1

Hej på er!

Jag ville med detta inlägg kolla lite vad ni medlemmar har för åsikter. Allteftersom trafik, arbete och annat ökar med sajten så går kostnaderna upp. Vi har idag ca. 120.000 besök av drygt 20.000 olika individer per månad och det tenderar att öka kontinuerligt. Detta är ju naturligtvis jättekul, men det sätter mer stress på system och arbetsinsatser. Jag tänkte sålunda kolla med er trogna forummedlemmar om ni skulle tycka att det var OK att just den här sidan (Babbel & offtopic) förses med ett så kallat affiliate-program i form av en banner längst upp på sidan. Ett affiliate-program är i princip ett system som roterar banners av olika slag på en webbsida, och sedan tjänar man en viss mängd pengar på varje visning eller klick som bannern åtnjuter.

Min tanke ser ut så här: Vi kör ju redan idag VW/intressespecifika banners på 3 av forumsidorna, och det tänker vi fortsätta med. Babbel & Offtopic är en av de få sidor där det inte snackas just om VW, och jag hade tänkt köra ett affiliate-program här för att se om det kan generera lite inkomster för drift & underhåll. Jag är dock väldigt noga med BV's kvalitet & trovärdighet och vill därför inte göra något sådant innan jag kollar med er medlemmar.

Så vad tycker ni - skulle banners av icke VW-karaktär på Babbel & offtopic-sidan vara OK för att bidra Boxervilles finansiering? Tacksam för er input! MVH / Jonas

"Daddy Cool"

2

Självklart!

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

3

Givet.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

4

Absolut, inga problem alls.

5

I princip är jag mot reklam men det svårt att båda ha och äta kakan. Det verkar vara ett tämligen enkelt sätt att få in pengar så då kan jag acceptera en banner, brukar inte läsa vad det står iaf.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Svwerker: Ja, det är lite så jag ser på det också...! Jag är medlem på många forum där i princip allt är banner-finansierat, och min paroll är enkel: Om inte bannern är intressant så klickar jag inte på den ICQ/ab

"Daddy Cool"

7

Cool här  ICQ/ab

8

Ok

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

Som många andra sagt,självklart..men bra att förankra förändringen..bra jobbat!! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

10

Kör i vind!

Medlem i Halmstad Luftkühlers
--------------------------------
(o\!/o) Typ1 -65

11

Skall du ABSOLUT göra, å personligen ser jag dem inte ens....  Default/lol

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

12

Kör på det.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

13

Helt OK  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

14

Helt ok men jag vore tacksam om det inte blir penis förstoringar och naken banners då dotter ofta sitter bredvid i soffan när jag surfar här.

utan vw just nu... :-(

15

Ja

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

16

inga problem!

Bubbla -62

17

Det e cool med mig oxå...kör på bara!

Typ1 61:a röda lilla vWiola

18

Ingeting är gratis och absolut inte forums-hosting. Så kör på!

19

Kör på.

20

Håller med Tobias, helt ok men försök undvika naken reklam då jag tycker detta sänker värdet på ett forum

Nytt mob nr...

21

Helt ok om det ligger en banner högst upp, men absolut inte som vissa amerikanska forum, mellan var 3-4 inlägg, det om nått få mig å vilja skjuta sönder datorn ibland.

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

22

Tack för all input! Det blir definitivt inga "fulbanners". Jag ska försöka få en affiliate som stödjer filtrerade resultat - då kan man själv välja vilka kategorier man visar banners ifrån. (GB ville ha banners från företag som sysslar med "Rektala sexualhjälpmedel - diskreta leveranser" samt "Importera ditt eget knark från öst - nästan lagligt!" men jag sa att även om han personligen uppskattar sådant kanske inte resten av Boxervilles medlemmar gör det.  ICQ/ab )

"Daddy Cool"

23

Självklart skall du göra detta för att få in pengar till driften.
Skulle även kunna tänka mig en årsavgift om det gör så att man kanske får tillgång till något exlusivt som inte "alla" får.
Kanske ska få se köp o sälj trådarna några timmar innan dom släpps till övriga användare....... jag vet inte bara spånar ICQ/ab

För min del så skulle det bara kännas bra för er som sköter sidan om det skulle bli en slant i vinst för er.

Jan Jacobsson Borås

24

goopher skrev:

Tack för all input! Det blir definitivt inga "fulbanners". Jag ska försöka få en affiliate som stödjer filtrerade resultat - då kan man själv välja vilka kategorier man visar banners ifrån. (GB ville ha banners från företag som sysslar med "Rektala sexualhjälpmedel - diskreta leveranser" samt "Importera ditt eget knark från öst - nästan lagligt!" men jag sa att även om han personligen uppskattar sådant kanske inte resten av Boxervilles medlemmar gör det.  ICQ/ab )

Förutom att det skulle vara lätt att bara klicka sig vidare här så man slipper spara länken i datorn så frugan hittar på så är det ju där det finns kosing... och om det kan höja min lön jag får för att vara admin här från mina futtiga 40 000:- i månaden till dom 55´jag tycker jag förtjänar så tycker jag det vore en bra idé...  ICQ/ad

25

ICQ/ab

"Daddy Cool"