1,226

Var börjar kön... ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,227

Som jag skrev.... Om 5år är det aktuellt för försäljning... Lång tid att spara på...

1,228

rogga skrev:

Som jag skrev.... Om 5år är det aktuellt för försäljning... Lång tid att spara på...

då får vi hoppas att priserna har gått ner  ICQ/ad

1,229

rogga skrev:

Var med en kompis och handlade en näst intill rostfri -58... Och ägaren hade minst 3st barndoors.... Varav 1st -53 panel kommer att bli till salu efter att han har fått de referenser han vill ha till sina 2 pickuper..... Han räknar att den blir till salu om ca5år .. så nu kan gubblimpe folket börja spara...  ICQ/ae

Det 53a skåpet är lite kul, just för att den har drivit någonting via rem från höger bakhjul genom höger bakhörn...
Tänk vad skoj att ha något som drivs på detta sätt på någon VW-träff  ICQ/ag 
Många roliga arbetsuppgifter dessa bussar haft genom åren.  Default/lol

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,230

Ja, lite lustigt hål det där.....  Default/lol

1,231 Senaste redigerad av Eklund (2012-05-06 18:54:28)

Premiär turen med bubbla cabben är avklarad idag, jag o en kompis har också varit på lite biljakt här omkring  o tittade  på en soltaks bubbla med ovalruta som står i en lada utanför byn o har säkert stått sedan 70 talet o  på en buss som jag har kännt till i många år o bara sett bakdelen på o nu var vi o tittade lite nogranare på den o det visade sej att det är en barndoor buss som såg vettig ut i närheten fanns även ett oval objekt (vrak)

Jag har lite bilder men det verkar som att det inte går att ladda upp dom från min dator

1,232

Idag har jag monterat NOS bakljus på splitten. Jordtrådar klämda mellan glödlampa o sockel o pålimmade kontaktsycken är inte min melodi.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,233

Eklund skrev:

Premiär turen med bubbla cabben är avklarad idag, jag o en kompis har också varit på lite biljakt här omkring  o tittade  på en soltaks bubbla med ovalruta som står i en lada utanför byn o har säkert stått sedan 70 talet o  på en buss som jag har kännt till i många år o bara sett bakdelen på o nu var vi o tittade lite nogranare på den o det visade sej att det är en barndoor buss som såg vettig ut i närheten fanns även ett oval objekt (vrak)

Jag har lite bilder men det verkar som att det inte går att ladda upp dom från min dator

Åh nu får du nog försöka en gång till med bilderna ICQ/ab blir man ju allt lite nyfiken

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,234

Barndoor51 skrev:
rogga skrev:

Var med en kompis och handlade en näst intill rostfri -58... Och ägaren hade minst 3st barndoors.... Varav 1st -53 panel kommer att bli till salu efter att han har fått de referenser han vill ha till sina 2 pickuper..... Han räknar att den blir till salu om ca5år .. så nu kan gubblimpe folket börja spara...  ICQ/ae

Det 53a skåpet är lite kul, just för att den har drivit någonting via rem från höger bakhjul genom höger bakhörn...
Tänk vad skoj att ha något som drivs på detta sätt på någon VW-träff  ICQ/ag 
Många roliga arbetsuppgifter dessa bussar haft genom åren.  Default/lol

Det var inte ovanligt att man drev vedkapar, tröskverk, hackelseverk mm med bilar o traktorer, bromsa det ena bakhjulet så blev det full speta på det andra ICQ/ab

1,235

Oj, nu blev det jobbigt... Såg en kalasfin 59:a originalbubbla idag som en äldre herre ägde. Pratade lite med honom och den verkade bara ha gått ca. 8000 mil. Måste nog massera den herren till att kontakta mig när det funderas på att säljas...
JAG VILL HA DEN!

Alte Liebe rostet nicht!

1,236

Har med lite tur förmodligen hittat en '53 buss och en '52 pickup!  ICQ/ag

Kan inte mycket...

