på de
* Flytta över fördelare + tändkablar från orginanalaren som jag vet fungerar
* Skifta förgasarna mellan sidorna
* Plocka lös förgasaren och göra ren ännu mer, ultraljuda, förgasarrengörning, tryckluft igen
* någor mer tips?

Får ladda med en pall cola och chokladkakor!

337

Lycka till med motorn! Bilen blev kanon med nya hjulen:-) Mvh Mikael

338

Ingen expert är jag men drar mig till minnes att nån här på forumet hade ett väldans sjå att hitta felet på sin motor (ville inte gå rent) har för mig att det var sprillans ny förgasare. det var ett hål i godset på förgasaren så den drog tjuvluft där. var väl inte helt lätt att hitta men han löste det ICQ/ab  fick en ny förgasare vill jag minnas sen gick allt som det skulle. nu var detta bara en ide och inget påstående. hoppas du får iordning på din motor.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

339

Det var just denna bil/motor/ägare som hade hål i förgasaren... :-)

340

Jorå de va ja Default/smile om de inte hänt flera... dock så har inte mina nya förgasare löst problemet =\

Gjorde kompprov, inte världslätt att se med en sån mätare som bara fladdrar upp men vad jag kan se så ligger alla på runt 8... så någon sjukt stor skillnad är de ju inte så att den inte ska gå pga det. En grej avkryssad.

Efter jobbet blir de till att byta plats på förgasarna!

341

Ett steg åt sidan och tre jättehopp bakåt!

Men de va då ett jävla gnäll från min sida då Default/smile

Idag har jag inte fått ett endaste litet liv i maskinen.... jag har bytt olja och filter, kollat så att ventilerna var ok justerat och skruvat lös insuget med förgasare på ena sidan för att kompmäta. Den poffar inte ens till de minsta lilla, hade gnista, hämtade helt nya tändstift för tänkte om de hade gjort sitt efter allt strul, ingen skillnad. Plockade av fördelare + tändkablar från motorn i bilen (som funkar utan problem) körde på starten och vred runt sakta på fördelaren, inte den minsta poffen eller livet.

Stiften ser rätt blöta ut, ja inte så de simmar men inte torra som att de inte skulle få soppa heller.

Så här nära (mottar med tummen å pekfingret) från att ge upp totalt nu... Default/smile soffläge nu istället... men ja kom gära med något tips om vad jag kan ha missat!

342

Prova med en enkel original kanske? :S

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag

343

Hade jag en hade jag lätt provat Default/smile

344

Har du mätt soppatryck? Har du någon regulator?  Om nålventilerna flödaröver surna alla stiften och du förlorar gnistan helt. Sen kan det va så jävligt att du har gnista om du provar stiftet löst men inget sen när du stoppat tillbaka det i toppen.

Om det har surat kan du ju ta bort förgasare/insug och tändstiften och köra på startmotorn så det blåser rent.

Du får inte ge upp nu! Blir mödan värt när det går som fan sen ICQ/ad

345

Du säger du har gnista. Men kommer den på rätt tillfälle?
Många som missat det och haft fördelaren 180grader fel, eller snarare fördelardrevet.
Kolla tändningen igen sen startgas i förgasaren. Går den då så är det strul med förgasarna.

346

Har en sopparegulator som är satt till 2 psi, men har ingen mätare som kan verifiera. Fungerade ju senast iaf med regulatorn och alla andra delar! Eller ja iaf så den starta Default/smile Funkade ju till och med första gången då hade jag ingen regulator alls.

Kan ju ha blivit sur, nu lämna jag den utan stift så de får torka ur riktigt... men som sagt inte minsta livstecknet idag, har ju alla andra gånger iaf tjoffat och puffat eller puttrat nånting, till och med när jag hade kopplat tändkablarna helt galet  Default/smile men har kollat tändföljden 2011 gånger nu 1-4-3-2

347

Inte kuggat om drevet sedan i fredags, då den gick, så de borde stämma... nya tag imorgon då!

348

Inte så att fördelaren åkt upp upp en liten bit och hoppat ur skåran för drivningen ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

349

Nobbe skrev:

Inte så att fördelaren åkt upp upp en liten bit och hoppat ur skåran för drivningen ?

Nope, inte de heller =\

350

Kan man ha hittat felet!?!

Strulat vidare idag med en lånad sprillans ny 009 mm mm tröttna och tänkte ta med förgasarna till jobbet imorgon för att blåsa rent de igen, hmm jag har nog inte dragit åt munstyckerna, de som sitter på emulisionsröret, huvud och luft... kunde gänga ur de förhand  Default/hmm  verkar haft bråttom bråttom när jag monterade ihop gasarna  ICQ/am vilken klåpare men är Default/smile

Men visst skulle de kunna vara så, då tätar de ju inte i botten å de rinner mellan soppa som gör att den blir sur?!? Såg blött ut vid spjällen när jag tog av gasarna. Hoppas de kan vara felet  kanske satt löst från början har skakat mer å mer lös (eftersom den startade ju först)

Tog iaf lös gasarna å ska blåsa ur de imorgon iaf orkar inte mer idag!

Någon som håller med om denna teori, eller inte?!?

Ja förresten kom igen, nu har ni chansen att kalla mig för den klåpare jag är Default/smile va inte blyga!