26 Senaste redigerad av Handy (2012-03-29 20:34:59)

pompejus skrev:

Jo,jag förstår det..men iallafall... ICQ/ad

Ja det bör kanske förstärkas här att detta är inte ett projekt som Michael och jag har gjort tillsammans från början till slut. Bara så att inte någon missuppfattar hur det ligger till vill jag med detta i stora grova drag förklara det såhär:
Ele är mitt projekt, Michaels roll var att låna ut garageplats under rostlagningsprocessen samt att han skulle hjälpa mig med rostlagningen, thats it. Detta gjorde han mot en form av betalning, ett litet utbyte vi kom överens om.

Nu låter detta kanske lite hårddraget eftersom jag också fick en del hjälp med annat, ibland måste man vara två och dom som känner Michael vet att ibland kan han inte låta bli.. Men jag själv har faktiskt gjort ännu mera, även lagat en hel del rost, blä  och skruvat fast plasttaket bakom Mickes garage (här kunde jag inte låta bli). På bilen är det är helt och hållet min egen design och mina idéer som jag satt i verket. Att "hjälpa" mig med rostlagningen innebar oftast att jag kapade bort rost, slipade i massor, klippte och bockade plåtar och att Michael svetsade fast dem, han svetsade en hel del på min bil men även jag har många många gånger också hållt i svetshandtaget, speciellt när det kom till customiseringen (förutom instrumentpanelen). Här har rakats bort delar av dropplisterna och svetsats igen, både på C-stolparna och under A-stolparna. Jag har rostlagat fram och bakhuv samt byggt om dess infästningar, låsning och även ändrat radien under bakrutan, det är ju inte bara att skruva dit en W-lucka, no no it doesn't fit very well... Då min kaross egenligen är en -68:a så har den ju inte heller stötfångarfästena på "rätt" ställe där fram, när man sedan monterar äldre typ av skärmar vill man ju inte kötta upp hål i dem (skulle ju se skitfult ut) så då köttar man hålen i fromtplåten istället. Där innanför var det lite improvisation med egentillverkade fästen och sånt, jag tror inte att någon blir förvånad om jag säger att här behövde hela bottnen bytas på reservhjulsbaljan  ICQ/ad

När största delen av allt detta grovarbete som vi båda berättat om här var klart åkte hon ut ut garaget, nu var ju vårt avtal avklarat.
Här är den tomma karossen och chassiet på väg till Blästraren i Leråkra, han gjorde ett fanatstiskt jobb och det var till och med riktigt billigt  ICQ/ab
http://i39.tinypic.com/35a2as9.jpg
Nej nu måste jag äta innan maten kallnar.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

27

Jaha, som sagt, mycket duktig blästrare som också är bilintresserad så han vet hur man vill ha det, det blästrades på massa ställen nästan överallt. Kanonbra då man inte kan komma åt att slipa på vissa trånga ställen, dessutom regör det por-djupt som clerasil eller vad det nu var  Default/lol
Efter blästringen och epoxygrund hämtade jag alltihopa och resan gick vidare till min gode vän lackeraren som nu har nytt tak på sitt hus  ICQ/ad
Hos honom gick det även bra att laga dörrbottnarna, japp båda dörrarna när man ändå höll på.
http://i42.tinypic.com/15y9mhx.jpg
Inte bara utsidan, även bottnarna med en bit på insidan byttes, sa jag att bilen var rostig..

http://i44.tinypic.com/10frkpe.jpg
Den trevliga W-luckan krävde inte bara en hel del modifikation runtomkring, den ville också ha en frisk underdel.
Jag införskaffade mig en lucka från en 66:a tror jag att det var, hursomhelst så var den 99% utan rost, denna fick släppa till sin underdel till min W-lucka.

Nu har Lackaren kommit igång med total renslipning av all färg, mera slipning, mer epoxy och även börjat spackla.
Jag var ju mest sugen på att få se nya cleana instrumentpanelen  ICQ/af
http://i39.tinypic.com/25ziiys.jpg

Min vän Niklas lackeraren höll på många timmar att spackla och slipa för att alla öppna plåtytor ska se bra ut, jag har ju varit nästan överallt och gjort något. Även inuti bilen är det mycket plåt som exponeras, har man tagit bort kläm och tagglister som håller innetaket blir det massa mer plåt som syns, mera plåt innebär också mera små nästan osynliga gropar och ojämnheter att fixa till, de osynliga blir annars väldigt synliga när lacken kommer på.