1,237

Låter skitspännande NickeNyfiken. Fast det är nog mer än tur ICQ/ab

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

1,238

NickeNyfiken skrev:

Spännande,vi vill veta mer... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,239

Spännande!! ICQ/ae

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,240 Senaste redigerad av NickeNyfiken (2012-05-07 10:24:25)

Utan att avslöja alltför mycket... ICQ/ad
Fick nys om en gammal gubbe som hade en gammal buss ståendes, skickade dit en spejare och visst var det en gammal buss allt! "Små baklysen, rutor runt hela bussen..." Vänta nu tänkte jag, frågade om rutorna "bara" gick till strax bakom lastrumsdörrarna då det säkert kan uppfattas av många som "rutor runt hela". "Nej, runt hela!" fick jag till svar!  ICQ/ae
Bad spejaren fråga gubben om den var till salu, först skulle han fundera, sen vart det till slut ett nej. Bad spejaren om numret då jag misstänkte att han inte riktigt hade koll på hur man ska smörja en gammal gubbe (inget sexuellt nu) Default/lol
Fick tag i gubben, efter lite snack om gamla tider, föräldrahem och massa annat tok så frågade jag om den gamla bussen.
-"Jo, jag har en gammal buss ståendes, tror den är från 60-talet"
Okej tänkte jag, frågade standardfrågan "Har den delad framruta?"
-"Näe, det tror jag inte" Hej-hej Mr. Noll-Koll, tänkte jag  ICQ/ae
Har du ingen annan gammal buss undrade jag..
-"Näe, men jag har en gammal folkvagn och en pickup!"
Jaha, vad är det för buss? Undrade jag.
-"Näe, det är en folkvagn!" Okej, whatever you say, tänkte jag Default/lol

Efter lite snack så visar det sig att dom är från 53 och 52!  ICQ/ag
Så nu ska jag bara försöka hinna med att åka dit mitt i högsäsongen  ICQ/ae

Kan inte mycket...

1,241

I sådana lägen hittar man tid!
Lycka till. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,242

Det låter som Roger i Ystads skröna som levde ett bra tag för att helt försvinna sen.

1,243

NickeNyfiken skrev:

Befinner de sig på öjn? Nu har du ju mkt att göra, behöver du hjälp ICQ/ab ?

1,244

Ta sig tid, önskar man kunde.. ICQ/an
Men har (lite halvt) bestämt mig för att åka till fastlandet nästa helg då jag ändå ska hämta en annan buss  ICQ/ad
Jag har ingen som helst aning om vad denna Roger sagt, men dessa bussar står en BRA bit från Ystad  ICQ/ae
Tyvärr Göran så står bussen (bussarna?) och pickupen inte här på ön  Default/hmm  ICQ/ae
Hjälp behöver jag garanterat (om det nu visar sig vara något av värde) då dessa klenoder står en bra bit in på gubbens igenväxta gård  ICQ/ae Är dock lite långt från Halmstad med  Default/hmm  ICQ/ae

Kan inte mycket...

1,245

Lycka till Niclas och hoppas det ger utdelning. Glöm inte kameran ICQ/ab

1,246

Oj oj oj idag har jag varit och tittat på en 50a bubbla med soltak.
Senast besiktigad 1976. Mums ICQ/ab

1,247

Gött mos!  ICQ/ag

Kan inte mycket...

1,248

Idag har jag varit o hämtat lite "växthusgrejor"  ICQ/ad , det sista man behöver i en panel s.a.s.  ICQ/ab

1,249

VwGoran skrev:

Oj oj oj idag har jag varit och tittat på en 50a bubbla med soltak.
Senast besiktigad 1976. Mums ICQ/ab

varfor är inte "järngänget" till dette??

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

1,250

Ja, man kan ju bara undra. Göran har kanske blivit fin i kanten?  ICQ/ad