Jo nog för att det var en kort stund du var där UFO så bör du väl komma ihåg att du var det..eller blev det för mycket punköl senare på kvällen som gjorde att minnet sviker !?
Ja i alla fall då så har jag fortsatt att jobba på bussen. Jag har bl.a med hjälp av Grenje fått i en ruta i skjutdörren som leverades till mitt jobb mitt i natten av 50 Split när han åkte genom på sin färd mot Hessich. Tack för det!
Plåten som satt där var i två millimeter gods och med sugpassning försiktigt punktad innifrån så det var enkelt att få ur. Ingen rost heller så det var bara att smörja listen och trycka i glaset.
Motorbalken har åxå fått lite nybehövlig plåt.. lite kexig innan... men nu är den röd och finer! Och återmonterad.
Sen var det då dags att ge sej på operation sänkning och bromsgenomgång. Och drivaxeldamask byte visade det sej. Men så inni helvete jag har fått slita för att få loss grejerna har jag väl aldrig varit med om !!
Varenda bult sitter som gjuten! Och splineshylsan..Men skam den som ger sej så åtminstone högersidan är klar nu.
Förutom damaskbytet då för där ska man tydligen ha XZN bits. XZN , invändig tolvkant alltså !? Vem fan har såna hemma ? Inte jag iaf så det har jag fått låna in men inte hunnit med för andra sidan satt lika hårt den men då tänkte jag vara smart och köpte en sån häringan propanjetbrännarpryl så nu ska det eldas på innan man drar loss bultarna.
Men vad hände idag istället då ? Jo då drar man av en bultjävel! M14. Faan !! Så nu måste jag loss med hela navet ,på den sidan jag inte tänkte byta damask på, och borra ur..
Det går inte så här jättebra kan man säja.... Jag hade planerat att åtminstone vara helt klar med bakvagnen och kanske börjat med framvagnen den här veckan och det verkar ju inte funka men vi kör på med hjälp av Eagles of Death Metal och lite tjurighet så ska det nog ordna sej till slut.
Gute nacht från Helsings Smedja säjer vi med den här godingen så man blir på lite bättre humör.
http://www.youtube.com/watch?v=MZrctLnsF4M
Post's attachments
X1.JPG 208.2 kb, 187 downloads since 2013-06-27

X2.JPG 97.64 kb, 173 downloads since 2013-06-27

X3.JPG 307.7 kb, 179 downloads since 2013-06-27

X4.JPG 148.99 kb, 160 downloads since 2013-06-27
You´ll never know...