1 Senaste redigerad av Löf (2013-05-31 20:40:54)

VWATER - VolksWagens At The Edstuga Ranch - En luftkyld träff i hjärtat av Hellsingland

http://www.zhozho.com/forumpics/VWATER.jpg

Den 6e Juli kör vi en Hellsingeträff, närmare bestämt på Edstuga Ranch, allt av luftkylda VW's, höghus, slammat, original, råttigt, fult, snyggt, ... allt och alla är välkomna.

Det är folk hemma på Ranchen hela lördagen så det är bara och dyka upp när som helst men vi siktar på å dra igång på allvar runt 14tiden, snackar lite skit och sparkar på varandras däck, så runt 17-18tiden när det börjar kurra i magen så drar vi igång grillarna och dukar upp långbordet.

Ta med nåt att lägga på grillen, tilltugg i form av potatissallad eller liknande och nåt gott att dricka till så bjuder vi på grönsallad och diverse tillbehör, skulle det va så att man inte tar sig hem av nån anledning så finns det gott om sovmöjligheter både under tak och under öppen himmel. (Önskas de sovplats så sänd en PM/Mail/röksignal/brevduva/telefax/...)

Här hittar man Ranchen: http://goo.gl/maps/8JatD

Fyll upp tanken, putsa kromarmbågen och möt upp på Ranchen!
Mvh Helsing & Löf

Buy the ticket, take the ride... - HST

2

I will be there!!

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

3

Givet att man kommer!  ICQ/ag

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

4

Goddamnit!! B-)  Jag ska då vara där!

You´ll never know...

5 Senaste redigerad av Löf (2013-05-07 20:35:06)

Trevligt trevligt, välkomna ska ni vara!

(Du Helsing... klart du ska va där... du ska ju stå för skönsången och andra pikanta inslag, dessutom så är ju inbjudan signerad med ditt namn...)

6

Härligt initiativ! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

7

En liten uppdatering i första inlägget med lite detaljer och tider å så... ICQ/ab

8

Och en rejäl grill byggs i Smedjan till veckan! B-)

You´ll never know...

9

Be there or be square! ICQ/ab

Jag önskar boka en dusch vid ankomst om det går för sig (efter tre veckor som en krympling i swittern med s så kan en norrlänsk (NÅJA....) dusch vara prima)
Sen önskar jag gärna räta ut mig om möjlighet finnes (sova över) har egen sovsäck å kudde som äro väl insnarkad.

Faaan jag är redan peppad som junior på julafton, eller som senior på porrklubb....

ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

10

Dusch, check!
Sovplats, check!

11

Hur har jag missat detta, klart att man kommer

12

Trevligt trevligt!
Blir de kanske en liten karavan som kommer från Dalarna..? ICQ/ab

13

Jag kommer hem från europaresan några dagar tidigare, så jag vågar inte planera in nåt i min kalender. Har familjen planerat in nått annat den helgen, så är det inte läge att sticka till Hälsingland  ICQ/ab

Men funkar det, så dyker jag nog upp.

14

Du är hjärtligt välkommen till Ranchen om en lucka skulle uppstå i kalendern! ICQ/ab

15

Blir det inte Bug Run malmö så ska jag försöka dyka förbi. ICQ/ab

Mera känd som jb...

16

Kanske lite elakt och hoppas på regn i Malmö den helgen... ICQ/ab Välkommen skall du vara om du har vägarna förbi!

17 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2013-06-17 22:16:25)

Efter ett lyckat genrep i Tallåsen nu i helgen så ser vi ännu mer framemot en riktigt rolig träff i Edstuga.
Ufo har tillochmed krattat gården med grävmaskin så nu finns det gott om plats... ;-)

http://boxerville.se/forum/misc.php?ite … download=1

You´ll never know...

18

Öo? Äo!

Hur går de förresten med grilltillverkningen?

19

Öhh. Och grillen är i det närmaste klar.... :-P

You´ll never know...

20 Senaste redigerad av Löf (2013-06-17 22:42:54)

Trevligt trevligt!
Gårdsplan är nu färdigkrattad och provparkerad med en finbil och en fulbil och det gick bra, kan tillägga att det är en aning skojjigare och kratta till en gårdsplan när man har en grävmaskin ICQ/ab

Post's attachments

Attachment icon ÅkermanKratta.jpg 740.55 kb, 84 downloads since 2013-06-17 

21

Hmmm... för en annan som inte vart/är på Tysklandsresa börjar det kittlas i vwträffölgrillnerven...skulle kanske...

22

Då tycker ja du ska fortsätta stimulera just den nerven, det är ju bara ett stenkast från Borlänge så det är väl inget att tveka på?! ICQ/ab

23

Klart för min del att ja inte jobbar den helgen iaf! bara hoppas ja hinner få i motorn i helgen å test köra!  ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

24

Det går alldeles utmärkt och testköra mellan Hudik och Bollnäs... ICQ/ag

25

"Fyfanihelvetesförbannadeskit"

Just så sjöng Sarek i 'Kaffebluffen' en gång i tiden om ni minns dom.
Alltså inte schlagerfjomparna utan orginalet Sarek, rock/proggarna från Söderhamn.

Å just så tänker jag just nu.

Fränt med en träff i Hälsingland tänkte jag när jag såg den här tråden. Då kan ju jag som utflugen hälsing åka på träff på hemmeplan.
(ja, det var ju sambon som tyckte att vi ville bo i Ö-vik)
Bekanta mig lite med hälsingarna osv.

Av det blev det intet.
Dels krockar det ju med våran egen träff i Ö-vik och dels ska svägerskan gifta sig den helgen så man läre ju visa upp sig på ett bröllopp också.

"Fyfanihelvetesförbannadeskit"

Men nästa år, då j-vlar, om det blir nåt då  ICQ/ag  ICQ/ag

VW typ 3 1600 TLE 1971