Tack och bock
Jag ska ta och tänka på det där med uppdateringarna i fortsättningen
Nu skulle iaf bussen tas hem till byn för att få ihop det sista med motor och finlir. Igår ringde jag runt för lite putt-hjälp ur garaget. (Kan vara bra då frambromsarna ligger an och garageporten slickar lacken (jävligt tajt med andra ord). Tjejen hoppade in bakom ratten och Jag, joel och oskar fick sätta igång att puffa och knuffa, flåsa och blåsa. Efter en halvtimmes justerande lyckades vi baxa ut bussen i dagsljus, utan minsta repa
Dogge kom lagom till garaget och erbjöd bogserhjälp, TAGET! Med en nyrenoverad offroad-jeep körde han upp framför bussen och bogserlinan kopplades. "Hoppas nu att bromsarna tar och poliserna är vänligt sinnade.
Även vädret log mot oss idag.. regn, och varenda traktor i trakterna hade klart vart ute och lämnat jord ute på vägarna. Tur att vindrutetorkarna fungerar..
Turen gick i övrigt kalas, vänster frambroms gick så varm att man kunnat steka ägg på´na
får lösa bromsproblemen under helgen. Alltid ska det vara något nytt man ska lära sig.
I helgen kommer förmodligen enkrona och hjälper mig med det sista kopplandet av motorn. Håll tummarna att vi får igång henne!
So long!

Ingen projekttråd på denna?
Men nu sitter jag här på forumet dygnet runt här och läser och söker inspiration. verkstan är ju såld nu också, så får se vart man ska ta vägen