401

Jag har även fått napp på min efterlysning på bugpeopleforumet ikvall ICQ/ae :

vwfreak skrev:
Mats W skrev:

Jag saknar två av de fyra avlånga plastrullarna på mittenskenan till soltaket (och dessa går INTE att köpa - "out of stock" på alla hemsidor jag kollat/fått tips om hittils), vem kan hjälpa till med dessa? ICQ/ad

svarvade just 2 sådana igår till mig..  ska jag göra 2 till ?

om de är de du menar som är ca 10mm i diameter ca 14 långa och med 5mm hål inuti

hör av dig vid intresse..

ICQ/ag

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

402

Hej Mats !
För ett antal år sedan fällde vi in ett soltak i 56a här hemma i garaget . Tror vi måttade betydligt längre tid än vad det tog för vinkelslipen att göra hålet i taket .
Men bra vart det och det blir ditt jobb med.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

403

Det forumet var det ett tag sen man besökte.
Är där någon aktivitet?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

404

kisavw skrev:

Hej Mats !
För ett antal år sedan fällde vi in ett soltak i 56a här hemma i garaget . Tror vi måttade betydligt längre tid än vad det tog för vinkelslipen att göra hålet i taket .

Ja - visst blir man lite nervös att det ska bli fel Default/hmm ...

Tack för peppningen, Stefan ICQ/ab !

, . .·´¯`·..

405

j:son skrev:

Det forumet var det ett tag sen man besökte.
Är där någon aktivitet?

Jo, jag har märkt det Default/hmm

Det var massa aktivitet häromdagen när du fyllde år i 'GRATTIS'-tråden (jag tror de saknar dig - eller...?! ICQ/ad )

, . .·´¯`·..

406

Mats W skrev:
kisavw skrev:

Hej Mats !

Ja - visst blir man lite nervös att det ska bli fel Default/hmm ...

Tack för peppningen, Stefan ICQ/ab !

Absolut Mats .
Jag kan komma och vara moraliskt stöd när operationen skall till.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

407

Där ser man.
Törnade lite när jag hjälper folk med lite chassilära och man blir rättad för att man inte "behöver" göra så.
Lite MB-varning på nå vis.
Tror du vet vad jag menar.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

408

j:son skrev:

Där ser man.
Törnade lite när jag hjälper folk med lite chassilära och man blir rättad för att man inte "behöver" göra så.
Lite MB-varning på nå vis.
Tror du vet vad jag menar.

Du - jag tror jag vet exakt vilket ämne du åsyftar ICQ/an :

Dub...

Dub...

* host, host *

DUBBELFLIPPNING  ICQ/ag  (förlåt om jag sårat någon genom att använda ett svartlistat uttryck Default/yikes )

Tyckte för övrigt att ditt resonemang lät skapligt vettigt, och tänker stjäla din idé ICQ/ad

, . .·´¯`·..

409

Snart går du igenom tusen-vallen, Mats!

Du, det har inte kommit nåt mail från Höpö Heka, så grejorna är dina om du fortfarande vill ha dem.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

410

25hpman skrev:

Du, det har inte kommit nåt mail från Höpö Heka, så grejorna är dina om du fortfarande vill ha dem.

Yes, Tomas - så är det nog Default/hmm !

Då tar jag grejorna på studs ICQ/ae ! Kan du vidarebefordra dem uppåt Halland på något sätt tror du? ÄH - jag mailar dig istället...

, . .·´¯`·..

411

Var ut och mätte lite på fastande mage.. ICQ/ab Måttet där framme dvs 85 mm är samma på min och jag har åxå förstärkningarna. Dessa är dock inte 100% lika. Jag har inget innertak så ett par bilder kommer senare under fm.

412

Följer med spänning, har också en Horizontblå oval med buckligt tak o ett soltak liggande.... ICQ/ad

413

stickan skrev:

Var ut och mätte lite på fastande mage.. ICQ/ab Måttet där framme dvs 85 mm är samma på min och jag har åxå förstärkningarna. Dessa är dock inte 100% lika. Jag har inget innertak så ett par bilder kommer senare under fm.

Kanoners ICQ/af !

, . .·´¯`·..

