Var börjar kön... 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 48 49 50 51 52 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Var börjar kön... 
Som jag skrev.... Om 5år är det aktuellt för försäljning... Lång tid att spara på...
Som jag skrev.... Om 5år är det aktuellt för försäljning... Lång tid att spara på...
då får vi hoppas att priserna har gått ner 
Var med en kompis och handlade en näst intill rostfri -58... Och ägaren hade minst 3st barndoors.... Varav 1st -53 panel kommer att bli till salu efter att han har fått de referenser han vill ha till sina 2 pickuper..... Han räknar att den blir till salu om ca5år .. så nu kan gubblimpe folket börja spara...
Det 53a skåpet är lite kul, just för att den har drivit någonting via rem från höger bakhjul genom höger bakhörn...
Tänk vad skoj att ha något som drivs på detta sätt på någon VW-träff
Många roliga arbetsuppgifter dessa bussar haft genom åren. 
Premiär turen med bubbla cabben är avklarad idag, jag o en kompis har också varit på lite biljakt här omkring o tittade på en soltaks bubbla med ovalruta som står i en lada utanför byn o har säkert stått sedan 70 talet o på en buss som jag har kännt till i många år o bara sett bakdelen på o nu var vi o tittade lite nogranare på den o det visade sej att det är en barndoor buss som såg vettig ut i närheten fanns även ett oval objekt (vrak)
Jag har lite bilder men det verkar som att det inte går att ladda upp dom från min dator
Idag har jag monterat NOS bakljus på splitten. Jordtrådar klämda mellan glödlampa o sockel o pålimmade kontaktsycken är inte min melodi. 
Premiär turen med bubbla cabben är avklarad idag, jag o en kompis har också varit på lite biljakt här omkring o tittade på en soltaks bubbla med ovalruta som står i en lada utanför byn o har säkert stått sedan 70 talet o på en buss som jag har kännt till i många år o bara sett bakdelen på o nu var vi o tittade lite nogranare på den o det visade sej att det är en barndoor buss som såg vettig ut i närheten fanns även ett oval objekt (vrak)
Jag har lite bilder men det verkar som att det inte går att ladda upp dom från min dator
Åh nu får du nog försöka en gång till med bilderna
blir man ju allt lite nyfiken
rogga skrev:Var med en kompis och handlade en näst intill rostfri -58... Och ägaren hade minst 3st barndoors.... Varav 1st -53 panel kommer att bli till salu efter att han har fått de referenser han vill ha till sina 2 pickuper..... Han räknar att den blir till salu om ca5år .. så nu kan gubblimpe folket börja spara...
Det 53a skåpet är lite kul, just för att den har drivit någonting via rem från höger bakhjul genom höger bakhörn...
Tänk vad skoj att ha något som drivs på detta sätt på någon VW-träff![]()
Många roliga arbetsuppgifter dessa bussar haft genom åren.
Det var inte ovanligt att man drev vedkapar, tröskverk, hackelseverk mm med bilar o traktorer, bromsa det ena bakhjulet så blev det full speta på det andra 
Oj, nu blev det jobbigt... Såg en kalasfin 59:a originalbubbla idag som en äldre herre ägde. Pratade lite med honom och den verkade bara ha gått ca. 8000 mil. Måste nog massera den herren till att kontakta mig när det funderas på att säljas...
JAG VILL HA DEN!
Har med lite tur förmodligen hittat en '53 buss och en '52 pickup! 
Låter skitspännande NickeNyfiken. Fast det är nog mer än tur 
Spännande,vi vill veta mer... 
Spännande!! 
Utan att avslöja alltför mycket...
Fick nys om en gammal gubbe som hade en gammal buss ståendes, skickade dit en spejare och visst var det en gammal buss allt! "Små baklysen, rutor runt hela bussen..." Vänta nu tänkte jag, frågade om rutorna "bara" gick till strax bakom lastrumsdörrarna då det säkert kan uppfattas av många som "rutor runt hela". "Nej, runt hela!" fick jag till svar!
Bad spejaren fråga gubben om den var till salu, först skulle han fundera, sen vart det till slut ett nej. Bad spejaren om numret då jag misstänkte att han inte riktigt hade koll på hur man ska smörja en gammal gubbe (inget sexuellt nu)
Fick tag i gubben, efter lite snack om gamla tider, föräldrahem och massa annat tok så frågade jag om den gamla bussen.
-"Jo, jag har en gammal buss ståendes, tror den är från 60-talet"
Okej tänkte jag, frågade standardfrågan "Har den delad framruta?"
-"Näe, det tror jag inte" Hej-hej Mr. Noll-Koll, tänkte jag
Har du ingen annan gammal buss undrade jag..
-"Näe, men jag har en gammal folkvagn och en pickup!"
Jaha, vad är det för buss? Undrade jag.
-"Näe, det är en folkvagn!" Okej, whatever you say, tänkte jag 
Efter lite snack så visar det sig att dom är från 53 och 52!
Så nu ska jag bara försöka hinna med att åka dit mitt i högsäsongen 
I sådana lägen hittar man tid!
Lycka till. 
Det låter som Roger i Ystads skröna som levde ett bra tag för att helt försvinna sen.
Befinner de sig på öjn? Nu har du ju mkt att göra, behöver du hjälp
?
Ta sig tid, önskar man kunde..
Men har (lite halvt) bestämt mig för att åka till fastlandet nästa helg då jag ändå ska hämta en annan buss
Jag har ingen som helst aning om vad denna Roger sagt, men dessa bussar står en BRA bit från Ystad
Tyvärr Göran så står bussen (bussarna?) och pickupen inte här på ön
Hjälp behöver jag garanterat (om det nu visar sig vara något av värde) då dessa klenoder står en bra bit in på gubbens igenväxta gård
Är dock lite långt från Halmstad med

Lycka till Niclas och hoppas det ger utdelning. Glöm inte kameran 
Oj oj oj idag har jag varit och tittat på en 50a bubbla med soltak.
Senast besiktigad 1976. Mums 
Gött mos! 
Idag har jag varit o hämtat lite "växthusgrejor"
, det sista man behöver i en panel s.a.s. 
Oj oj oj idag har jag varit och tittat på en 50a bubbla med soltak.
Senast besiktigad 1976. Mums
varfor är inte "järngänget" till dette??
Ja, man kan ju bara undra. Göran har kanske blivit fin i kanten? 
Sidor Föregående 1 … 48 49 50 51 52 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.