1

Jag vet att det är omöjligt att svara på när man inte har bilder, men vad kan en komplett, 54:a (typ 1) vara värd, på ett ungefär? Den stod ca 20 år torrt på en loge, men drogs ut på 90-talet och stod ute några år så inredningen förstördes helt. Därefter har den stått i ett garage tom nu.
Plattan är hyfsat rostfri. Den har rätt dörrar och bakskärmar. Framskärmar finns, men är rostiga. Inredningen är sopslut. Pilar saknas, men rätt bakljus finns. W-luckan är bucklig. Osäker på om luckan kan riktas. Värmekanaler rostiga. Papper finns med ABC123 nummer.

Tacksam för svar  ICQ/ab .

VW 1200 -60
VW 1300 -66

2

Tio tusen kanske?

3

5 tusen

Medlem i Halmstad Luftkühlers

4

runt 7´

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Tack för svar. Hade gissat nånstans mellan 5-10k.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

6

Jag säger så här....
Huv 4000:-  (om det är rätt -54:a huv)
Bakljus 3000-3500:- (hjärtbakljus)
W-lucka 1000:- (även om den är bucklig och är till före -56, ej bucklig 2500:- ) 
Framskärmar 2000:- (om det är rätt till -54)
Fram och baksäte 1500:- ( endast stommar, eftersom tyget var slut)
Plattan 3000:- ( med -54 id)
Dörrar 2000:-
Bakskärmar 2000:- (rätt till -54)
Växellåda 1000:-
Motor 2000:-
Kaross 4000:-
Hastighetsmätare 400:-
Tändninglås, vevar, handtag, lysknapp etc 1500:-
Rör till hastmätare 400:-
Finns säkert mer delar av värde på en -54:a

Ihopräknat blir det: ca 29000:-
Men då är st/pris på lösa delar... Men en 15-17000:- skulle jag säga är ett rimligt pris för bilen som du beskriver den..... 

Sen är bilen alltid värd det köpare och säljare kommer överens om.... Inte vad nån annan säger eller tycker....

7

Snåla svenskar betalar inte 4000:- för en huv...det kan du fetglömma.

8 Senaste redigerad av rogga (2012-04-27 20:59:20)

Har just sålt en korrekt -54 huv för mer än så ICQ/ad .... Fick 600 euro för den. Och vem säger att värdet sätts i Sverige? 
Och som du kanske märkte så skrev jag ner det lite när allt sitter ihop....

9

Nä exakt!
Ta bort en nolla på alla priser, så har du en svenska prislista, före prutning... ICQ/ac

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

10

25hpman skrev:

Snåla svenskar betalar inte 4000:- för en huv...det kan du fetglömma.

inte Ålänningar heller !!
o bakljus för 3000-3500... då e de väl nos vi pratar om de här e en rostig hög så 1500
va ju ett par dörrar till salu i höstas för 2000 vart dom nånsin sålda, va länge till salu iaf..
värmekanaler rostiga men inte bottenplattan hmm...

nåja som sagt så e det ju på plats som man kan bestämma exaktare pris, inte ens med bilder ser man ju allt men lite iaf.

men Nyna köp bort bara en -54 måste du ju ha !  ICQ/af
den sjunker ju inte i värde om du håller den torrt ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

11

Om ni kan hitta tidiga oval delar till de priser ni säger... Då kan ni sluta jobba och endast sälja vidare med bra vinst t,o,m i Svea rike....
Helt annat om det är till -56 å nyare...  Halverar priserna direkt....

12

Okej, då testar jag din värderingsförmåga;

Jag har en 1953 oval, med detaljerad 25 hästare från 1953, originalinredning(sliten), ribbade pilar, trådtorkare, samtliga strömställare hela, original tändningslås, startknapp, första oljebadsrenaren, inomhusförvarad sedan 1975.
Original huvar, dörrar, bakljus, strålkastare.
Omlackerad från svart till grön 1972.

Den har gått ca 18000 mil, något rost i golv vid batteri, under baksätet vid karosserifästet.
Går bra, men har inte varit besiktigad sedan 1977. Har ABC123 regnummer.

Vad tror du om en sån vagn?

I min värld så tycker jag att den ligger runt 30.000, vad tror du? (seriös fråga)

13

3000-3500:- är normalpris i sverige för skapliga hjärtljus... NOS ligger ju några tusingar till... Och vill man ha ännu mer säljer man till Belgien, Holland eller USA....