414

Bengt H skrev:

Följer med spänning, har också en Horizontblå oval med buckligt tak o ett soltak liggande.... ICQ/ad

Jaså (hade du ÄNNU mer i ladorna?! ICQ/af ) - men jag antar att en hardcore vintage-kille som du sätter i ett 3-vecks soltak när du ändå gör dig besväret ICQ/ad

Bye the way - du hade ju diagonaldäck på samtliga dina åkbilar, vilket fabrikat brukar du använda? Jag är även nyfiken på lufttrycket... Jag kör med diagonaldäck på min tvåtons-jänkare och har ca 1,7 kilo i dem (9.00x14 4ply BF Goodrich). Jag tycker diagonaldäck är överlägset snyggast på gamla bilar (överväger att använda 5.60x15 4 ply Firestone på min svarta 60:a nämligen) ICQ/af !

, . .·´¯`·..

415

http://img854.imageshack.us/img854/2351/hrnfram.jpg
Så här ser förstärkningen ut i hörnen fram.
http://img850.imageshack.us/img850/1542/mittenfram.jpg
Och här är mitten fram. Inga förstärkningar finns på sidorna.

416

"Vielen dank", stickan - bra jobbat, hoppas du hunnit äta frukost ICQ/ab !

Det ser alls inte särskilt olikt ut i mina ögon, bara en bredare förstärkning vid backspegeln - och det är ju ändå inget som kommer att synas ICQ/ad .

, . .·´¯`·..

417

Som du säger..Det syns ju inte när innertaket kommer på plats. Jag är övertygad att det kommer att bli perfekt som allt ni gjort så här långt.

418

Mats W skrev:
Bengt H skrev:

Jaså (hade du ÄNNU mer i ladorna?! ICQ/af ) - men jag antar att en hardcore vintage-kille som du sätter i ett 3-vecks soltak när du ändå gör dig besväret ICQ/ad

Bye the way - du hade ju diagonaldäck på samtliga dina åkbilar, vilket fabrikat brukar du använda? Jag är även nyfiken på lufttrycket... Jag kör med diagonaldäck på min tvåtons-jänkare och har ca 1,7 kilo i dem (9.00x14 4ply BF Goodrich). Jag tycker diagonaldäck är överlägset snyggast på gamla bilar (överväger att använda 5.60x15 4 ply Firestone på min svarta 60:a nämligen) ICQ/af !

Jo det finns mer i lador o hus ICQ/af

Ovalen är en -56:a så den ska ha 2 vecks taket dock får man väl fixa så det ser rätt ut i hörnen....

Jag har Avon, Camak(eller hur det nu stavas...), Exelcior och Michelin. Avonen är lite stora men fina att köra på, Camaken är lågpris o kvaliteten därefter ICQ/am , Exelciorna har jag inte kört mer än 60 70 mil med så svårt att uttala sig om, Michelin har jag på -57 cabben o dom är bra. Man bör ha dom lite hårare pumpade än dom gamla rekomendationerna, 1,8 bak o 1,5 fram brukar jag ha, då blir dom stadigare.

419

OK, tack för infon Bengt! ICQ/ab

, . .·´¯`·..

420

...fortsättning

Just nu har vi byggt om garaget till lackbox för en annan bil, så därför kommer inga uppdateringar på ett par dagar Default/hmm .

Mina söner är ute och sprutar på slipgrund på bilen just nu...

Men sedan är det även en massa spoilers, kjolar och diverse smågrejer som ska få färg också. Ja, ja - den ungdomen ICQ/ad ...

Fortsättning följer…

, . .·´¯`·..

421

Mats W skrev:
PF skrev:

Letar du fortfarande näsa?

Eller så kan vi åka på utflykt.

Ja - jag letar fortfarande efter en näsa ICQ/ad

En utflykt är alltid trevligt, hör av dig vetja ICQ/ag !

Och välkommen som nygammal forumanvändare (jag känner minsann igen dig) ICQ/ad

Detta forumet är nytt för mig.
Men jag hör av mig, så kan vi hämta den.

422

PF skrev:

Jovisst - men du fanns ju på Meanbugsforumet innan, eller hur? Och du tipsade ju mina grabbar om ett par bussar ICQ/ab !

Vi hörs ICQ/af

, . .·´¯`·..

423

25hpman skrev:

YES - där satt den tusende posten, och i min egen tråd dessutom ICQ/ag !

, . .·´¯`·..

424

Mats W skrev:
25hpman skrev:

YES - där satt den tusende posten, och i min egen tråd dessutom ICQ/ag !

Grattis!
Äntligen. ICQ/ad

425

Mats W skrev:
PF skrev:

Jovisst - men du fanns ju på Meanbugsforumet innan, eller hur? Och du tipsade ju mina grabbar om ett par bussar ICQ/ab !

Vi hörs ICQ/af

Jepp.