1

Fick ett mail av Walle, som har uppmärksammat att någon försöker sälja MIN bil på tradera  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac

Min bil:
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=8209

Tradera annons:
http://www.tradera.com/vw-split-buss-66 … _154731296

Sålda bilar:Beach buggy. 1303s-73. Bubbla-64 airride. Split enkelhytt-66 Bubbla-56
Nuvarande bilar:Bay-72

2

Sjukt att man försöker med ett så udda objekt!

Hoppas att allt löser sig för Walle!

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

3

Anmält annonsen till Tradera hoppas jag?

4

Vilket mongo!!!!!

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

5

Tradera bör kunna lämna ut e-mailen som angetts när bedragaren satte in annonsen om du bevisar att det handlar om din bil.
Det borde ligga i deras intresse att neutralisera sånt avskum.

Polisanmäl svinet, obehagligt, det är någon som har varit och strykt på BV. han borde doppas i urinoaren...

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

6

ja fy fan ..... hoppas tradera polisanmäler !
för visst är annonsen anmäld ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

7

mailade annonsören om bilder och fick följande svar.... Förstår inte riktigt hur de tänkt sig att tjäna på det eftersom det är "endast avhämtning"?

//
det är inte min bil säljer den åt en gammal vän han har tyvär inte råd att laga den motor är kass o bilen står i danmark o är dansk regad
//

8

Marcus: du har kollat ditt garage så bilen är kvar där?

9

Lägg högsta bud å ta med dej Baseballträt när du ska "hämta den" vettja. ICQ/ab   Nä skämt åsido. Har du bara papper på den så är du ju safe. Då gör du ju bara en anmälan så syr de ju in dumskallen lite illvasst.  Default/hmm Alla bevis emot honom finns ju serverat. Lycka till.

Ps. Glöm inte att betygsätta säljaren efter avslutad affär. ICQ/ad

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

10 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-04-24 14:13:39)

bdagman skrev:

mailade annonsören om bilder och fick följande svar.... Förstår inte riktigt hur de tänkt sig att tjäna på det eftersom det är "endast avhämtning"?

//
det är inte min bil säljer den åt en gammal vän han har tyvär inte råd att laga den motor är kass o bilen står i danmark o är dansk regad
//

från vilken e-mail kommer svaret?

kopiera e-mailens header och analysera den i iptrackeronline eller annan analystjänst.

outa bedragarens e-mail här så ska vi syna honom i sömmarna den dj*veln...

vi ska se till att han får sina fiskar varma

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

11

Nobbe skrev:

ja fy fan ..... hoppas tradera polisanmäler !
för visst är annonsen anmäld ?

Tradera polisanmäler ingenting, de har inga bevis på att det är bedrägeri.

det är den drabbade som ska polisanmäla, och det fort medan beviset är färskt!

12

Polisanmäl.
Bilden på tradera är väl en blocket bild?
Brukar vara den loggan på dom bilderna.
Så tror inte den e photoshoppad för i sånt fall är de extremt bra gjort.
Skogen i bakrutan men även skuggor å i sidospegeln på passagerar sidan.

Så jag tror att den EH har legat på blocket för ett tag sedan å därifrån bilden kommer

13

bilden är från blocket... troligen upplagd av "Peter L"?
http://vintagevwsweden.blogspot.se/2008 … -sale.html

14 Senaste redigerad av Thomas Å (2012-04-24 15:37:51)

Lånad bild?

Utan att skriva det.

Har någon frågat om det är fordonet på bilden som säljs?

Bara en tanke! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

15 Senaste redigerad av Nobbe (2012-04-24 16:12:38)

Nog e den photoshop skulle jag tro. men de är ett bra bildjobb...
ja iofs.... kan vara en gammal bild men backspeglar, vindrutetorkare, rost osv ligger i precis samma positioner.

nä jag tror skummis......

ej hans bil på bilden.
"danska plåtar"
nyreggat id utan tidigare tradera affärer.
säger buss men är en pickup...

hmmm

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

16

Skicka gärna hans epostadress till mig också. Är personen reggad här på BV kan vi eventuellt spåra honom via IP samt andra roliga verktyg ICQ/ab

"Daddy Cool"

17

han har nog bara lånat bilden och glömt skriva det..

