1,526

kisavw skrev:

Fick hemleverans av 2 st karmann Ghior , vetesjutton var jag ska parkera dom. ICQ/af

Ilandsproblem Default/lol

1,527

En kul grej hände idag, jag stod och funderade så smått på gårdsplanen och gjorde lite planer för den nya verkstan när en bil stannar på vägen. Hallå där sa mannen och klev ur, jag har en sån där pickup jag med, och pekade på min 70a. Men inte alls lika rostig som din! Nähä? Jo, den saknar motor och har stått i ladan i alla fall de senaste 20 åren... sist jag körde den var nån gång på 80-talet.

Ska åka och titta på den senare i veckan ICQ/ab

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

1,528

Exakt samma sak har jag också varit med om, fast då visade det sig att "den likadana pickupen" var en T3:a  ICQ/ac

1,529

Väntar på bilder på en 56a bubbla ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,530

Skicka vidare når du har dom..:)

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

1,531

Efter jag hade lagt upp bilder på panelbussen så fick jag tips om en annan buss ute i skogen  ICQ/ab

1,532

Demian skrev:

Exakt samma sak har jag också varit med om, fast då visade det sig att "den likadana pickupen" var en T3:a  ICQ/ac

Aj, vilken besvikelse!

Han sa att den var från 70-talet och att han hade en 80-talspickup också så det lät som han visste hur 70-talsbussarna ser ut. Jag frågade om den hade delad framruta men det hade den inte (fast det skulle jag inte bli besviken av att upptäcka när jag kommer dit...)

Vi får se inom kort, just nu tycker sambon att det är bättre att jag bygger klart köket än att jag åker och hämtar hem fler bussar  ICQ/ab

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

1,533

Köpte det för flera månader sen, det har legat här i sin säck... köpt från utlandet som "grisen i säcken", men idag fick jag tummen ur.  ICQ/af  Niiiicceeeeee!

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/080829-018.jpg

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,534

Annars har du väl inte missat nyheten om tältet som ser ut som en slitbuss...;)

1,535 Senaste redigerad av kisavw (2012-08-30 05:43:50)

Michos Miche skrev:

Annars har du väl inte missat nyheten om tältet som ser ut som en slitbuss...;)

Han är nog en av få som gjort det. Default/big_smile

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

1,536

Hur ser en slitbuss ut? ICQ/ab ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,537

"slit & släng buss" ? fast utan släng?

1,538

När jag svängde upp på garageuppfarten i kväll smög det upp en vit 67:a bakom mej och ur kliver Herman från Gävle som förirrat sig till Gotland ICQ/ab Så det blev visning av bilarna och en trevlig pratstund. Jättekul med oväntat besök

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

1,539

Dennis skrev:

När jag svängde upp på garageuppfarten i kväll smög det upp en vit 67:a bakom mej och ur kliver Herman från Gävle som förirrat sig till Gotland ICQ/ab Så det blev visning av bilarna och en trevlig pratstund. Jättekul med oväntat besök

Han knackade på hos mig med! mkt trevligt med lite vw-svammel i vardagen! bra att han besökte dig så han fick se lite fina bilar också ICQ/ab

1,540

Var och kollade på Tta och swedish Gt race i Anderstorp idag det var även ett Radical och ett veteranrace.
Dagens bästa motorljud stod Aston Martin, Saleen och tvåtakts Saabarna för.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

1,541

Sålde just motorcyckeln.....kändes väl sådär....vemodigt......men nu blir det bara vw för hela slanten......kanske nån vespa eller moppe oxå.......

Typ1 61:a röda lilla vWiola

1,542

var på kjula o såg skinne bubblan köra 8.02 281kmh  ICQ/af  ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

1,543

Jag körde till Tingsryd igår o såg lite intressanta grejor längs vägen. En lowlight ghia o en westfalia från -72. Det står lite udda bilar på gårdarna i Småland...

1,544

Såg dom ut att behöva ett nytt hem?
Westyn behöver du väl? Och ghian skulle du ju kunna ha till finåkande ICQ/ab
Och skulle den vara riktigt dålig så behöver jag lite frontplåt ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,545

Nja, ghian är nog en av detta forums medlemmars bil...den var röd med vita fartränder över nosen, ingen framstötis. Hann inte se mer när jag passerade i full fart.

Westyn var inte så frisk som den såg ut att vara på långt håll. Tog två bilder av den dock. Den var danskregad.

1,546

Har byggt nya garageportar till nya garaget! kommer bli så fränt! blir en projekttråd snart ICQ/af  sänker ner bilarna med en lyft och vips så har man 90 kvm till........

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

1,547 Senaste redigerad av vwestin (2012-09-19 08:32:01)

Jag lånade ut ghian till svt... Hoppas Jag känner igen den när dom är klara ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

1,548

Ghia64 skrev:

Har byggt nya garageportar till nya garaget! kommer bli så fränt! blir en projekttråd snart ICQ/af  sänker ner bilarna med en lyft och vips så har man 90 kvm till........

!    Default/yikes  ICQ/ag

You´ll never know...

1,549

Kom precis hem från en svettig färd... Men nu är jag bussägare  ICQ/ab  En 55-57 dubbeldörrs panel, bilder finns i skrotspaningstråden  Default/lol

Lyfte den med traktor upp på vagnen och den höll ihop, men det va precis...

1,550 Senaste redigerad av jerry (2012-09-27 19:29:43)

Idag hämtades 64:a-bubblan. En Panamabeige 64. Det trodde jag inte fanns.  ICQ/an  ICQ/ab
Imorrn hämtas 69:a fastbacken.

Ducati Monster 1200S