Känslig fråga...! Jag tycker personligen att det beror på hur man kommenterar... men kan ju skriva ett inlägg på olika sätt. Vidare anser jag att, liksom reglerna stipulerar, är man inte intresserad av varan i fråga ska man låta tråden vara ifred - om man inte, vilket jag själv ibland gör, påtalar en egenskap eller annan positiv upplevelse/anekdot kring varan. Att tala om för någon att en vara är för dyr eller för billig tycker jag gott man kan sköta via PM.
En annan viktig aspekt är att olika människor har olika åsikter om vad något är värt - ingen kan bestämma åt alla vad något är värt, så enkelt är det bara. Budget, tidspress, tillgång, efterfrågan, kvalitet, kunskap, research, erfarenhet... det finns massor av faktorer som påverkar vad någon är beredd att betala för en vara. Alla är vi ju dessutom olika - vissa vill ha kommentarer i sina trådar, vissa vill inte. Så det är som sagt än känslig fråga och jag uppmanar alla att ta en funderare på hur man vill att sina inlägg ska upplevas av BV-samhället.
Vidare tas den Svenska avundsjukan upp, och visst är detta också en viktig del av det hela. Vårt Svenska, småsinta sätt har ju en tendens att skina igenom ibland, ingen ska ju få tjäna pengar på varken sin kunskap eller sin driftighet. Jag kan även tycka att detta är en känslig fråga. Om jag köper en hög med gamla prylar för en spottstyver och det visar sig att det ligger någon godbit i högen - ska jag då inte få sälja den till förtjänst för att någon irriterar sig på att jag tjänar en slant? Om jag lyckas köpa loss något som jag vet är värdefullt till ett billigt pris, som jag sedan kränger vidare för tredubbla priset - är det OK eller inte?
I mitt eget fall går de pengar jag får in på försäljning av VW-prylar - och betydligt mer därtill
- oavkortat tillbaks in i mitt VW-intresse. Hittills har jag 100% bra erfarenheter av de människor jag handlat av här på forumet - Nyna, vw117, 25hpman, Wildstar68, halvar, Woffe, Jiiisper, NickeNyfiken, MickeW... listan kan göras lång! Ibland går jag back, ibland blir det en slant över, så nog tror jag att det jämnar ut sig i slutändan. You win some, you lose some, som vi säger hemma i Bremen.
Tack för ordet! MVH / Jonas
"Daddy Cool"