Vad gör man under tiden att karossen ska bli klar? Tja det nylackerade chassiet har jag kört hem, vi la det på takräcket på min dåvarande bruksbil VW Passat Variant ! Undrar hur det skulle se ut med karossen på takräcket  ICQ/ae

Nu fick sakerna ta plats i en vedbod och i en carport, båda fyllda med byggmaterial, snickerimaskiner och andra grejer men med lite vilja så gick även det bra.
Här står chassiet så gott som färdigmonterat, under en presenning i carporten. Tyvärr hittar jag inte några bättre bilder från detta skedet.
http://i39.tinypic.com/3442nb8.jpg

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

28

Efter en lång väntan fick karossen äntligen sin första aprikosa färg, alla invändiga utrymmen först.
http://i43.tinypic.com/2l8emv9.jpg http://i42.tinypic.com/24mx0kl.jpg

Sedan utsidan
http://i41.tinypic.com/qqsiud.jpg

Och insidan en gång till då lackeraren använt en annan sorts färg inuti, enligt honom skaulle det bli samma kulör men så var det inte.
Sen lackades en del av insidan ytterligare en gång då en fluga satt sig mitt på instrumentpanelen  Default/yikes
http://i44.tinypic.com/34xpzbr.jpg
Äntligen bra

Så där ja, one solid piece of Bug på gräsmattan utanför föräldrahemmet. Här har man lite lager av allt möjligt och även min bror Peter som syns på bilden har sitt företag på denna adressen.
http://i42.tinypic.com/21meqkl.jpg

Så här låg vill många ha sin bubbla, hehehe
http://i39.tinypic.com/34g09vl.jpg

Nej nu är det nog bättre att få lite sömn, har massor med jobb att göra imorgon, köksluckor och lådor, mm, mm. 
Nite nite fellas

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

29

Jag vill be om ursäkt för att jag kommenterade lite klumpigt..ville inte röra ihop er insatser på något sätt,tycker bara att
du gjort ett bra jobb Handy och att det är roligt att ni har kunnat hjälpas åt ibland...en bra tråd som är kul att läsa,ser fram
mot resten.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

30

pompejus skrev:

Jag vill be om ursäkt för att jag kommenterade lite klumpigt..ville inte röra ihop er insatser på något sätt,tycker bara att
du gjort ett bra jobb Handy och att det är roligt att ni har kunnat hjälpas åt ibland...en bra tråd som är kul att läsa,ser fram
mot resten.. ICQ/ab

Ingen orsak. Jag ville bara förklara  ICQ/ab

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

31 Senaste redigerad av Handy (2012-03-30 21:10:24)

Då var det ihopmontering som gällde, arbetet utfördes så gott som helt utomhus, fast den fick vila under tak i carporten.
http://i40.tinypic.com/5v7nf7.jpg
men fy vilka fula hjul det var på den  ICQ/ae  smått torrspruckna 155 högprofil (82) på original kräkfälgar.

Men Handy har förberett med en annan lösning på det, även här finns det en framtidstanke om en helt annan uppsättning bromsar.

Min variant av bromskonverteringen innebär också ett annat bultmönster, här blev det 108-4. Men än så länge fick det räcka med omborrning av trummorna tills rätt prylar kommer i min ägo. Gängade först hålen för att få dit lösa bultar men efter ett tag var jag lite tveksam på hållfastheten, trummorna känns en aning för klena i materialet så jag tänkte om, köpte pinbult wheelstuds som pressas in från insidan, 63mm långa.
http://i44.tinypic.com/2q8tzd2.jpg

Ibland fick Ele stå ute i solskenet, här med diverse skärmar och motorluckan monterad.
http://i43.tinypic.com/33xfxj8.jpg

Sakta men säkert på lediga stunder fick hon del efter del på plats..
Men oj då, hur blev det såhär  Default/yikes   jag har ju Fatchick-stötfångarjärn, hmmm
http://i44.tinypic.com/16090tl.jpg

Lösningen blev att modifiera stötfångarjärnen en hel del. Stötfångaren både sänktes och flyttades bakåt, jag fick justera ut avgaspiporna en liten bit också. Resutatet gav hela bilen ett trevligare utseende, lite mer åt det stuket jag var ute efter, fast det syns inte här på bilden.
http://i41.tinypic.com/vy135x.jpg

