bilden är från blocket... troligen upplagd av "Peter L"?
http://vintagevwsweden.blogspot.se/2008 … -sale.html
Ser ut som han har photoshoppat en bild från min blogg faktiskt.... den bilden länkade till en annons på blocket år 2008....
mvh Peter L 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VARNING BEDRÄGERI !!!!!!!!!!!!!!!!! PÅ TRADERA
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
bilden är från blocket... troligen upplagd av "Peter L"?
http://vintagevwsweden.blogspot.se/2008 … -sale.html
Ser ut som han har photoshoppat en bild från min blogg faktiskt.... den bilden länkade till en annons på blocket år 2008....
mvh Peter L 
Å nu är den tydligen "stulen" så auktionen stängd....
http://www.tradera.com/vw-split-buss-66 … _154731296
och på bra svenska skriver han oxå... 
Å nu är den tydligen "stulen" så auktionen stängd....
![]()

Polisanmäl ändå. kommer han undan nu gör han ett nytt försök till bedrägeri om ett tag.
(Om inte för bedrägeri så för den dåliga svenska grammatiken.)
måste tyvär avbryta denna budgivning
ha skickat adres till några som skulle kika på min buss
o i dag när jag kom själv ditt var buss bortaväldigt tråkigt trode inte att sånt kan hända
jävla bullshit. En buss försvinner inte bara "så" och dom som har fått adressen bör ge den till polise.
Detta är en grej som är bra med tradera, när en säljare har bra betyg med massa nöjda kunder samt gott omdöme.
Men just att denna tradera-säljaren gör sin första annons på tradera och efter lite påtryckningar blir den helt plötsligt "stulen" gör hela annonsen till jumbo-mumbo.
Nej tacka vet jag traderasäljare med gott omdöme,
Jag blev lurad av en med över 100 possitiva omdömmen.. När jag anmälde honom rasade kraven in vi var över 50som polis anmälde. Men då polisen hade så mycket annat på honom så las våra krav ner.. Mitt nöt hade betalt in över 6000kr.. Borta..
betalar aldrig över 1000kr i förskott numera.
Jag handlar sällan på Tradera, gör de flesta mina köp via Ebay, men ja funderade på en sak.
Ni som köpt större saker som man helst inte skickar men hämtar, hur gör ni med betalning, betalar ni på plats vid hämtning eller i förskott?
Finns det ingen säker betalning på Tradera a la PayPal?
Eller är det banköverföring som gäller när man handlar på Tradera?
Jag handlar sällan på Tradera, gör de flesta mina köp via Ebay, men ja funderade på en sak.
Ni som köpt större saker som man helst inte skickar men hämtar, hur gör ni med betalning, betalar ni på plats vid hämtning eller i förskott?Finns det ingen säker betalning på Tradera a la PayPal?
Eller är det banköverföring som gäller när man handlar på Tradera?
Det är säljaren som bestämmer hur betalning skall ske, kontant vid hämtning, paypal, betalning till bankkonto osv.
Jag blev lurad av en med över 100 possitiva omdömmen.. När jag anmälde honom rasade kraven in vi var över 50som polis anmälde. Men då polisen hade så mycket annat på honom så las våra krav ner.. Mitt nöt hade betalt in över 6000kr.. Borta..
Så tråkigt när det händer. Kom faktist på att jag själv har blivit lurad på tradera också av en 100+ säljare. 2000 kr blev jag av med, kanske var av samma som du köpte ?
För där regnade anmälningarna också in.
Är det nån idé att anmäla? Klart man ska anmäla, men hur stor är chansen att få några pengar tillbaka?
Men i 99,9% av fallen så ger det ju en viss säkerhet när säljaren har ett bra omdöme.
Han har avbrutit auktionen pga att hans buss blivit snodd..
Tradera tar väl % på säljpriset ? nån borde trissa upp säljpriset till en 30-40 000 
så de kostar han lite
iom att han inte stängt auctionen utan bara lagt till extra info.
Ang. hans användarnamn på Tradera:
"Bitanga basically means One with no love but hate." 
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bitanga
michaelth skrev:Jag blev lurad av en med över 100 possitiva omdömmen.. När jag anmälde honom rasade kraven in vi var över 50som polis anmälde. Men då polisen hade så mycket annat på honom så las våra krav ner.. Mitt nöt hade betalt in över 6000kr.. Borta..
Så tråkigt när det händer. Kom faktist på att jag själv har blivit lurad på tradera också av en 100+ säljare. 2000 kr blev jag av med, kanske var av samma som du köpte ?
För där regnade anmälningarna också in.
Är det nån idé att anmäla? Klart man ska anmäla, men hur stor är chansen att få några pengar tillbaka?Men i 99,9% av fallen så ger det ju en viss säkerhet när säljaren har ett bra omdöme.
Man måste kolla vad de har fått sina positiva feedback på. Om det är någon som fått 99 positiva feedback på frimärken och nu säljer en dyr bil ska man vara på sin vakt, kan finnas bedragare som noga och länge förbereder sig innan de lägger in stöten.
Tradera tar väl % på säljpriset ? nån borde trissa upp säljpriset till en 30-40 000
så de kostar han liteiom att han inte stängt auctionen utan bara lagt till extra info.
Sant! Å Tradera skickar kronofogdar efter honom utan pardon om inte pengarna kommer in så där kommer han nog inte undan. Dessutom blir han avstängd för all framtida auktioner. Han har nog sålt sin sista pryl där.
Och med tanke på att auktionen faktiskt rent tekniskt fortfarande är öppen....Tja, en 150-200 000 borde väl va rimligt för en sån bil, eller? 
Nja - om han hävdar att bilen är stulen så kommer nog Traderas "staff" att hjälpa honom snarare....
De är faktiskt hjälpsamma, och har en bra dialog med sina kunder - som ju oftast är säljarna.
Själv råkade jag ut för lägga ett felbud med en nolla för mkt (!) -mailade säljaren och Tradera just för att vi skulle slippa avgiften.
Det löste dom, men det var på säljarens villkor och han var tvungen att ge mig ett minus i omdöme för att slippa avgift.
Och ni vet väl att det är E-Bay som äger Tradera ? Dom kom ju aldrig in på Svenska marknaden så dom köpte upp istället....
Nja - om han hävdar att bilen är stulen så kommer nog Traderas "staff" att hjälpa honom snarare....
De är faktiskt hjälpsamma, och har en bra dialog med sina kunder - som ju oftast är säljarna.
Själv råkade jag ut för lägga ett felbud med en nolla för mkt (!) -mailade säljaren och Tradera just för att vi skulle slippa avgiften.
Det löste dom, men det var på säljarens villkor och han var tvungen att ge mig ett minus i omdöme för att slippa avgift.
Och ni vet väl att det är E-Bay som äger Tradera ? Dom kom ju aldrig in på Svenska marknaden så dom köpte upp istället....
Nu har ju jag visserligen påtalat för tradera att det här troligtvis är ett bedrägeri. De tog det till säkerhetsavd och gjorde en notering, men inte mer än så. Tror att om han vill ha hjälp av dem så kommer de nog inte vara allt för hjälpsamma.
Jag sålde en moppe förra våren, säljaren sa han skulle hämta men det drog ut på tiden och jag åkte på semester, när jag rotade i saken efter semestern så var köparens konto borta och telefonnummret stängt. Tradera kunde inte göra så mkt. Har för mig de inte ens kunde kolla vem det var med hänvisning till att kontot var stängt... eller ville de inte... Kanske dags att annonsera ut skiten igen...
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VARNING BEDRÄGERI !!!!!!!!!!!!!!!!! PÅ TRADERA
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.