Tack för tipsen och för eventuella delar. Tipsen har jag idag omsatt i handling. Provade att dubba den i svarven på ett nogrannare sätt. Eftersom svarven är sliten och dubben slog, så smidde jag fram en ny centreringspinne på plats, då blir den ju garanterat centrerad. Nu gick det att kolla mycket nogrannare. Nog såg den ut som en banan alltid! När jag sedan satte den i blocket och drog till moment gick det tydligt att känna att den gick mycket trögare i ett läge. Jag kunde inte mäta den direkt i blocket för jag kunde inte få fast den på ett vettigt sätt.
Motorn var inte helt komplett, och hyfsat sliten så jag tar helt enkelt och skaffar en annan. Jag har redan ett par nya på gång.
På skoj tänker jag ändå se om det går att rikta upp den på ngt sätt. Jag läste mig fram till hur man kan göra. Både pressa och knacka är metoder som används.
Så nu blir det att bygga en riktjigg. Jag lägger upp här efterhand vi kommer framåt.
Motorn är en 34:a, i bilen sitter det nu en 30:a och den lär fungera, så det är ingen ko på isen. Lär ju bara gå lite långsammare, men bättre det än inget.
Tack för erbjudandena om grejor. Uppskattat!