Jag hade redan planerat att leka lite illusionist och sänka stötfångaren fram, det ger ju ett lägre intryck än vad det egentligen är.
Man vill ju ha en bil som går att köra  ICQ/ag
Ser hemskt hög och underlig ut på den här bilden, stämmer inte alls med vad jag räknade ut i höjd.
http://i44.tinypic.com/20ap5qh.jpg
Men den orsaken kom man på efter ett tag. Dels var karossen tom, ingen soppatank, inga fotsteg, inredning, etc och så har torsionsfjädringen bara kännt på luft under 2år, den sänkte sig själv succesivt efter ett tag till sin rätta höjd. Jag var lite orolig ett tag när bakhjulen hade "positiv" camber kanske jag satt svärden ett splines fel...  men nej så var inte fallet.
Nu står bakhjulen helt rakt så som de ska vara. Här på bilden sitter även de rätta hjulen på plats, 7 tum breda 16-tummare med Et-45, fel däck på fram. Med detta Et-mått sticker inte de breda fälgarna utanför skärmkanten, "man kan ju smalna av framvagnen" kanske någon säger, jo visst det kan man, men det ska ju gå att svänga också utan att hjulen tar i insidan av hjulhuset/bottenplattan, och så slipper man skottkärreutseende. Därför är det noga att allt blir rätt och inte bara ihopslängt.
Nu räckte inte riktigt allt till ändå, de där två M8-bultarna som jag nämnde tidigare, de enda två som jag inte lossat på hela bilen... Hmmmm nu var det dags att justera ut dem, suck varför lämnade jag dessa förut?? Som tur är var inte tanken monterad än så man kom åt från det hållet också, men ena bulten gick av och den andra lossnade den fastsvetsade muttern. Efter lite svordomar och en ditsvetsad M12 mutter så gick det att vrida bort den andra med, och svetsmuttern följde med ut  ICQ/ac   Ja ja, nya bultar är ju inte fel, och det behövdes ett par mm längre än original för att inte hjulen skulle ta i framvagnen när man svänger fullt.
Nu har jag lite begränsad styrförmåga, men inte värre än många andra framhjulsdrivna bilar, bubblan är ju kort så det går bra.

Dags för inredningen, jag hade för något år sedan inhandlat en så gott som ny inredning i form av två säten och ett komplett baksäte till en Hyundai Coupé -05, den hade bara körts ca 100 mil när den monterades ur, baksätet hade aldrig någon suttit it. Hyundai Coupén byggdes om ganska rejält, ungefär 600.000kr påkostades !!  Men den vann också på en del utställningar, bland annat ett massivt ljudbygge.
http://i40.tinypic.com/qn8kns.jpg
Så här ser det ut inmonterat i en Bubbla. Valet av inredningen har en hel del tanke bakom sig, dels måste man hitta något från en ganska liten bil, den skall vara 2- eller 3-dörrars för att stolarna måste ha fällbara ryggstöd. Men jag gjorde inte heller som de flesta som kastar in ett par sportstolar, jag vill ju ha hela paketet och även baksätet måste gå att få dit så att allt följer samma stil. Sånt här är oerhört viktigt för helhetsintrycket.
http://i44.tinypic.com/1ta3j8.jpg
Notera armstödet i sidan, handy-work  ICQ/ad   inte helt klart än bara.
Baksätet är delat och de två halvorna går var för sig att enkelt plocka ur, bara att trycka på säteshalvans knapp och sedan fälla...  Lika lätt att sätta tillbaka, klick... Handy-work  ICQ/ad

En bild till ikväll.
http://i40.tinypic.com/206oehl.jpg
Mycket lackerade ytor inuti och svart innertak för att matcha resten. Det sitter ett skönt mjukt tyg i taket, blev en härlig "rymd" där inne. Förresten, baksätet är riktigt skönt att sitta i, om man inte sitter bakom mig förstås (5 cm benutrymme)  Default/lol

Good evening folks

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

32

Idag har jag jobbat några timmar, som tur är jobbade jag mestadels inomhus för idag är det minsann svinkallt och blåsigt, det kom till och med lite snö  Default/yikes   Har gjort lite finlir, monterat ett par lister och alla handtagen i ett nytt kök som jag monterat, blir ju så fulländat när dessa sista små bitar kommer på plats.

