Jo,jag förstår det..men iallafall...
Ja det bör kanske förstärkas här att detta är inte ett projekt som Michael och jag har gjort tillsammans från början till slut. Bara så att inte någon missuppfattar hur det ligger till vill jag med detta i stora grova drag förklara det såhär:
Ele är mitt projekt, Michaels roll var att låna ut garageplats under rostlagningsprocessen samt att han skulle hjälpa mig med rostlagningen, thats it. Detta gjorde han mot en form av betalning, ett litet utbyte vi kom överens om.
Nu låter detta kanske lite hårddraget eftersom jag också fick en del hjälp med annat, ibland måste man vara två och dom som känner Michael vet att ibland kan han inte låta bli.. Men jag själv har faktiskt gjort ännu mera, även lagat en hel del rost, blä och skruvat fast plasttaket bakom Mickes garage (här kunde jag inte låta bli). På bilen är det är helt och hållet min egen design och mina idéer som jag satt i verket. Att "hjälpa" mig med rostlagningen innebar oftast att jag kapade bort rost, slipade i massor, klippte och bockade plåtar och att Michael svetsade fast dem, han svetsade en hel del på min bil men även jag har många många gånger också hållt i svetshandtaget, speciellt när det kom till customiseringen (förutom instrumentpanelen). Här har rakats bort delar av dropplisterna och svetsats igen, både på C-stolparna och under A-stolparna. Jag har rostlagat fram och bakhuv samt byggt om dess infästningar, låsning och även ändrat radien under bakrutan, det är ju inte bara att skruva dit en W-lucka, no no it doesn't fit very well... Då min kaross egenligen är en -68:a så har den ju inte heller stötfångarfästena på "rätt" ställe där fram, när man sedan monterar äldre typ av skärmar vill man ju inte kötta upp hål i dem (skulle ju se skitfult ut) så då köttar man hålen i fromtplåten istället. Där innanför var det lite improvisation med egentillverkade fästen och sånt, jag tror inte att någon blir förvånad om jag säger att här behövde hela bottnen bytas på reservhjulsbaljan
När största delen av allt detta grovarbete som vi båda berättat om här var klart åkte hon ut ut garaget, nu var ju vårt avtal avklarat.
Här är den tomma karossen och chassiet på väg till Blästraren i Leråkra, han gjorde ett fanatstiskt jobb och det var till och med riktigt billigt

Nej nu måste jag äta innan maten kallnar.
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

Ja ja, nya bultar är ju inte fel, och det behövdes ett par mm längre än original för att inte hjulen skulle ta i framvagnen när man svänger fullt.