Hej på er!
Jag ville med detta inlägg kolla lite vad ni medlemmar har för åsikter. Allteftersom trafik, arbete och annat ökar med sajten så går kostnaderna upp. Vi har idag ca. 120.000 besök av drygt 20.000 olika individer per månad och det tenderar att öka kontinuerligt. Detta är ju naturligtvis jättekul, men det sätter mer stress på system och arbetsinsatser. Jag tänkte sålunda kolla med er trogna forummedlemmar om ni skulle tycka att det var OK att just den här sidan (Babbel & offtopic) förses med ett så kallat affiliate-program i form av en banner längst upp på sidan. Ett affiliate-program är i princip ett system som roterar banners av olika slag på en webbsida, och sedan tjänar man en viss mängd pengar på varje visning eller klick som bannern åtnjuter.
Min tanke ser ut så här: Vi kör ju redan idag VW/intressespecifika banners på 3 av forumsidorna, och det tänker vi fortsätta med. Babbel & Offtopic är en av de få sidor där det inte snackas just om VW, och jag hade tänkt köra ett affiliate-program här för att se om det kan generera lite inkomster för drift & underhåll. Jag är dock väldigt noga med BV's kvalitet & trovärdighet och vill därför inte göra något sådant innan jag kollar med er medlemmar.
Så vad tycker ni - skulle banners av icke VW-karaktär på Babbel & offtopic-sidan vara OK för att bidra Boxervilles finansiering? Tacksam för er input! MVH / Jonas