PPRMicke skrev:Norain skrev:Aaah.. ja så måste det vara, får gå ut och mäta, räkna tänder imorrn, tack så hemskt mycket 
Ett PS
Om du har bytt växellåds gummi sen inte mätt skruven eller försöker använda skruv med insex skalle så är den skallen förlång ( typ 3mm ) och svänghjulet går inte in samma om skruven är med gängan in i lådan sen om den är 5mm för lång Skruven skall vara jämn med muttern om den går den vägen
Du får gärna förklara vilken typ av låda och bil som det arbetas på
Tack.
Jag är ganska säker på att michaelth är inne på rätt spår. Det är en 65:a med 6V(1200) och jag köpte en ny motor som var 12V(1300) dock skulle den vara återställd till 6V (men självklart antagligen inte svänghjulet, visste inte ens att det skiljde faktiskt). Det är nog helt enkelt bara min okunnighet, men känns ganska självklart nu att det är fel svänghjul, var runt o mätte allt möjligt utom just det.
Tyvärr håller jag också på att bygga ett hus så har inte hunnit dubbelkolla, men men vi kommer dit också
Jag har fortfarande org motorn så kan ju byta svänghjul, koppling etc.
Jag antar jag lär få en och annan till gotcha, men är väl en del av charmen 
Jag uppskattar verkligen all er feedback och erfarenhet
Typ-1 Lilla Blå -65
Snart med svart bälte i underredesmassa!