Idag fick jag ett brev från Svenska trafikförsäkringsföreningen där de kräver mig på pengar av en anledning:
Den sista februari fick jag en japansk liten bil av en snubbe som gick ut på besiktningen samma dag, och var försäkrad på honom.
Jag körde ut den till mitt arkiv och parkerade den snällt eftersom körförbud skulle inträda nästa dag. Jag skrev på reg.beviset och skickade in inom tio dagar efter att ägarbytet skett. I samband med det kryssade jag i rutan "Avställning".
Och idag kom det ett kravbrev att jag ska betala 103 kr för varje dag bilen har varit oförsäkrad tills Transportstyrelsen hade registrerat ärendet vilket tog några dagar! Hallå, är de dumma i huvudet eller? Körförbud inträdde 1 mars och sedan dess har bilen stått på min gård.
Jag antar att de bara kommer att hånskratta åt mig om jag ringer ner, det är en myndighet jag har att göra med och jag är bara en liten skitunge på landet med en massa gamla bilar registrerade på mig. Eller finns det något att göra? Det måste finnas fler som drabbats av detta skämt?
I framtiden tror jag nog jag nöjer mig med att köpa objekt och papperslösa lik, då slipper man sådana här saker.
Idioterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr som Eddie hade sagt.

kostar inte många kronor att teckna en försäkring till fordonet...