När jag kom hem tog jag en tur med Ele, BIG SMILE  ICQ/ag  fastän det blåsiga och kalla vädret, vackert var det ändå.
http://i39.tinypic.com/mmx28l.jpg
Efter en stund kom det värme, ganska bra värme faktiskt, härligt. En sån här dag kör ju inte kompisen med sin hemmagjorda cab  ICQ/ae

För några dagar sedan kom ett litet paket, trevligt.
http://i39.tinypic.com/ico18h.jpg
En liten backlampa som jag bjöd in på Tradera, splitter ny bara lite dammig.

Den ska sitta här bak till vänster lite diskret en bit in och under stötfångarfästet.
http://i44.tinypic.com/246ksgn.jpg
Backlampan är ganska liten och diskret så det går bra, jag har övervägt beslutet ett tag.. Det är ganska bra att ha en backlampa, dels så ser man lite mer om det är mörkt där man backar in men en annan viktig orsak är ju att andra ser att jag vill backa "-Hey flytta på dig".

Nu när ni ändå tittar på hennes bakdel så kan jag passa på att berätta att baklyktorna inhandlades från England (Rimmer Bros), Pundet är hyfsat lågt, billig frakt och så är det ingen importavgift från GB. Jag gillar att handla från GB men inte från usa, man ska inte gynna amerikanerna mer än nödvändigt, köper man av dem så supportar man även på långt håll deras terror mot resten av världen, men den politiken kan vi tala om någon annan gång.
Nu var det baklyktorna, de innehåller endast en lampa, en tvåpolig 5W/12W. Detta räcker gott på en gammal bil, ett litet helrött lyse på var sida bak. Bakljus 5W och bromsljus/blinker på 21W, det är alltså ena sidans bromsljus som blinkar när man blinkar åt det hållet, bromsar man då samtidigt så lyser bromsljuset bara på den andra sidan och vice versa.
Även fram har jag manipulerat en aning, där är en orange 21W-lampa inmonterad inuti huvudstrålkastarna, syns lika bra som på många moderna bilar  ICQ/ad
Nu när vi ändå pratar om både fram och bak kan jag tillägga att handtaget på bagagehuven fram har ett likadant som sitter på motorluckan bak, alltså T-handtag både bak och fram, detta krävde en del modifiering av framhuven och motsvarande i karossen.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

33

Under vintern gjordes mest lite finjusteringar i väntan på våren, jag hann ju inte bli klar förra året pga massa annat som kom emellan. Så hon fick vänta utomhus i snön, nu under våren fick hon en välbehövlig hjulinställning då hela framvagnen varit isärplockad, blivit sänkt och även bakvagnen har ju varit demonterad. Alltihop justerades in av proffs på däckverkstaden, de har också hjälpt mig kränga om framdäcken. Jag har tidigare inhandlat ett par ”smala” däck att ha fram, 175/55-16, det låter ju inte så smalt i mångas öron men har man 7 tum breda fälgar (eller om det är 7,5 jag minns inte just nu) så är det smalt. Det var inte så lätt att hitta dessa däck för de är inte helt vanliga, sitter visst bara på Smart. Hursomhelst, lite tyskstuk blev det.
http://i42.tinypic.com/ogu1v.jpg
De sitter stenhårt  ICQ/af
Nu kan man svänga lite lite mer och så har fronten på bilen kommit ner till sin rätta höjd.
Hon känns ganska hård, något stötig också men det kränger inte.
Bak sitter det 205/60-16, det ska vara lite kraftigare där musklerna finns, muhahaha
Inte så konstigt att hon är hård, hehe, enligt instruktionsboken ska lufttrycket vara 1,3 fram och 1,8 bak tror jag det var, dessutom sitter det ju då original 155R15-däck som utgör minst halva fjädringen.
Jag sänkte trycket i mina till 1,8-1,9 runt om men det är ingen skillnad, lika stenhård så jag ska nog pumpa dem igen så de sitter där de ska.
För någon vecka sedan körde jag in till Svensk Bilprovning
http://i43.tinypic.com/qoexky.jpg
Jag passade på att justera höjden på strålkastarna när jag ändå var där och de har intstrumentet, jag hade ju bara grovinställt mot en husvägg en kväll innan.
Besiktningsmannen (kvinnan) testade och tittade på det mesta och bara berömde hela tiden ”-du har lagt många timmar på denna, eller hur” och ”-så här brukar de inte se ut under”, hon till och med ropade in en kollega för att visa upp hur det ska se ut. Efter betalning sa hon att det är så roligt att se en så riktigt fin renovering, det är mycket ovanligt.
Ännu roligare hade jag när kompisen ringde mig några timmar senare, då hade han varit där och fått sin SAAB Cab besiktigad. Han hade fått samma besiktningskvinna och hon sa till honom ”-tidigare här idag kom det in en bubbla som var så fin att jag knappt vågade röra den”.
Det där känns riktigt bra  ICQ/ag

