Detta är en projekttråd om en 56:a som jag och några vänner satt tänderna till. Bilen är min men som för många andra hinner man inte alltid det man planerar och inget har hänt med den sen den införskaffades 2006. Med påtryckningar från vännerna som klagar på att jag inte har någon fungerande bubbla (har fungerande EH pickup från 68:a som bruksbil...) så inbjöd jag till projektkväll en gång i veckan vilket de nappade på.
Målet är inreggad och besiktad bil men hur mycket vi lägger på finish är oklart. Vi börjar med att göra ett ordentligt jobb med bottenplattan så får vi se vart det slutar. Siktet är iaf att få det klart under 2012 så bilen får fira 56år med godkända papper
Bilderna är från första tillfället som va nu i måndags.
Ombytta för meck
Nu börjar det! by aldgård, on Flickr
Skärmar, inredning och motor urplockad
Motorlyft by aldgård, on Flickr
Självklart fanns inte mycket kvar av skruvskallarna vid stötdämpartornen så det fick nötas med bågfilblad...
Synkroniserad sågning by aldgård, on Flickr
Högen med bortplockade delar
Demonterat by aldgård, on Flickr
Hur det såg ut när vi avslutade strax efter 22:00 (startade ca 19:00). Det enda som hindrade oss från att lyfta karossen va en snygg lagning där kaross och platta var ihopsvetsad i högra bakre tröskeln...
Första garagejuntans slut by aldgård, on Flickr
Målet är att köra varje måndagkväll så förhoppningsvis ska uppdateringar kunna ske därefter. Kommer inte tjuvbygga själv på den då det finns andra projekt som vill ha kärlek oxå...