Nu har jag iaf plockat hem gasaren och skruvat isär den. Jag ser ingenting som skulle kunna sitta i vägen. Plockade isär allt som gick att skruva på.
Sitter inte rätt huvudmunstycke resp emulutionsstycke (stavning). Satt 132,5 i huvudmunstycke och enligt boken ska de sitta 137. I emulutionsmunstycket satt det 115 och skulle sitta 125. Sen om det har med detta att göra vet ja inte men den har ju gått förut iaf med denna bestyckning.
Står mkt i pärmen om att övergången är ett problem med dessa, man ska kunna lägga brickor ovan accelerationspumpsmembranet för att på så vis fördröja accelerationsfasen då den kommer för tidigt och kväver motorn. Nu har inte jag nå såna brickor men försöker ännu en gång att montera förgasaren.
Ang bränslepumpen, ja, de kan vara ett alternativ kanske? får montera bort den skiten å och undersöka. Fan, de är ju snart säsong
En sak ja nämnde förut lite högre upp. Om ja håller förgasaren i handen (full i bränsle) och sedan gasar fullt med spjället. Ska de komma en dusch med bränsle då? De gjorde de i Typ1ans förgasare kom ja ihåg när ja grejjade. Men de gör de inte i typ3ans förgasare. hum.....Känns inte bra?
Jo det ska spruta när du gasar.Har du kollat membramet i acc-pumpen?