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

18

Nobbe skrev:

Nog e den photoshop skulle jag tro. men de är ett bra bildjobb...
ja iofs.... kan vara en gammal bild men backspeglar, vindrutetorkare, rost osv ligger i precis samma positioner.

hmmm

Ja men tittar man på stötfångaren så ligger den lite annorlunda.
Sedan framförallt ljussättningen å speglingen i höger spegeln
Plus att de är en kamerasymbol i högerhörnet. Därför jag tippar att den varit på blocket tidigare.

19

Skickade mail till han o frågade om han har mer bilder på bilen,
få se om han hittar mer bilder ICQ/an

20

Jobbar med photoshop och skulle inte tro att det där är samma bild de använt sig av. De är tagna ur lite olika vinklar. Jämför man bilderna så ser man mer av förardörrens fönster på "fake" bilden. Sedan är det extremt svårt att få till alla detaljer så som skillnaderna i ljuspotterna på framlysena, taket, fönster m.m. Att det är samma bil syns ju tydligt, men jag tror inte det är samma bild. Den ända möjligheten är väl kanske om dem hämtat info från ytterligare en bild och lagt in. Men det ser inte så ut anser jag.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

21

nog måste väl tradera lyfta bort annonsen OM bilden nu så uppenbart visar samma bil som du äger, att de inte kan göra det till en rättsak kan man förstå, men lyfter de bara bort annonsen slipper nån bli lurad OM det nu inte är så att "bilden är lånad" som ju många skriver (förstår inte varför för alla har väl någon form av digitalkamera nuförtiden, för 10 år sen så förstår jag att bilder "lånades"). Även om poliser, basebollträn osv plockas fram lär killen inte kunna sättas dit annat än när affären är genomförd, och då ska ju nån här från forumet bjuda på den för att sen avslöja den... Hoppas det löser sig... trist om ngn blir lurad!

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

22

Vilket svin!Han skulle man knippa fingrarna på så han inte lura mer folk i detta avlånga land!Tack och Tur du skrev en tråd ang ämne!

3 spline gangsta!

23

inte nog med det, han säljer ju en ( vw split buss 66 ), inte visste jag att man bara kunde ha 1 passagerare i en buss ICQ/ad

vilken idiot, ursäkta språket ICQ/ad

24 Senaste redigerad av M a r c u s (2012-04-25 08:53:17)

Verkar inte vara photoshoppat, bilden är tagen ur en annan vinkel om man tittar noga. Ljus och reflektioner är dessutom olika på bilderna.
Tradera är meddelade om att det är min bil på bilden. De bryr sig dock inte.

Det som är konstigt är att det är säljarens första försäljning på tradera, alltså inga omdömen. En splitbuss som dagligen körts fram till motorhaveri för några dagar sedan borde vara värd såpass med pengar så att man inte annonserar på tradera.
Om jag får vara lite fördomsfull så stavar han som en kratta och kan dessutom inte bygga meningar. Något som för mig kännetecknar en lågutbildad skurk.  ICQ/ab

Jag skulle personligen bjuda på den om jag var intresserad. Men jag skulle inte förskottsbetala den!

Det kan ju också vara ett pucko som inte vet vad han säljer, och har lånat bilden. Och då kan någon göra ett riktigt klipp kanske.

Sålda bilar:Beach buggy. 1303s-73. Bubbla-64 airride. Split enkelhytt-66 Bubbla-56
Nuvarande bilar:Bay-72

25

M a r c u s skrev:

Om jag får vara lite fördomsfull så stavar han som en kratta och kan dessutom inte bygga meningar. Något som för mig kännetecknar en lågutbildad skurk.  ICQ/ab

Som jag ser det spelar det ingen roll, skurk som skurk ska avslöjas och polisanmälas.

Det finns fina högutbildade skurkar med vit skjorta och slips som också ska avslöjas och polisanmälas.

Bort med patrasket!