226

http://i48.tinypic.com/mwtzrq.jpg
Hepp! Bara resten kvar, fan kvällarna är allt för korta...

227

Bra jobbat. ICQ/ab

Mera känd som jb...

228

http://i46.tinypic.com/9v8cub.jpg
Fint ska de va

229

http://i45.tinypic.com/2zxmbzb.jpg
Lite mer gjort, fattas lite el några muttrar så ska de väl vara dags för uppstart sedan.

230

Trevligt ! Bra jobbat ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

231

Huston we have.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
OIL PRESSURE!

Ingen bild men ni får tänka er en oljetryckslampa... som inte lyser Default/smile

Skönt, nästa steg: Uppstart  Default/yikes

232

Fan va najs, filma starten är ett måste Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

233

JimmyEriksson skrev:

Fan va najs, filma starten är ett måste Default/smile

Kan du lita på! Fast skär hela skiten ihop vid uppstart kan de hända att tråden helt omotiverat bara försvinner Default/smile

234

Trevligt. ICQ/ab
Haha ja vi får hoppas att den håller. I värsta fall får du riva å byta lager då. ICQ/ad

Mera känd som jb...

235 Senaste redigerad av MrIcka (2013-04-29 15:02:41)

Jaha skar allt eller vadå kanske det är någon som undrar iaf...

Nejdå tillslut hoppa den igång och gick... illa bara på 3 på tomgång men på varv så lätt den rapp Default/smile

Läkte lite olja då någon dåre (läs jag) inte hade monterat oljekylaren på doghouse adaptern på rätt sätt... de är iaf fixat nu.

Så av med gasaren och plocka isär för att göra rent då jag tänkte att de kanske satt sig nått skit i nått munstycke eller liknande, då ser jag detta:
http://i40.tinypic.com/xqmj4z.jpg
En hål i förgasarkroppen pga en gjutpor.... SNARK! MEN tur jag såg det iaf, för satan vad man hade kunnat fått felsöka annars. Märkte det då jag blåste igenom alla hål med förgasarrengöring.

Jahaja, så nu är den påväg tillbaka till Norrmannen jag köpte den av å han ska skicka mig en ny, enligt honom är detta den enda av 490 gasare han sålt som haft problem... jippi vilken tur jag har, kanske ska köpa mig en lott!

Ska få låna ett par 36'or av en grymt snäll herre så jag har fortfarande siktet inställt på att åka på crusingen i Gävle den 11 maj, jobba på!

236

Det där hade ju lite kemisk metall fixat!
Fast skönt att byta när du endå får en ny.

Mera känd som jb...

237

vill man verkligen ha kemisk metall som kan ta sig ner med soppan?

238

Hade säkert gått med någon smet... MEN då den är ny och har garanti så, ja då är valet lätt Default/smile Även om jag får vänta lite på den

239

En lång historia kort... fortfarande ingen gasare =\

Lessna ur och stoppa i originalmotorn så man kan åka!

Så idag kunde man åka finbil till jobbet, ÄNTLIGEN!

http://i42.tinypic.com/2uhqnhx.jpg

http://i40.tinypic.com/xn8bd1.jpg

Nöjd med nya stuket, synd att man inte har motorn som backar upp "race looken" + lite svullnare bakdäck hade inte varit fel

240

Ser bra ut  ICQ/af
Svulligare bak så blir det helrätt, Latemodel-lookers rule  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

241

Tackar, jo jag var lite skeptisk till T-bars på en latemodel... men efter att ha sett din vita så såg man ju hur rätt de kan vara Default/smile

Ja måste prova om jag kan få på mer gummi på de här fälgarna eller om jag måste byta, de bräddar så jävla mycket utåt å jag gillar inte när slitbanan sticker utanför skärmen

242

Tack  ICQ/ab
Dom kan vara smalare men högre profil

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

243

Vad har du för däckdimension? Ser bra ut iaf, synd att drar ut på tiden med nya motorn.. hade gärna velat veta ditt omdöme av logmech-reglaget.

244 Senaste redigerad av MrIcka (2013-05-21 09:47:37)

Just nu rullar jag på 185/65 bak och 135R fram ska se om jag får på 205/65 bak hade varit fläskigt Default/smile

Logmech rullen verkar va nice, lite mickligt att montera men när de väl är på plats så verkar de funka fint å de är väl de man har hört av andra också

245

jaså 185? Såg bredare ut på bilden ICQ/ab 205/60 hade jag själv tänkt kränga på bak på min.

Ja, jag har bara hört bra om logmech länkaget med, men man vill ju veta om det är värt sina pengar och funkar så bra som det sägs. Nu gäller väl detta inte dig, eller mig. Jag har hört att logmech egentligen inte är tillåtet enl dragrace-reglemente som kräver att gasreglage skall vara av stagtyp.

246

Kör en högre profil på bakdäcken! Jag har 185/82 dvs fullprofil, fyller ut bra i hjulhuset.
Har en positiv inverkan på motorvarv vid landsvägskörning och rake ICQ/ag

Post's attachments

image.jpg, 102.91 kb, 640 x 480
image.jpg 102.91 kb, 214 downloads since 2013-05-21 

Bubbla -62

247

GB63VW62 skrev:

Kör en högre profil på bakdäcken! Jag har 185/82 dvs fullprofil, fyller ut bra i hjulhuset.
Har en positiv inverkan på motorvarv vid landsvägskörning och rake ICQ/ag

 

Sådär ja  ICQ/af

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

248

Annars ha jag ju 165 fullhöjdare om du vill åka det.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

249 Senaste redigerad av MrIcka (2013-05-22 12:03:34)

Ja 185 fullhöjd hade varit fint, kanske lite peckligt med 165?!? Fast är väl mest höjden jag är ute efter, kanske släpper lättare med 165 Default/smile fan va däck du har då ICQ/ad Får kika på de ikväll å mäta lite.... Kommer nog inte funka med bredare tyvärr på mina fälgar =\

Någon som vet nått bra ställe man kan hitta 185 fullhöjd till bra pris?

250

Finns ju 195/80 och 195/80 till vettig peng... vad är profilen på ett fullhöjd 165 däck