14

Snackar vi delar eller hel bil Roger?
Som ett ex så får man bara hälften för en -53:a huv... Om den inte är tillverkad i december... Då är det samma huv som fram till juni juli -54 och värd mest av alla huvar... T,o,m mer än splitthuvar.... Ja, jag vet... Originalkillar är inte kloka  Default/lol

Hel bil så som jag tolkar det borde väl ligga ute på marknaden för 35-50000:- beroende på land den säljs till....annars är det ju bättre att sälja i delar...  Bara pilarna går ju för 5000:- i sverige
I Sverige är vi vana med låga priser på tidiga ovaler.... Men ute i europa vet dom vad dom är värda. Sena ovaler är inte lika heta ens ute i europa...
Sen vad dom fortfarande hittas för i sverige är ju en helt annan fråga...

15

Vad är det som skiljer -53 huv från en -54 huv?? ICQ/am

16 Senaste redigerad av rogga (2012-04-27 21:50:01)

endast utformningen på en liten plåtbit, samt 4 piggar på emblemet.... men originalkillar är petiga på sånt vet du.....  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

före var det förstärkning men 3 piggar på emblemet.... efter var det utan förstärkning men med 4 piggar..... bara vad jag fått förklarat för mig av diverse petiga köpare från USA och Europa....

17

före.....
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/447410.jpg

-54
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/675212.jpg

efter

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/914535.jpg

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f33d2d5ad08f0015e9c07a6f7d363857.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

18 Senaste redigerad av Jalla (2012-04-28 00:56:38)

ja , jag vet inte men som info sålde jag min 56:a oval för 45k osett i december i svedala . D

Edit... Fast jag tycker jag fick riktigt bra. Annars hade jag inte släppt den. Gick till norrköping

Post's attachments

20100123337.jpg, 508.99 kb,  x
20100123337.jpg 508.99 kb, 2 downloads since 2012-04-27 

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

19

Nu har jag varit och kollat ordentligt på bilen. W-luckan är räddningsbar, bakskärmarna är original och OK. Inredningen finns, men är i väldigt dåligt skick. Motorn sitter fast. Bottenplattan väldigt fräsch och värmekanalerna verkar faktiskt vara OK. Plåtarna bakom dörren är bytta på båda sidor, men det är dåligt gjort. Stötfångarfästena bak bytta till "modernare".

Framskärmar ej original. Framhuven är också bytt (från en 63:a). Hela lacken har krackelerat så den måste slipas plåtren.

Alla delar finns, men som sagt, framskärmarna och huven är ej original.

Jag får ta den för 6k. Går det överhuvudtaget att få tag på "rätt" framskärmar. Har två originalframskärmar från en -57:a liggandes. Är det samma?

VW 1200 -60
VW 1300 -66

20

Låter som ett fynd tycker jag ! bara o slå till !

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

21

För 6000:- finns det inget att fundera på..... Köp...

Vad beträffar framskärmarna... Så kör på -57:a skärmarna.... Endast ett fåtal personer i världen ser skillnaden på dom mot -54.... Och då skall dom ha dom två årsmodellerna på skärmar och stå å mäta...... Tror inte du behöver oroa fig för det.... Dätemot huven .... Är den bara utan upphöjning under vw märket så ser inhen skillnad utifrån.... Och vill man vara korrekt kan man ju alltid leta under tiden man kör och har roligt..  ICQ/ag

22

Slå till!

Min åsikt kring pris: Utomstående ska inte lägga sig i priset då priset ska kännas rätt för säljare och köpare.
Vad är objektet/bilen/delen värd för säljaren och hur mycket kan köparen vilja lägga. Visst man kan hinta om vad saker och ting kan kosta men samtidigt om ingen vill köpa något för 20tkr så kan ju inte saken vara värd det. Priset sätts utefter vad säljaren och köparen anser att det är värt.

23

KÖÖÖP!!  Du får låna mitt bilsläp...  ICQ/ag

Formel Vee Dolling

24

Då var min gissning inte helt åt skogen då.

25

25hpman skrev:

Då var min gissning inte helt åt skogen då.

Jag tycker då du hade helt fel Tomas....  ICQ/ad
Frågan var ju vad bilen är värd.... Inte vad försäljningspriset var eller borde vara... Jag bibehåller min uppfattning att bilen är värd 15-17000:- i det skicket.
Sen om nån får köpa den för 6000:- är ju en helt annan sak.... 
Jag tycker alltid det är trevligt när nån gör ett fynd....