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

34

Hade det funnits en "Gilla"-knapp här så hade jag tryckt på den... ICQ/af

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

35

Stefan F skrev:

Hade det funnits en "Gilla"-knapp här så hade jag tryckt på den... ICQ/af

X2

VW typ1 -66
Das Auto Skellefteå

36

Stefan F skrev:

Hade det funnits en "Gilla"-knapp här så hade jag tryckt på den... ICQ/af

Linkan71 skrev:
Stefan F skrev:

Hade det funnits en "Gilla"-knapp här så hade jag tryckt på den... ICQ/af

X2

Det finns ju ICQ/ad  Att lämna en liten kommentar som ni gjort här = Gilla-knapp
Tack!!

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

37

Jag tänkte idag glädja er som gillar min skapelse med ett par bilder.
http://i39.tinypic.com/34fk5lv.jpg
Försökte få till en bra bakgrund  Default/hmm
http://i41.tinypic.com/359e339.jpg

Framöver så ska jag fixa med lite detaljer, som t.ex. göra klart armstöden bak.
Jag ska också mickla dit den nya backlampan och införskaffa mig en bagagerumsmatta fram. Där framme under huven ska det också så småningom sitta ett reservhjul, ska kolla på skroten om de har någon snygg alufälg med 108-4 bultmönster, vem vet det kanske blir en plåtfälg eller nödhjul, får se vad jag beslutar mig för. Ska också försöka fixa en verktygsväska att ha där framme.
Lite smått o gott att göra på lediga stunder, alltså inte så mycket tid...

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

38

Nu skiner solen.. ut och åk ICQ/ae  hade jag haft tak på min buggy..och värme, eller bussen ihopsatt hade jag nog åkt en sväng..måste ju bara besiktigas ICQ/ad ja ja petitesser...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

39 Senaste redigerad av Handy (2012-04-08 17:20:14)

michaelth skrev:

Nu skiner solen.. ut och åk ICQ/ae  hade jag haft tak på min buggy..och värme, eller bussen ihopsatt hade jag nog åkt en sväng..måste ju bara besiktigas ICQ/ad ja ja petitesser...

Visst är det petitesser, eller, hehehe. Men buggyn skulle du kunna ta en runda med, fast då behöver man ju i o för sig tredubbla vinterjackor, enorm halsduk så hårt knuten att man inte får luft, 4 mössor, rånarluva och dubbla handskar. Shit där försvann den glädjen  ICQ/ae
Min kära fru fyller år idag (31) så jag stannar hemma..
Jag ska nog anmäla mig till Nostalgia Festival nu när jag ändå sitter vid datorn  ICQ/af

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

40

gratta frun ..o co.. ICQ/ad typ klappa magen
nostalgia..klart du ska!!men jag nä.. inget nytt att visa så.. been there done that.. får bli nästa år med bussen.. i "original barndoor klassen" Default/lol nä men det finns nog något hörn jag kan slinka in på...då... hepp.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

41

Stefan F skrev:

Hade det funnits en "Gilla"-knapp här så hade jag tryckt på den... ICQ/af

Jag med!  ICQ/ag

(VW typ 1 -71 "2,0" (såld & lite saknad)
VW typ 1 -67 1500
VW typ 2 t2b -78

42

Kul att även många fler än mig gillar min skapelse  ICQ/ab
Det har inte hänt så mycket på utvecklingsfronten på ett tag, jag har som vanligt haft massa annat att göra men jag försöker faktist skapa lite tid ibland när solen skiner.. då vill man bara ut och köra henne..  Ele är faktiskt riktigt trevlig att köra även om hon inte har ett krutpaket i baken precis. Hon är ganska hård och stötig på gatornas kullersten, men ju fortare man kör ju skönare är det. Visst kan man glida sakta i stan om man känner för det, kasta sig igenom en cirkulationsplats och även normal körning över fartgupp och andra ojämnheter går bra, men att susa fram i lagom marchfart på en kurvig landsväg är riktigt trevligt  ICQ/ag
Så, det har blivit några mils körning med leende på läpparna. Skruvandet, njae, har inte ens micklat dit backlampan men jag har gjort en lite del på listan, jag egentillverkat en ny slät tutknapp som harmonierar mycket bättre med resten på och i bilen. Bild kommer så småningom.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

