en fd kollega som nog inte alltid tillhör de som beteer sig "som ett föredöme" i trafiken köpte en "billig" z3a för ett par år sen, slutade med att han smällde bilen så den fick skrotas... (ingen person skadades vad jag förstår mer än skrubbsår) de ville ge honom lika mycket han betalt eftersom han haft bilen (om jag minns rätt) bara några månader, men han lyckades tydligen med att få betalt som ett medelvärde av de överprisade z3or som låg ute på blocket... Så - se till att förbereda dig på att visa på att bussar inte är gratis om de bråkar om inlösen...
Jag börjar, efter blivit farsa och närma mig 40, börja försöka bita mig i underläppen när jag ser idioter i trafiken. Bättre släppa gasen och släppa förbi alt inte köra om än att riskera antingen olycka eller tokpersoner. Min sambo blev påkörd bakifrån halvhårt (hände inget pga dragkrok) och personen som körde på svängde ut i vägrenen och "gav järnet", i en sådan situation är inte mycket att göra - men ser man nån bakom sig som ligger nära som f-n så försöker jag släppa om innan nåt händer. Finns gott om idioter som nog inte tvekar att ta till våld - har sett en person bli uppspöad vid ett trafikljus (kan ju vart nån annan uppgörelse iofs) där bakomvarande bilist gick ur och började mata på föraren i bilen framför. Även vart med om folk som försökt tränga sig och i princip (om jag inte vikt av) skulle knöcklat plåt, en gång vart jag instängd på en återvändsgata då jag inte backade tillbaka till vändplanen, snubben i bilen parkerade mitt i gatan och gick in i ett hus (men detta var efter jag sett incidenten med han som fick spö så jag vart rätt orolig när han hoppade ur bilen och började gå rakt mot mig). Som daglig pendlare på essingeleden så har jag sett ganska många krockar, flera där jag tänkt först "vilken idiot" (pga körsätt) och sen, nån minut efter smäller det i nån annan bil eller nån kilometer längre fram står den bilen krockad.
Kontentan - ser man idioter - håll avstånd!
Hoppas nu att detta löser sig utan problem.
(förresten är det inte så att "Split-Gurra" i Uppsala är bilplåtis på nån firma, kanske värt att kolla upp?)
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Men när man lagt ner stor möda och mycken energi på att justera styrning, tändning, förgasare, lyse, värme, ventilation, stereo, bromsar och någon annan kommer där och "förstör" då mår jag lite dåligt. Får se hur jag gör inför BRC, lovar ni att inte skvallra för farbror blå om jag åker obesiktat i pickisen dit?
Faktum var att när jag skrev förra posten hade din förra inte kommit upp än.

Jag ifrågasatte starkt det hela och menade på att den inte skulle förväxlas med andra, nyare bussar och bussar som har en hemmasnickrad campinginredning, jag förklarade även vad de låg på utomlands. Den enda andra utvägen enligt honom, var att jag skulle få fordonet värderat av ett oberoende organ (han sa namnet men jag minns det inte) men då har jag INTE möjlighet att behålla fordonet! Jag sa till honom, att innan krocken hade jag aldrig sålt den för under 60 och att en besiktad "tom" buss går på allt mellan 20 och 30 beroende på årstid och köpare, men det var döva örat...