43

whatsupman  ICQ/ad tell us about it..
/ michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

44 Senaste redigerad av Handy (2012-06-15 19:09:52)

michaelth skrev:

whatsupman  ICQ/ad tell us about it..
/ michael

Everything is well here, thanks. Sometimes there is more important things than the life in a message board  ICQ/ag
Man måste ju ha kul och leva lite också !!

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

45

Nu har det varit Nostalgia Festival här i Ronneby, mycket trevlig bilutställning där även jag och min ELE deltog i strålande solsken.
Riktigt roligt att få så mycket respons, det var jämn ström av människor som kom och tittade, fotograferade och givetvis ville veta allt. Många frågade om inredningen "vad är det för någon?"... "Passar den?" hehe, "men vad har du gjort där.. och där..." etc, etc..
Bubblan fick även massor med beröm, en intressant grej är att färgvalet uppskattades av så många fler än jag någonsin kunde tänka mig, det spelade ingen roll om det var kvinna eller man, jag kan nog säga att det var säkert 95% av alla jag pratade med som faktiskt gillar den.
Utställningen i brunnsparken var som vanligt förträffligt bra, en del fula bilar och en hel del fina.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

46

Och här kommer bilden (så man vet att det har hänt).
http://i45.tinypic.com/2z4ab29.jpg
I bakgrunden skymtar även Håkan "Molle" som hade 25-års jubileum med sin Tetblå volvo 142, inte så lätt att se på denna bild men där är den, igen.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

47

Råkade lägga några bilder på din bubbla i min  bay tråd oxå.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

48 Senaste redigerad av Handy (2012-07-03 17:47:23)

michaelth skrev:

Råkade lägga några bilder på din bubbla i min  bay tråd oxå.. ICQ/ad

Jo jag såg det, de såg mycket bra ut  ICQ/af   Helt ok för min del, du är fri att posta bilder   ICQ/ab
Förresten du Micke, tack för titten i garaget härom kvällen. Kul att se hur det växer fram och att bolla lite idéer som kanske hjälper lite. Även om inte det vi kom fram till blir den slutliga lösningen kanske det hjälper i selektionen av alla idéer.

Här kommer en bild till, tycker att det är en så trevlig miljö att ha bilutställning i Ronneby brunnspark, vet inte om fotot för tankarna till "miljövänligt" eller "flower power"..   Eller är det bara kontraster, hehe!!
http://i50.tinypic.com/339ouh1.jpg

Nu lite utanför VW-världen..
Jag är väl inte så överförtjust i volvo men den här var faktiskt riktigt snygg, jädrans puts överallt och värsta racestuket, ja även under.
Man ser dem inte så ofta nu längre, framförallt inte i detta skick.
http://i48.tinypic.com/35hfn1j.jpg

Här är fronten på en av mina favoritbilar   ICQ/ae
http://i48.tinypic.com/18osxi.jpg

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

49

Då jag inte uppdaterat på ett år ungefär så tänkte jag att det kan vara dags, eller hur?
Jag slutade ju senast på Nostalgia Festival i Ronneby Brunnspark 2012, så jag fortsätter väl där på samma ställe (för att följa den röda tråden) fast ett år senare förstås ICQ/ag
Egentligen har jag inget nytt att förtälja angående min lilla bubbla, bara en hel del mindre projekt som är inplanerade inom en snar framtid. För övrigt, Ele är en fantastiskt rolig körmaskin som vänder huvudet på de flesta var man än kör, har de kamera till hands så blir hon garanterat fotograferad.

Hursomhelst, på Nostalgia bilutställningen (i år) hittade jag en intressant skapelse, hur cool som helst...
En ...
http://i42.tinypic.com/2hn4dc1.jpg
Jaaa en Kubelwagen !!  Men wtf
http://i44.tinypic.com/2h3ybep.jpg
Fantastiskt kul (om man är pappa) men svårt att hålla sin 4-åring borta från den.
http://i43.tinypic.com/30bcymv.jpg
Fin detaljrikedom, elmotorn är säkert också luftkyld.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand